Asiantuntijaorganisaatio Deloitte tarjoaa asiantuntijoilleen Elisan Oma lasku -palvelulla edullisen väylän tarttua markkinoiden parhaimpiin puhelimiin. Ajanmukaiset puhelinmallit ovat paitsi tärkeitä työkaluja myös brändikuvan rakentajia.
Konsultti Tapio Riihimäen kädessä kiiltelee iPhoneX.
Toimiva ja hyvä laite, mutta omilla rahoilla ostettavaksi pikkuisen hintava, Riihimäki sanoo nauraen.
”Mutta kun tämän sai kätevästi työnantajan kautta, ajattelin ottaa. Maksan itse puhelimesta kuussa reilut 22 euroa, mikä on mielestäni hyvin kohtuullista.”
Riihimäen työnantaja Deloitte toimii yli 150 maassa ja on yksi maailman johtavista asiantuntijaorganisaatioista. Suomessa deloittelaisia on 550, ja he palvelevat asiakkaita tilintarkastukseen, verotukseen, liikkeenjohdon konsultointiin, riskienhallintaan ja yritysjärjestelyihin liittyvissä asioissa.
Deloitte varustaa asiantuntijansa Elisan Mobiililaitteiden elinkaari -palvelulla. Siinä asiakas maksaa puhelinten käytöstä, Elisa vastaa huolloista ja ylläpidosta.
Palvelusopimuksen Oma lasku -lisäpalvelulla työnantaja voi tarjota työntekijälle mahdollisuuden hankkia puhelinetuun kuuluvaa peruslaitetta hienomman mallin kuukausimaksulla.
”Useimmat käyttävät työpuhelinta myös henkilökohtaisena mobiililaitteenaan. Tämä on hyvä tapa hankkia edullisesti ja kätevästi nopea ja isonäyttöinen puhelin”, Riihimäki sanoo.
”Puhelin on tärkeä työkalu”
Deloitte otti Palvelupäätelaite-sopimuksen käyttöönsä nelisen vuotta sitten. Palvelun tärkeimpiä ominaisuuksia ovat helppous ja luotettavuus, sanoo toimistopalveluista vastaava Teija Gallacher.
”Konsultille puhelin on työkalu, ja sen on oltava kunnossa. Nyt jos puhelin hajoaa, saamme Elisalta nopeasti uuden tilalle”, Gallacher sanoo.
Deloittella ajatellaan, että työkalujen on oltava parhaat mahdolliset. Nykyisellä palvelukaudella yhtiön peruspuhelin on ollut iPhone 8. Noin kolmasosa asiantuntijoista on päivittänyt Oma Lasku -palvelun kautta puhelimensa omakustannehinnalla parempaan malliin.
Jos työsuhde päättyy, työntekijä on sitoutunut lunastamaan omakustannepuhelimen itselleen. Muussa tapauksessa se palautuu muiden puhelimien tavoin Elisalle sopimuskauden päättyessä.
”Jokaisen työpuhelimemme voi lopuksi lunastaa itselleen. Kun viimeksi vaihdoimme puhelimia, ostin vanhan iPhoneni tyttärelleni. Näin hyvän puhelimen elinkaari pitenee”, Gallacher sanoo.
Uusi puhelin helposti käyttöön tekstiviestillä
Kun edellisten puhelimien sopimus oli päättymässä, Deloittella hämmästeltiin, kuinka helposti uusien puhelimien käyttöönotto sujui.
”Saimme laitteiden vaihdosta ilmoituksen tekstiviestillä, jossa oli myös kuvaus siitä, mitä laitteita on tarjolla. Se oli tosi jouhevalla tavalla hoidettu”, Riihimäki kiittelee.
Asiantuntijaorganisaatiossa aika ja toimivuus ovat rahaa. ”Halusimme tehdä puhelinten vaihdosta asiantuntijoillemme mahdollisimman vaivatonta”, Gallacher painottaa. Hän näkee, että huollon ja ylläpidon lisäksi asiakkaan on lupa odottaa vaivattomuutta myös sopimuskausien taitekohdissa.
“Kokemuksen perusteella aiomme menetellä samalla tavalla, kun nykyisten puhelinten sopimuskausi pian päättyy.”
Puhelin on osa yrityksen arvoja
Deloittelle puhelin on myös viesti. Henkilökohtaisesti mukautuvan puhelinedun tapaiset pienet asiat osoittavat, että työntekijällä on yritykselle merkitystä. Nykypäivänä hyvä työnantaja pärjää kisassa parhaista työntekijöistä tarjoamalla muutakin kuin palkkaa.
”Puhelimet ovat nuorille tärkeitä. Se, että he saavat hyvät ja ajanmukaiset työvälineet, on osa työnantajamielikuvaamme ja brändiämme”, Gallacher sanoo.
Deloitte onkin pitkään ollut suosituimpia vastavalmistuneiden ensimmäisiä työpaikkoja.
”Asiantuntijoiden työ on liikkuvaa, joten on hyvä, että laitteisiin panostetaan. Se on yksi tekijä, joka vähentää stressiä ja helpottaa päivittäistä elämää”, Riihimäki toteaa.
Lue myös
Mobiilitransformaatio koskettaa organisaation jokaista työntekijää
M365: yksi lasku riittää ja kirjanpito kiittää
Puhelimen osto yritykselle – mitkä asiat kannattaa huomioida verotuksen näkökulmasta