Ohjeita Elisa WiFi-puhelun käyttöön

Elisa WiFi-puhelupalvelu on yritysasiakkaille tarkoitettu mobiililiittymän lisäpalvelu, joka on automaattisesti yritysliittymissä aktivoitu käyttöön. Palvelun avulla saat käyttöösi WiFi-puhelut (VoWiFi) ja 4G-puhelut (VoLTE). WiFi-puhelulla voi soittaa ja vastaanottaa puheluita omalla matkapuhelinliittymällä laajakaistan Wi-Fi-verkkoa käyttäen. 4G-puheluilla puolestaan soitetaan ja vastaanotetaan puheluita 4G-verkossa.

Miten varmistan, että Elisa WiFi-puhelut toimivat puhelimessani?

WiFi- ja 4G-puheluiden tuki on automaattisesti suurimmassa osassa uusista puhelimista. Voit halutessasi tarkistaa tuen laitevalmistajalta.

Tarkista puhelimesi WiFi- ja 4G-puheluiden asetukset. Useimmiten asetukset ovat automaattisesti kunnossa.

Onko Elisa WiFi-puhelu -palvelun käytössä rajoituksia?

Elisa WiFi-puhelu -palvelun rajoitukset:

  • Liittymän pitää olla 4G- tai 5G-liittymä.
  • Liittymällä ei voi olla Saldosopimusta tai Saldomuistutusta.
  • Palvelu vaatii toimiakseen WiFi (VoWiFi)- tai 4G LTE (VoLTE) -verkon.

Puhelut pätkivät ja katkeilevat, kun käytän Elisa WiFi-puheluita. Mistä tämä johtuu?

  • Ulkoiset häiriötekijät voivat vaikuttaa WiFi-puheluiden laatuun.
  • Samaan aikaan kiinteällä yhteydellä katsottu netti-TV, kuten Elisa Viihde tai Netflix, voi vaikuttaa WiFi-puheluihin.
  • WiFi-puhelun laatuun voi vaikuttaa kaikki, mikä käyttää samaa nettiyhteyttä.