Suomalainen Slush on kasvanut vain muutamassa vuodessa yhdeksi maailman merkittävimmistä kasvuyritystapahtumista. Tutustu Slushin avainlukuihin ja katso videolta, mistä on oikein kyse.
10
Slushissa katseet suunnataan tulevaisuuteen. Slush-organisaation mukaan Suomen suurin yritys vuonna 2025 on vielä perustamatta. Lavalle nousee vuoden 2015 tapahtumassa kymmenen lupaavimman pohjoismaisen startup-yrityksen johtajaa.
4 + 20
Messukeskuksen ovet ovat avoinna kävijöille 20 tuntia. Ohjelmaa on luvassa yhteensä moninkertainen määrä, sillä Slushissa on kaikkiaan neljä esiintymislavaa.
69 + 20 +11
Vuoden 2014 lopun markkinatutkimus kertoo, että maailman älypuhelimista noin 76 % käyttää käyttöjärjestelmänään Androidia, noin 20 % iOSia ja loput Windowsia.
Samaisen vuoden Slush-kävijät osoittautuivat edustavan lähes päinvastaista jakaumaa. ”Slush-applikaation ladanneista käyttäjistä noin 69 % käytti iOSia, noin 20 % Androidia ja noin 11 % Windowsia”, Slush-applikaation sisäpaikannuksesta vastanneen Nimble Devices –yhtiön Mikko Virkkilä kertoo.
90+
Slushin osallistujat edustavat yli 90 eri kansalaisuutta.
100
Mikä pitching? Pitchingillä tarkoitetaan startup-maailmassa lyhyttä esittelyä, jossa puhuja esittelee esimerkiksi yrityksensä ja pyrkii voittamaan kuulijan puolelleen lyhyessä ajassa. Slushin pitching-kilpailuun osallistuu sata yritystä.
200
Slushista löydät startup-väen lisäksi myös perinteisemmän mallin ja pitkän linjan yritysjohtajia. Paikalle saapuu keskimäärin 200 pörssiyritysjohtajaa.
160 + 700
Kasvuyritykset tarvitsevat innovaatioiden lisäksi myös rahaa. Slush on paikka myös bisnesenkelin nappaamiseen. Paikalla on 160 pääomasijoitusrahastoa ja 700 sijoittajaa.
1 500
Slushin taustalla on 1500 vapaaehtoista.
1 600
Startupit pääosassa – vuoden 2015 Slushiin osallistuu jopa 1 600 kasvuyritystä.
15 000 osallistujaa
Slush kerää Messukeskukseen 11.-12. marraskuuta jopa 15 000 osallistujaa. Osallistujamäärä on kasvanut vuosi vuodelta.
55 000
Suurtapahtuma on kiinteästi verkossa. Slushissa tarvitaan kokonaiset 55 000 metriä kaapelia.
Kuva vuoden 2014 Slushista: Sami Heiskanen