Työntekijän OmaElisa

Tilaa työvälineet helposti työntekijän omasta laitekaupasta, tarkista työliittymäsi PUK-koodi ja seuraa liittymän käyttöä reaaliajassa vaikka reissussa



Jos sinulla on Elisan yritysliittymä, Työntekijän OmaElisa -palvelussa voit...

  • tarkistaa PUK-koodin
  • nähdä eSIMin QR-koodin (yrityksesi sopimuksen mukaan)
  • nähdä liittymäsi reaaliaikaisen käytön ja puheluerittelyn
  • tarkistaa ulkomaan puheluiden ja datan käyttörajat (päivittyy palveluun viiden minuutin viiveellä tai joka 25 Mt​:n välein)
  • valita itsellesi sopivat työvälineet työntekijän laitekaupasta (käytössä, jos työnantajasi on luonut laitekaupan Työntekijän OmaElisaan)
  • lunastaa käytössäsi olevan laitteen
  • tehdä huoltopyynnön laitteellesi


Ohjevideoita Työntekijän laitekaupan käyttöön

Kirjautuminen Työntekijän OmaElisaan sekä työsuhdeliittymän lisääminen ja linkitys yrityksen laitekauppaan

Ennen kuin pääset työnantajasi laitekauppaan, tulee sinun lisätä työsuhdeliittymäsi yrityksesi portaaliin. Katso videolta ohjeet liittymäsi lisäämiseen.

Kirjautuminen Työntekijän OmaElisaan kutsuttuna työntekijänä

Katso videolta ohjeet, kuinka kirjaudut ja luot tunnukset Työntekijän OmaElisaan sen jälkeen, kun olet saanut työnantajaltasi kutsun laitekauppaan sähköpostilla.

Uuden laitteen tilaaminen

Uuden laitteen tilaaminen yrityksesi laitekaupasta on helppoa. Katso videolta ohjeet.

Oman laitteen huoltopyynnön tekeminen

Työntekijän laitekaupan kautta voit helposti tehdä huoltopyynnön, jos laitteesi rikkoutuu ja kaipaa huolto. Videolta voit katsoa ohjeet huoltopyynnön tekemiseen.

Laitevaihto sopimuskauden päättyessä

Kun laitteesi sopimuskausi on päättymässä, voit tilata sen tilalle uuden laitteen. Videolta voit katsoa ohjeet laitevaihtoon.

FAQ eli yleisimmät kysymykset ja vastaukset

Alta löydät apua ongelmatilanteisiin sekä vastauksia useimmin kysyttyihin kysymyksiin.

Apua ongelmatilanteisiin

Miksi en pysty kirjautumaan tai rekisteröitymään?​

Työntekijän OmaElisaan voi luoda tunnukset Elisan yritysliittymällä. Mikäli sinulla on muu kuin Elisan yritysliittymä, voi työnantajasi kutsua sinut yrityksen omille sivuille, jolloin pääset luomaan tunnukset OmaElisaan.

Kutsutilanteessa saat sähköpostiisi linkin, joka on voimassa 14 vuorokautta. Linkki on henkilökohtainen ja käytettävissä vain kerran. Voit pyytää tarvittaessa uuden linkin yrityksesi OmaElisa -pääkäyttäjältä.

Miten pääsen palveluun, kun olen unohtanut salasanani tai Elisa Tunnukseni?​

Jos salasanasi on unohtunut, valitse kirjautumissivulla kohta "Salasana hukassa?" ja seuraa ohjeita​.

Jos Elisa Tunnuksesi on unohtunut, valitse kirjautumissivulla kohta "Luo Elisa tunnus tai tunnus unohtunut?" ja seuraa ohjeita​.

Kuinka saan PUK-koodin? Liittymäni lukkiutui, eikä minulla vielä ole tunnusta Työntekijän OmaElisaan.

Jos liittymäsi on lukkiutunut, etkä ole rekisteröitynyt Työntekijän OmaElisaan, ole yhteydessä oman organisaatiosi puhelinyhteyshenkilöön tai asiakaspalveluumme.

