Asioinnin kehittäminen

Asiakas kohtaa yrityksesi monella eri tapaa: asioimalla verkkosivuillasi, käymällä myymälässä tai kuluttamalla yrityksesi palveluita. Jotta asiointi eri kanavissa olisi sujuvaa, on olennaista tutkia asiointikokemusta ja kehittää sitä jatkuvasti eteenpäin.

Elisan asiantuntijat auttavat yritystäsi mittaamaan asiointikokemusta, hyödyntämään dataa ja luomaan asiakaslähtöisiä palveluita.

Tutustu asioinnin kehittämisen palveluihimme ja ota yhteyttä, niin kerromme lisää!

Varaa keskusteluaika

Lataa asioinnin kehittämisen opas

Lataa opas ja kehitä asiointia datan avulla

Asioinnin kehittämisen tuloksia voidaan seurata, kun mittarit ja mittaustavat on suunniteltu.

Lataa maksuton opas avuksesi ja poimi asiantuntijoiden vinkit, jotka auttavat organisaatiotasi mittamaan asiakaskokemuksen nykytilan ja seuraamaan kehitystä.

Lataa opas

Parempaa asiointia näillä palveluilla

  • Palvelumuotoilu

    Tiedätkö, mitä asiakkaasi odottavat palveluiltasi? Toimiiko tiimisi tehokkaasti? Onko yrityksesi strategia ja tiekartta selvillä? Elisan palvelumuotoilun asiantuntijat auttavat yritystäsi ratkomaan näitä kysymyksiä sekä kehittämään toimintaa ja palveluita eteenpäin.

  • Asiakaslähtöiset sovellukset

    Autamme yritystäsi kehittämään sovelluksia ja palveluita, jotka tuovat lisäarvoa asiakkaillesi ja työntekijöillesi. Sujuva käyttäjäkokemus on kehityksen lähtökohtana, jotta sovellukset helpottavat aidosti asiakkaiden ja työntekijöiden elämää.

  • Asiakkaan tavoittaminen

    Elisa Dialogi on kattava tekstiviestipalvelu, jolla viestit asiakkaillesi automaattisesti ja juuri oikeaan aikaan. Dialogilla helpotat asiakkaan elämää ja asiointia yrityksesi kanssa. Voit esimerkiksi muistuttaa ajanvarauksesta, toimittaa lipputilaukset ja kerätä asiakaspalautteita nopeasti.

  • Digitaalinen palvelujärjestelmä

    Elisa Monipalvelujärjestelmä on digitaalinen palvelualusta, jolla viestit asiakkaiden kanssa tehokkaasti ja helpotat heidän asiointiaan. Palvelujärjestelmä sopii moneen käyttökohteeseen, kuten sairaalaan, kauppaan, kirjastoon ja teollisuuteen.

  • Integraatiopalveluilla data tehokäyttöön

    Autamme sinua yhdistämään datan eri lähteistä ja järjestelmistä toisiinsa. Teemme integraatiot ketterästi, turvallisesti ja tarpeidesi mukaan. Näin pääset hyödyntämään dataa paremmin ja tiedot päivittyvät automaattisesti järjestelmästä toiseen.

Digitaaliset ratkaisut terveydenhuoltoon

Digitaaliset ratkaisut ja datapalvelut terveydenhuoltoon

Tuemme terveydenhuollon ammattilaisia ja potilaita digitaalisilla terveydenhuollon ratkaisuilla, jotka helpottavat hoitoa ja datanhallintaa. Olemme kehittäneet esimerkiksi ratkaisuja, joilla hoitajat voivat paikantaa sairaalan laitteita ja välineitä.

Lisäksi olemme luoneet digitaalisia palvelukokonaisuuksia, joilla terveydenhuolto voi olla paremmin vuorovaikutuksessa potilaiden kanssa.

Autamme myös muilla aloilla, kuten vähittäiskaupan ja teollisuuden alalla. Kysy lisää eri ratkaisuistamme.

Elisa asioinnin kehittämisen kumppanina

  • Palvelumuotoilu kaiken keskiössä

    Hyödynnämme palvelumuotoilun lähestymistapaa kaikessa toiminnassamme. Asiakaslähtöinen ajattelu, ketterä kehitys ja tiivis yhteistyö eri sidosryhmien kanssa takaavat sen, että saamme kehitettyä palveluista sujuvampia.

  • Tulosvastuullinen kumppani

    Sitoudumme yhteistyössämme mitattaviin tuloksiin - emme vain ratkaisun käyttöönottoon. Läpinäkyvällä ja jatkuvalla seurannalla näet, miten palvelumme hyödyttävät liiketoimintaasi. Kun sinä menestyt, niin mekin olemme onnistuneet.

