Lisää ohjeita matkapuhelinliittymän käyttöön liittyen löydät täältä
Palvelun ominaisuudet
Elisa KelloSIM-palvelun avulla voit esimerkiksi soittaa Apple Watch -älykellolla puheluita ja lähettää viestejä, käyttää datayhteyttä ja vastaanottaa ilmoituksia, vaikka iPhonesi ei olisikaan käden ulottuvilla.
- Tarvitset Elisa KelloSIM-palvelun käyttöön Apple Watch Cellular (Apple Watch Series 3 ja uudemmat) -älykellon sekä Apple iPhone 6 -puhelimen tai sitä uudemman mallin, ja puhelimessa aina uusimman saatavilla olevan ohjelmistoversion.
- Yhteen pääliittymään voi kytkeä maksimissaan kaksi rinnakkaisliittymää.
- Palvelun datanopeus on 10 Mbit/s.
- Palvelu toimii toistaiseksi vain osassa Elisan yritysliittymiä. Liittymällä tulee olla aktiivisena Elisa WiFi-puhelu (VoLTE-puhelut käytössä).
- Voit varmistaa liittymäsi yhteensopivuuden KelloSIM:in kanssa lähettämällä maksuttoman viestin INFO MULTISIM numeroon 18258.
- KelloSIM-palvelu ei ole yhteensopiva Elisa MultiSIM- ja Elisa Ring -palveluiden kanssa.
Palvelun tilaaminen ja käyttöönotto
Näin tilaat ja otat Elisa KelloSIM-palvelun käyttöön iPhone-puhelimesi Watch-sovelluksessa. Jos sinulla ei vielä ole Työntekijän OmaElisa -tunnuksia, ne kannattaa luoda ihan ensimmäiseksi, jo ennen tilauksen aloittamista.
- Kirjaudu ensin Työntekijän OmaElisaan (tietokoneella tai puhelimella) ja varmista, että puheliittymäsi on lisätty ”Laitteeni ja liittymäni – Liittymät” tietoihisi.
- Parita Apple Watch -älykellosi iPhone-puhelimesi Watch-sovelluksessa.
- Avaa Watch-sovellus iPhone-puhelimestasi.
- Valitse My Watch tai Oma Apple Watch.
- Valitse Set Up Cellular tai mobiiliverkko.
- Kirjaudu tilaussivulle Työntekijän OmaElisa -tunnuksilla.
- Valitse sopimus Elisa KelloSIM.
- Vahvista tilaus.
- Kello lataa palvelun, jonka jälkeen liittymä on käyttövalmis.
Palvelun poisto
Ota yhteyttä yrityksesi puhelinyhteyshenkilöön tai Elisan yritysasiakaspalveluun KelloSIM-palvelun poistamiseksi. Huomaathan, että pelkkä iPhonen ja Apple Watchin parituksen poistaminen ei irtisano palvelua.
Palvelun hinnoittelu
Palvelusta veloitetaan kuukausimaksu 6,71 €/kk (alv. 0 %). Kuukausimaksu veloitetaan kustakin rinnakkaisliittymästä erikseen .
Rinnakkaisliittymien hinnoittelu (puhelut, viestit, data) noudattaa pääliittymän hinnoittelua, ja rinnakkaisliittymien käyttö kuluttaa mahdollisia pääliittymän paketteja.
Usein kysyttyä
Mille laitteille KelloSIM on saatavilla?
Voit tilata KelloSIM:in Apple Watch Cellular -malleihin (Apple Watch Series 3 ja uudemmat)
Mitä mobiiliverkkoja Apple Watch tukee?
Apple Watch toimii 4G-verkoissa sekä WLAN/WiFI-yhteydellä.
Mikä numero näkyy ulospäin, kun soitan Apple Watchista?
Soititpa sitten puhelimesta tai älykellosta, puhelun vastaanottajalle näkyy aina sama puhelinnumero.
Miten palvelunumeroestot toimivat KelloSIM:issä?
Rinnakkaisliittymällä on samat estot kuin pääliittymällä.
Toimiiko WhatsApp KelloSIM:illä?
WhatsApp toimii ainoastaan pääliittymällä. Voit kuitenkin hallinnoida WhatsAppin lähettämiä ilmoituksia suoraan älykellosta, kunhan Bluetooth-yhteys puhelimeen on muodostettu.
Olen hukannut älykelloni/puhelimeni, mitä teen?
Apple Watchissa oleva KelloSIM-liittymä voidaan sulkea tilapäisesti. Olethan yhteydessä yrityksesi puhelinyhteyshenkilöön tai Elisan yritysasiakaspalveluun. Huomioithan myös, että puhelimessa olevalle liittymälle asetettu käytönesto estää myös KelloSIM:in käytön.
Irtisanoin pääliittymäni, jääkö KelloSIM voimaan?
Pääliittymän sopimuksen päättyessä myös siihen liitetty KelloSIM-sopimus päättyy automaattisesti.
Voiko Apple Watchia käyttää ulkomailla?
Apple Watchin mobiiliyhteyden toimiminen ulkomailla edellyttää, että käytettävä verkko tukee VoLTE roamingia. Voit käyttää Apple Watchia ulkomailla, mikäli sinulla on Apple Watch Series 5 tai uudempi malli, jossa on WatchOS 10 tai uudempi ohjelmistoversio. Lisäksi puhelimesi tulee olla iPhone XS tai uudempi malli, jossa on iOS 17 tai uudempi ohjelmistoversio. Voit käyttää kelloa ulkomailla myös Bluetooth-yhteydellä.