Miksi palvelu sanoo ”Matkapuhelinnumeroa ei löydy tai se ei ole aktiivinen”?​

Tarkista ensin, että numero on kirjoitettu oikein. On myös mahdollista, että antamasi matkapuhelinnumero ei ole Elisan yritysasiakkaalle kuuluva tai numero ei ole aktiivinen Elisan matkapuhelinverkossa. Ole yhteydessä organisaatiosi yhteyshenkilöön.​

Ratkaise netti- tai puheliittymääsi koskettavat ongelmatilanteet nopeasti netissä korjaimen avulla

Voit testata Yritysten OmaElisassa tai Työntekijän OmaElisassa liittymäsi yhteyden toimivuuden sekä tarkistaa tiedossa olevat häiriöt ja huoltotyöt, jotka mahdollisesti vaikuttavat liittymäsi toimintaan.

Korjaimen avulla voit tarvittaessa jättää myös vikailmoituksen vikapalveluumme kellonajasta riippumatta, mikäli opastetut toimenpiteet eivät korjaa ongelmaasi

Työntekijän laitekauppaan liittyvät kysymykset

Mikä on Työntekijän laitekauppa?

Työnantajasi voi sallia työntekijän tilata omat työvälineet Työntekijän laitekaupasta. Kun työnantaja on luonut laitevalikoiman käyttäjälle, tulee se näkyviin Työntekijän OmaElisaan.

Kuinka tilaan itselleni laitteen Työntekijän laitekaupasta?

Uusi tilaaja

  1. Kirjaudu sisään Työntekijän OmaElisaan ja klikkaa itsesi Kauppaan.
  2. Valitse laitelista, jolta haluat tilata laitteen.
  3. Valitse laite sekä tarvittavat lisätarvikkeet ja lisää ne koriin. Siirry sitten Kassalle.
  4. Kassalla näet yhteenvedon tilauksesta. Jos valitsit kalliimman, yrityksesi budjettirajan ylittävän laitteen, näet kassalla sen kuukausi- ja/tai kertamaksut. Nämä tulevat sinulle maksettavaksi Oma Laitelaskulla. Klikkaa Seuraava.
  5. Valitse tilaukselle hyväksyjä sekä muokkaa tarvittaessa toimitusosoitetta. Jos valitsit kalliimman laitteen, sinun tulee vielä hyväksyä Elisa Oma Laitelasku -sopimusehdot ja se, että Elisa tarkistaa luottotietosi.
  6. Lopulta Vahvista tilaus.
Huom! Jos maksettava osuutesi uuden laitteen kuukausimaksusta jää alle 5 €/kk, saat laskun, kun maksettavaa on vähintään 5 € (sis. alv) tai 3 kk välein. Ensimmäinen lasku on yleensä pienempi kuin normaali kuukausimaksu, sillä laskutus tapahtuu päiväkohtaisesti.


Uuden laitteen tilaaminen vanhan sopimuskauden päättyessä

  1. Kirjaudu Työntekijän OmaElisaan ja klikkaa Laitteeni ja liittymäni sekä valitse Laitteet-välilehti.
  2. Etsi laitelistalta laite, jonka yhteydessä on ilmoitus laitesopimuksen päättymisestä. Klikkaa laitteen nimeä.
  3. Pääset laitteen tiedoista verkkokauppaan, josta voit tilata uuden laitteen. Jos haluat lunastaa nykyisen laitteen omaksesi, näet sen lunastushinnan.
  4. Avaa laitekaupasta lista, jolta haluat tilata uuden laitteen sekä valitse haluamasi uusi laite. Lisää laite koriin ja jatka ostoskorista kassalle.
  5. Kassalla näet yhteen vedon laitteen kuukausi- ja kertamaksuista. Klikkaa Seuraava.
  6. Nyt voit valita haluatko lunastaa vai palauttaa vanhan laitteesi. Voit myös jättää laitteen lunastamatta tai palauttamatta. Vahvista tilaus ja valitse toimitustapa.
Huom! Muistathan tehdä lunastus- tai palautuspäätöksen ennen sopimuskauden viimeistä päivää. Mahdollisuus sopimuskauden päättämiselle ja lunastukselle alkaa 14 vrk ennen sopimuskautesi loppua. Jos muutoksia ei tehdä, laite siirtyy jatkokaudelle.

Miksi en löydä valikoimasta tiettyä laitetta?

Työnantajasi on määritellyt laitevalikoiman, jotka ovat työntekijän valittavana. Työnantajasi osaa auttaa sinua parhaiten, jos sinulla on valikoimaan liittyviä kysymyksiä.

Työsuhdeliittymäni ei ole Elisan verkossa. Pääsenkö silti Työntekijän laitekauppaan?

