Hyödynnä API-rajapintaa esimerkiksi:
- Toiminnanohjauksen tukemiseen. APIn kautta voit välittää tietoa Elisan ja yrityksesi järjestelmien välillä. Esimerkiksi HR-järjestelmästäsi tulee Elisalle tieto, kun työntekijän sopimus päättyy, mikä automaattisesti irtisanoo työntekijän liittymäsopimukset Elisalla.
- Tiedon ylläpitoon ja validointiin. Elisan järjestelmät voivat lähettää tietoa esimerkiksi yrityksesi laitehallintaan, kun uusi liittymä on aktivoitunut tai tilaus toimitettu. Lisäksi saat tarkat tiedot esimerkiksi työasemista ja laitteista suoraan yrityksesi järjestelmiin.
- Palveluprosessien rakentamiseen. Voit tuoda Elisan dataa ja palveluita näkyviin yrityksesi omaan palveluportaaliin ja hallita niitä sieltä. Esimerkiksi työntekijät voivat lähettää tukipyynnön yrityksesi omasta järjestelmästä ja se kulkeutuu APIn kautta suoraan Elisan IT-tukipalveluun. Näin loppukäyttäjä voi asioida helposti yhdessä palvelussa.