Näin saat lisää IT-asiantuntijoita yrityksesi käyttöön

Lukuaika 3 min

Elisa Oma IT -tukipalvelu vastaa nopeasti, ratkaisee ongelmia välittömästi, parantaa tietoturvaa ja on tarvittaessa yrityksen IT:n aktiivinen kehityskumppani.

“Nopea ja osaava IT-tuki helpottaa yrityksesi arkea” ei ole pelkkä Elisa Oma IT:n myyntislogan. Tilastot ja asiakaspalaute kertovat, että se on myös todellisuutta. Oma IT vastaa tukipuheluihin keskimäärin 20 sekunnissa ja 90 prosenttia IT-ongelmista ratkeaa ensimmäisellä yhteydenotolla.

“Eniten minun korviini tulee asiakkailta palautetta Oma IT -palvelun helppoudesta, nopeudesta ja sujuvuudesta. Myös laajasta palveluajasta saamme hyvää palautetta. Olemmehan tavoitettavissa kello 7–21”, kertoo Janne Kuopio, Elisa Oma IT:n Production Manager ja Team Lead.

“Kun IT-ongelmien ratkaisemisen voi ulkoistaa Oma IT -palvelussa Elisalle, se on parantanut asiakkaidemme kykyä kehittää omaa digitaalista työympäristöä vastaamaan muuttuvia tarpeita.”

Tällainen palaute ei olisi mahdollista ilman kokenutta IT-asiantuntijoiden joukkoa, joka osaa puhua ja neuvoa teknisistä asioista ymmärrettävästi ja käytännönläheisesti.

Kokeneet IT-ammattilaiset tuntevat yrityksen tarpeet ja auttavat kehittymään

“Oma IT:ssä on töissä joukko rautaisia IT-alan ammattilaisia. Suurimmalla osalla on useiden vuosien, jopa yli kymmenen vuoden monipuolinen kokemus IT-alalta”, Janne Kuopio kertoo tiimistään.

Ammattilaisuus näkyy muun muassa erilaisten IT-sertifiointien määrässä. Elisalta löytyy muun muassa yli sata Microsoft-sertifioitua asiantuntijaa ja Gold Partner -kumppanuus.

“IT-tukemme palvelee asiakkaita puhelimitse ja sähköisissä kanavissa kuten sähköpostitse. Tarvittaessa onnistuu myös lähituki paikan päälle.”

Elisa Oma IT onkin palvelu, josta löytyy monia eri vaihtoehtoja millä se saadaan vastaamaan jokaisen PK-yrityksen tarpeita koosta riippumatta.

“Meiltä saa esimerkiksi työasemahallinnan tukipalvelun yhteyteen. Tällöin IT-tuen asiantuntijamme näkevät suoraan yrityksen laitteet ja voivat tarvittaessa hoitaa työasemaan tai palvelimeen liittyvän ongelman etäyhteydellä.”

Vähänkään isommalle PK-yritykselle sopiva lisäpalvelu on Elisan asiantuntijuuteen pohjautuva kehityskumppanuus. Siinä yrityksen nimetty Elisan asiantuntija, kehitysyhteyshenkilö kehittää yhdessä yrityksen oman henkilöstön kanssa yrityksen IT-ympäristöä ja sen digitaalisia työkaluja.

Monipuolinen tietoturva yrityksen tukena

Yhä tärkeämmäksi osaksi Elisa Oma IT:tä on noussut tietoturva, jonka asiakas voi hankkia halutessaan käyttäjätukipalvelun lisäpalveluna.

“Todella moni asiakkaistamme ottaa käyttöönsä yritystason WithSecure -tietoturvapalvelumme (aiemmin F-Secure), jolloin asiakas saa suojattua työasemat, palvelimet sekä halutessaan myös mobiililaitteensa. WithSecuren avulla pystymme esimerkiksi automatisoimaan  laitepäivityksiä. Myös asiakkaalle voidaan tarvittaessa antaa näkyvyyttä omaan ympäristöönsä WithSecuren palvelun kautta”, Janne Kuopio kertoo.

