Yhteyshenkilö on valttikortti parempaan

Lukuaika 2 min

Elisan yhteyshenkilöt yhdistävät yrityksen liiketoiminnalliset tarpeet ja Elisan kokeneiden IT-ammattilaisten joukon yritysten digitalisaation edistämiseksi.

Strateginen tavoitteemme on olla johtava tekoälyä ja automaatiota hyödyntävä IT+C-palveluiden toimittaja yrityksille ja koko yhteiskunnalle. Haluatko sinä olla osana tätä joukkoa?

Elisan yhteyshenkilöt ovat keskeisessä asemassa suomalaisten yritysten liiketoimintojen digitalisoimisessa. “Heidän tehtävänsä on olla yritysten johdon digitalisaation partnereita”, tiivistää Anna-Mari Ylihurula, johtaja Elisan Yritysasiakasliiketoiminnasta.

Yhteyshenkilö on asiakasyrityksen pääasiallinen kontakti Elisalla. He auttavat asiakasyrityksiä tehostamaan, uudistamaan ja kasvattamaan liiketoimintaansa digitalisaation avulla. Yhteyshenkilöt pureutuvat asiakkaan liiketoimintatarpeeseen ja auttavat yrityksiä varmistamaan fiksun IT- ja tietoliikenneympäristön riittävän kyberturvan avulla niin, että yrityksen toiminnan jatkuvuus on turvattu myös kriisitilanteissa.

Yhteyshenkilön tehtävä on merkityksellinen – oli kyse sitten pienen tai ison yrityksen opastamisessa digitalisaation polulla.

“Yksin yhteyshenkilöiden ei tietenkään tarvitse työtään tehdä. Heidän tukenaan on iso joukko Elisan kokeneita ja sertifioituja IT:n, tietoliikenteen, pilviteknologioiden sekä asiakaskohtaamisten ja kyberturvan ammattilaisia. He toteuttavat yhdessä yrityksille juuri niiden liiketoiminnan tarpeisiinsa sopivat ratkaisut”, Ylihurula kertoo.

Yhteyshenkilöiden työn tukena ovat myös konkreettisia ratkaisuja esittelevät koeajoja asiakkaille tarjoavat showroomit Tampereella ja Helsingissä. Molemmissa paikoissa asiakasyritysten päättäjät pääsevät testaamaan käytännössä uusia ratkaisuja joko paikan päällä tai livevirtuaalitapaamisissa. Tutustu 5G showroomeihimme 

Jatkuvaa koulutusta ammattitaidon kehittämiseen

Elisa on Suomen johtava yritys tietoliikenne- ja IT-palveluissa sekä digitaalisissa palveluissa. Tämä näkyy myös Elisan omassa toiminnassa siinä, miten muun muassa tekoälyä hyödynnetään Elisan palvelujen automatisoinnissa. Elisa on myös modernin hybridityön edelläkävijä Suomessa.

“Yhteyshenkilöt pystyvät opastamaan asiakasyrityksiä nykyaikaisiin digitaalisiin toimintatapoihin esimerkiksi hybridityön kehittämisessä Elisan omien oppien ja parhaiden käytäntöjen mukaisesti”, Ylihurula kertoo.

Jotta yhteyshenkilöt pysyvät digitalisaation kehityksessä mukana, he saavat jatkuvaa, viikoittaista koulutusta ammattitaitonsa kehittämiseen. Työvälineet ja työprosessit ovat ajan tasalla. Elisa onkin Great place to work -indeksin mukaan yksi Suomen ja Euroopan parhaista työpaikoista. Elisan myyntiorganisaatio on yksi Suomen suurimpia ja on voittanut alan laatupalkintoja.

“Haluamme olla markkinajohtaja erityisesti asiakkaan tyytyväisyyden, palveluiden liikevaihdon ja kannattavuuden mittareilla mitattuna. Teemme työtä painottaen asiakkaan kokemaa arvoa ja kestävän kehityksen eri osa-alueita. Näin pystymme tuottamaan hyötyjä asiakkaille. Suunnittelemme IT+C-palveluita ja -prosesseja siten, että keskitymme toteutuksessa erinomaisuuteen asiakaskokeman näkökulmasta. Automaatio ja tekoäly ovat mukana arjen prosesseissa ja palveluissa asiakkaille.  Meidät tunnetaan nopeasta reagoinnista ja siihen yhteyshenkilönä pääset vaikuttamaan”, Ylihurula kertoo

Palveluasenne ratkaisee onnistumisen

Millaiset henkilöt sitten sopivat Elisan yhteyshenkilöiksi?

“Palveluasenne on tärkeintä. Halu auttaa asiakasta proaktiivisesti ja tuoda konkreettista lisäarvoa asiakkaan liiketoiminnan digitalisointiin Elisan laajan palvelutarjonnan avulla. Yhteyshenkilöillä tulee olla myös halu jatkuvaan oman ammattitaitonsa kehittämiseen”, Ylihurula vastaa.

Yhteyshenkilöiden tehtävänä onkin kyetä havainnollistamaan teknologian hyödyt asiakkaille. “Meille on tärkeää, että puhumme teknologisista asioista asiakkaalle asiakkaan ymmärtämällä kielellä. Vain näin voimme konkretisoida yrityspäättäjille tai organisaation työntekijöille esimerkiksi tieto- ja kyberturvan kasvaneen merkityksen”, Ylihurula kertoo.

Elisan yhteyshenkilöitä työskentelee valtakunnallisesti kaikkialla Suomessa.

“Jos sinusta tuntuu, että sinulla on annettavaa Elisan asiakkaille ja haluat kehittyä laaja-alaisesti IT:n, tietoliikenteen ja digitalisaation alalla, meille voi laittaa avoimen hakemuksen sisään milloin vain, vaikka emme juuri sillä hetkellä uusia yhteyshenkilöitä etsisikään”, Ylihurula kehottaa.

Jätä yhteydenottopyyntö omalle yhteyshenkilöllesi

Tutustu Elisaan työpaikkana

Elisassa asiakkaan yhteyshenkilö työskentelee Account Managerin, Senior Account Managerin tai palvelupäällikön rooleissa.