Drop Design Pool: Tehokkaasti toimiva M365 auttaa kasvamaan

Kasvava Drop Design Pool kokosi kaikki toimistopalvelunsa Elisalta hankittavaan Microsoft 365 -pakettiin. Pienelle yritykselle tärkeää ovat helppous, luotettavuus ja mahdollisuus keskittää kaikki hankinnat yhdelle toimittajalle.

Drop Design Pool on suomalainen yritys, joka haluaa, että ihmisten terasseilla ja pihoilla olevat oleilualtaat ovat pikkuisen parempia ja tyylikkäämpiä kuin muut. ”Puhumme ulkoaltaista, vaikka kyllä meidänkin altaistamme paljuina puhutaan, eikä siinä mitään väärää ole”, Drop Design Poolin toimitusjohtaja Ilkka Haapaniemi naurahtaa.

Yritys perustettiin jo 2009, mutta vasta viimeiset viitisen vuotta se on toiminut täydellä teholla. Ulkoaltaiden tarjonta ja kysyntä ovat kohdanneet mukavasti, sillä kasvava yhtiö arvioi liikevaihtonsa nousevan kuluvana vuonna 1,8 miljoonasta noin 2,5 miljoonaan euroon. Kasvu on yleisesti epävarmassa taloustilanteessa kova suoritus.

”Olemme laajentumassa vahvasti Pohjoismaihin ja Eurooppaan, mikä selittää osan kasvustamme. Samalla koronavirus on vahvistanut kotoilun trendiä, mikä on edesauttanut tuotteidemme kysyntää.”

Keskittäminen tuo helppoutta kiireen keskelle

Yhdeksän henkeä Turussa ja Vantaalla työllistävä Drop Design Pool päätti viime keväänä hankkia kaikki toimisto-ohjelmansa keskitetysti Elisalta. Vanhat lisenssit muutettiin Elisan kautta hankituksi Microsoft 365 Premium -tuotepaketiksi.

”Meillä oli jo ennestään puhelinliittymiä ja puhelimia palvelusopimuksella Elisalta. Asiakkaan kannalta on helppoa, kun kaikista tarpeista ja ongelmista voi keskustella yhden ja saman myyjän kanssa”, Haapaniemi kertoo.

Tilanne Drop Design Poolissa on sama kuin monessa muussa kasvavassa yrityksessä. Tekemistä on paljon ja välillä kädet loppuvat kesken. Haapaniemi on huomannut, että mitä useamman asian voi laittaa hoitumaan itsestään, sitä parempi. Kuukausiveloitteisena palveluna M365-toimistopaketti pysyy jatkuvasti ajan tasalle päivitettynä.

”Sekin on kätevää, että saamme kaikki palvelumme Elisalta samalla laskulla. Kuukausiveloitteisen palvelun etuna on sekin, että yrityksen rahan käyttöä on helppo suunnitella.”

Toimiva ja tehokas sähköposti on elinehto

Drop Design Poolissa on tärkeää, että ongelmatilanteissa palveluntuottajalla on riittävästi osaamista auttaa nopeasti. Kokonsa puolesta noin kymmenen hengen yritys on tyypillinen Elisa Yritysguru -palvelun asiakas. Yritysguru auttaa etänä sekä asennus- että ongelmatilanteissa. ”Toistaiseksi en osaa sanoa, miten ongelmat hoituvat. Niitä ei ole ollut.”

Yrityksessä M365-paketin ohjelmista kovimmassa käytössä on Outlook-sähköposti. Sen avulla pidetään yhteyttä myyntiverkostoon sekä sidosryhmistä tärkeimpään eli asiakkaisiin. Suurin osa myynneistä vahvistetaan sähköpostilla.

”Toimiva sähköposti on yksinkertaisesti elintärkeä meille. Jos se pettäisi, olisi pian koko myyntimme täysin solmussa, ja siksi arvostamme luotettavuutta enemmän kuin mitään muuta.”

Teams ja pilvipalvelu yhdistävät

Drop Design Poolissa on aktiivisessa käytössä myös ryhmäpuhelusovellus Teams.
”Se on firman sisäinen yhteydenpitoväline ja pidämme Teamsissa esimerkiksi viikkopalaverimme.”

Kun töitä tehdään yhä enemmän hajautetusti, tärkeään rooliin on noussut myös M365-paketin pilvitallennustila OneDrive. Siellä sijaitsevat yrityksen markkinointimateriaalit ja muut arkisen työn kannalta tärkeät asiakirjat. Pilvipalvelu on asiakirjojen saavutettavuuden kannalta kätevää, ja samalla tärkeät tiedostot pysyvät turvassa, vaikka tietokone hajoaisi tai varastettaisiin.

”Nykyisin tuntuisi jo hullulta kuvitella, että niitä säilytettäisiin omilla koneilla.”

Lisenssit joustavat työvoiman mukaan

Drop Design Pool hankki M365-paketin tutun Elisan myyjän suosituksesta. ”Vaikka kyse totta kai on aina myynnistä, hyvä myyjä on asiakkaalle oikeasti tärkeä. Arvostan sitä, että myyjä on miettinyt meitä hyödyttävän ratkaisun ja ottaa sen itse esille.”

Haapaniemi koki, että M365:n käyttöönotto kävi todella helposti. Asiakkaan ei tarvinnut kuin allekirjoittaa sopimus, ja Elisa hoiti loput. Joustavan käyttöönoton lisäksi myös käytön joustavuus on vakuuttanut Haapaniemen valinnasta.

”Kesäaikana meillä on kiirettä ja myös henkilömäärämme elää, kun vakituinen henkilöstämme tarvitsee kausiapuja. Tarvittavien lisälisenssien hallinta on kuukausiveloitteisessa palvelussa ollut helppoa.”

-> Tutustu M365-palveluun