Elisan Microsoft M365 -ympäristön asiantuntijoista on yrityksille hyötyä myös tietoturvan parantamisessa.

“Tietoturvallinen digitaalinen työympäristö on ollut tärkeässä asemassa etätyön aikana, ja olemmekin auttaneet asiakkaita sen kanssa paljon. Asiakkaat eivät ole välttämättä tietoisia, mitä kaikkia tietoturvaominaisuuksia heidän M365-lisenssinsä sisältävät. IT-tukemme huolehtii siitä, että asiakas saa lisenssinsä tietoturvaominaisuuksista kaiken hyödyn irti.”

Esimerkiksi monivaiheinen tunnistautuminen, MFA (multifactor authentication), ei ole vielä kaikilla yrityksillä käytössä.

“Suosittelemmekin kaikille asiakkaillemme MFAn käyttöönottoa. Vaikka tietojenkalustelussa jonkun työntekijän tunnukset vuotaisivat ulkopuolisille, MFA estää hyökkääjän välittömän pääsyn yrityksen järjestelmiin.”

Kaikki irti Microsoftin M365-ympäristöstä

Elisa on jo pitkään ollut yksi Microsoftin kärkikumppaneita Suomessa. Oma IT pystyykin auttamaan yrityksiä monipuolisesti kaikissa M365-ympäristöön liittyvissä kysymyksissä.

“Autamme esimerkiksi asiakkaita siirtymään M365-ympäristöön ja siirtämään kaikki tiedostot ja datan M365-maailmaan”, Janne Kuopio kertoo.

Microsoft Teamsin kehittyvät ominaisuudet ovat yksi kokonaisuus, jossa Oma IT:n asiantuntijat keskustelevat asiakkaiden kanssa.

“Neuvomme asiakkaita esimerkiksi siinä, miten he saavat Teamsin  toiminnoista parhaan hyödyn irti, siten että työntekijöiden arki helpottuu. Teamsiä voi nykyisin käyttää tehokkaasti ja käyttäjäystävällisesti tiedostojen jakamiseen ja käsittelyyn. Tässä olemme saaneet tuotua paljon hyötyä asiakkaidemme päivittäiseen tekemiseen.”

Viisi syytä ulkoistaa IT-tuki Elisalle

1. Vaivattomuus. Yrityksessä voidaan keskittyä omaan ydintekemiseen ilman IT-huolia.

2. Tavoitettavuus. Elisa Oma IT:n asiantuntijat ovat helposti tavoitettavissa. Nopeat vastausajat puhelimitse, tukipyyntöjä vastaanotetaan myös sähköisesti.

3. Tietoturva. Monipuolisen tietoturvapalvelun voi yhdistää Oma IT-kokonaisuuteen.

4. M365-osaaminen. Elisalla on vahva osaaminen M365-palvelussa ja sen eri lisenssitasojen hyödyntämisessä tehokkaasti. Noin 140 Microsoft-sertifioituja asiantuntijioita (MCP) sekä Microsoft Gold Partner -kumppanuus.

5. Yhdeltä luukulta. Muutosten ja päivitysten ylläpito ja IT-ympäristön kehittäminen helpottuu ja nopeutuu, kun kaiken (esim. M365-palvelun, tukipalvelut, laitteet, tietoturvan) saa yhdeltä toimijalta.

Lisätietoja OmaIT palvelusta löydät täältä, ja sitä kautta voit myös pyytää tarjouksen tai lisätietoja.

Lue lisää Elisan palveluista:

Nopea ja osaava IT-tuki helpottaa yrityksesi arkea

Hanki Office 365 Elisalta

Suojaa yrityksesi laitteet F-Securen tietoturvalla

Suojaa ja varmista kriittiset tiedostot M365-pilvipalvelussa

Tutustu myös:

Oma IT auttaa Tarkkalan Kuljetusta kasvamaan vakaasti

Tampereen Markiisin IT laitettiin kerralla kuntoon ja kulut laskivat