  • Tiedämme onnistumisen avaimet

    Kokemus eri aloilta ja ratkaisuista on opettanut meille, miten onnistuneita kehitysprojekteja viedään maaliin. Hyödynnämme testattuja työmetodeja ja parhaita käytänteitä, jotta yhteistyömme saavuttaa tavoitteensa.

Asiakkaamme kertovat yhteistyömme tuloksista:

Pirkanmaan Osuuskauppa kertoo yhteistyöstä Elisan kanssa

Pirkanmaan Osuuskauppa:

“Tärkeää on fyysisen maailman ja digitaalisen ympäristön yhdistäminen. Se sama asiakaskokemus, jota tavoitellaan fyysisessä maailmassa, toteutuu myös digitaalisesti.”

Ville Jylhä, toimialajohtaja

Lue koko asiakascase

Uusi Lastensairaala hyödyntää paikannusta Elisan avulla

Kuva: Stanley Healthcare

Uusi Lastensairaala:

“Laitepaikannukset tehostavat sairaalan arkea. Arki helpottuu, kun tiedetään aina, missä on kuinkakin monta infuusiopumppua käytössä. Henkilöpaikannus voidaan liittää käsihygienian seurantaan, mutta se voi toimia myös henkilöturvana.”

Pekka Lahdenne, Uuden Lastensairaalan digitaalisesta suunnittelusta ja toimintaprosesseista vastaava linjajohtaja ja lastentautien dosentti

Lue koko asiakascase

Aller Media AB kertoo kokemuksistaan Elisan asiakkaana

Aller Media AB:

“Kun katson taaksepäin, olen erittäin tyytyväinen siihen, mitä olemme saaneet aikaan. Odotamme innolla tulevan yhteistyön jatkamista nyt elisalaisten kanssa kaikkialla Pohjoismaissa.”

Fredrik Löfgren, Aller median asiakaspalvelupäällikkö

Lue koko asiakascase

Elisa auttoi Valtari-projektin viestinnässä

VALTARI-case:

“Haluamme viestiä hankkeestamme avoimesti lähiympäristön asukkaille. Toimiva viestintä ja digitalisaation rohkea hyödyntäminen ovat myös meidän etumme: kun tieto kulkee, saamme työskenneltyä tehokkaammin.”

Tarja Kojo, Pöyryn maisemasuunnittelija

Lue koko asiakascase

Lataa ilmaiset oppaat ja webinaaritallenteet:

Opas: Asiakaspalvelusta arjen sankari puheentunnistuksen avustamana

Puheentunnistuksella voidaan tehostaa asiakaspalvelua ja lyhentää puhelinpalvelun jonotusaikoja. Tästä oppaasta opit, miten puheentunnistus tukee asiakaspalvelua ja auttaa vähentämään turhaa manuaalista työtä.

Lataa opas

Opas: Parempia asiakaskokemuksia asiakasdatan avulla

Tiedätkö, millä tasolla yrityksesi asiakasdata on? Hyödyntääkö yrityksesi dataa asiakaskokemuksen kehittämiseksi? Lataa opas ja opit käytännön vinkit asiakasdatan hyödyntämiseen ja sopivan teknologian valintaan.

Lataa opas

Opas: Askeleet tulevaisuuden asiointiin ja asiakaspalveluun

Tästä oppaasta opit, miten teknologia tukee parempaa asiakaskokemusta, asiointia ja asiakaspalvelua. Oppaassa kerromme, mitä on älykäs asiointi ja miten asiakaspalvelun dataa voi hyödyntää koko yrityksessä.

Lataa opas

Opas: Asiakaspalvelu arvoa tuottavaksi yksiköksi – data ja mittarit keskiöön

Olemme laatineet oppaan, joka auttaa sinua valitsemaan oikeat mittarit asiakaspalvelun mittaamiseen. Näin voit osoittaa johdolle, mitä hyötyä asiakaskokemuksen kehittäminen tuo liiketoiminnalle.

Lataa opas

Opas: Yhdistä asiointi, myynti ja markkinointi asiakkaan ympärille

Opas auttaa hahmottamaan, miten asiakaspalvelun, myynnin ja markkinoinnin yhdistäminen asiakkaan ympärille tuottaa asiakkaalle enemmän arvoa.

Lataa opas

Opas: Huomisen asiointi tekoälyn ja automaation avulla

Tästä oppaasta voit tutustua uusimpiin asiakaspalvelun trendeihin, kuten automaatioon, ja selvittää konkreettisia mahdollisuuksia, esimerkiksi tekoälyn tuomista asiakaspalveluympäristöön ja sen tuomia hyötyjä Suomen markkinassa.

LATAA OPAS

Kiinnostaako asioinnin parantaminen?

Jätä yhteystietosi, niin jutellaan asioinnin kehittämisestä yhdessä tarkemmin:

Ota yhteyttä