Vaikkei työliittymäsi olisikaan Elisan verkossa, pääset laitekauppaan, jos olet saanut kutsun sähköpostitse yhteyshenkilösi kautta.

  • Kirjaudu palveluun viestissä saamiesi ohjeiden mukaisesti.
  • Kirjautumisen jälkeen näet palvelussa Kauppa -valikon.

Kuinka lunastan laitteen itselleni?

Voit lunastaa laitteen itsellesi kesken sopimuskauden tai sen päätteeksi. Tee lunastuspyyntö Työntekijän OmaElisassa Laitteeni -valikosta:

  1. Valitse näkymästä laite, jonka haluat lunastaa. Valinnan jälkeen näet laitteen tiedot.
  2. Valitse Laitteen lunastaminen.
  3. Valinnan jälkeen näet verollisen (alv 24 %) lunastushinnan, joka tulee maksettavaksi kokonaisuudessaan Oma Laitelaskulla.
  4. Valitse VAHVISTA.
  5. Saat sähköpostitse kuittauksen, kun yrityksesi pääkäyttäjä on hyväksynyt lunastuspyyntösi.
  6. Laitteen lunastuslasku (loppulasku) tulee maksettavaksi Oma Laitelaskuna.

Kuinka teen tukipyynnön ja tilaan uuden laitteen rikkoutuneen tilalle?

  1. Kirjaudu Työntekijän OmaElisaan ja klikkaa Laitteeni ja liittymäni ja valitse Laitteet-välilehti. Valitse valikosta laite, jolle haluat tehdä huoltopyynnön ja tilata korvaavan laitteen tilalle.
  2. Klikkaa laitteen tiedoista Tee tukipyyntö.
  3. Lue huoltoilmoitukseen liittyvät tiedot ja seuraa ohjeita. Sinulle toimitetaan korvaava laite tilalle. Klikkaa Seuraava.
  4. Täytä laitteen vikakuvaus ja muokkaa tarvittaessa osoitetta, johon korvaava laite toimitetaan. Paina lopuksi LÄHETÄ.

Jos laite on kadonnut tai tuhoutunut, ota yhteyttä organisaatiosi pääkäyttäjään.

Mistä voin tarkistaa Oma Laitelaskun sopimusehdot?

Voit tutustua Oma Laitelaskun sopimusehtoihin aina tilauksen yhteydessä, jolloin sinulta pyydetään myös ehtojen hyväksymistä. Tarvittaessa voit ladata sopimusehdot tästä.

Muut kysymykset ja vastaukset

Voinko tehdä muutoksia liittymääni?

Et voi tehdä muutoksia liittymääsi. Voit vain tarkastella liittymäsi tietoja.

Kuka voi kirjautua palveluun?

Työntekijän OmaElisaan voivat kirjautua henkilöt, joilla on Elisan yritysliittymä/yrityksen työsuhdeliittymä Elisalta. Palveluun voivat kirjautua myös henkilöt, joiden liittymä ei ole Elisan verkossa, kun työnantaja kutsuu heidät palveluun erillisellä sähköpostikutsulla.

Näenkö palvelussa, kuinka paljon voin käyttää liittymääni ulkomailla?

Kyllä, palvelussa voit tarkistaa liittymän mahdollisia ulkomaan käytön rajoja. Näet myös reaaliaikaisesti liittymäsi käytön tiedot. Ulkomaankäyttö päivittyy palveluun viiden minuutin viiveellä tai joka 25 Mt​:n välein.

Voinko käyttää palvelua, jos vaihdan työpaikkaa ja liittymäni siirtyy uuden työnantajani nimiin?

Palvelun käyttö katkeaa, kun liittymä siirtyy uuden työnantajasi sopimukseen.

Jos liittymä on edelleen Elisan verkossa joudut tekemään rekisteröitymisen uudestaan. Et voi nähdä edellisen työnantajasi aikaisia tietoja.

Jos liittymän operattori vaihtuu, et voi enää käyttää palvelua.

Voinko kirjautua palveluun jo olemassa olevilla muilla Elisan käyttäjätunnuksilla?

Elisa Tunnusta voit käyttää kirjautuessasi Työntekijän OmaElisaan, kunhan kirjautuessasi liität Elisa Tunnukseen työsuhdeliittymäsi numeron.

Voinko muuttaa salasanani?

Valitettavasti salasanaa ei voi tällä hetkellä vaihtaa itse, mutta unohtuneen salasanan voi resetoida.