Huolto ja takuu yrityksille

Täältä löydät Elisan yritysasiakkaiden laitteiden sekä lisätarvikkeiden huolto- ja takuuohjeet.

Ennen huoltoa


1. Tulosta Yritysten OmaElisasta tosite laitteen ostohetkestä tilaushistoriasta. Saat tositteen myös Yritysasiakaspalvelusta.
2. Ota varmuuskopiot ja tärkeät tiedostot ja kuvat talteen ennen huoltoa.

Mikä laitteesi kaipaa huoltoa?


Valitse alta, minkä tyyppiselle laitteelle kaipaat huoltoa, ja valitse huoltoliike valmistajan/merkin mukaan.


Huom. Jos käytössäsi on Elisan Palvelupäätelaite, katso huolto-ohje täältä.

Puhelinten huolto


Puhelinten takuuaika on 24 kk. Poikkeuksena on Apple, jonka takuuaika on 12 kk.

Suosittelemme toimittamaan puhelimesi suoraan laitevalmistajan nimeämälle huoltokumppanille. Löydät alta huoltokumppanit eri valmistajille. Voit myös toimittaa puhelimen Elisan myymälään, mutta huoltoaika on tällöin keskimäärin pidempi, koska Elisa toimittaa puhelimen eteenpäin huoltokumppanille. Huomioithan myös, että myymälät eivät voi toistaiseksi laskuttaa asiakkailta mahdollisia takuun piiriin kuulumattomia huoltoja.

Apple, Nokia

Applen ja Nokian älypuhelimet sekä KaiOS -käyttöjärjestelmällä varustetut Nokia -puhelimet huoltaa Mcare tai Resete.

Huom. Poikkeuksena ovat Nokian perus / näppäinpuhelimet, joiden vaatiessa huoltoa otetaan yhteyttä Elisan asiakaspalveluun.

Alcatel, Huawei, Honor, Lenovo, LG, Xiaomi, CAT, Motorola, ZTE, Emporia, Poco

Mainittujen valmistajien puhelimet huoltaa Resete.

OnePlus

OnePlus-puhelimen huoltaa OnePlus-huoltopalvelu, Mcare tai Resete.

Samsung

Samsungin puhelimet huoltaa Mcare tai Resete.

Sony, Doro

Doron sekä Sonyn huoltaa Resete.

Asus

Asus puhelimet huoltaa (Elcare) InfoCare Workshop.

Jablocomin, Erifon ja Konftelin laitteet sekä Insmatin tarvikkeet

Insmat Oy huoltaa Jablocomin, Erifon ja Konftelin laitteet sekä Insmatin tarvikkeet. Tuotteet huolletaan tai takuuvaihdetaan suoraan maahantuojan toimesta.

Realme

Realme-puhelimen huoltaa Mcare.

Fairphone

Fairphone-puhelimen huoltotapauksessa ota yhteyttä Cordon Electronicsiin.

Nothing

Nothing-puhelimen huoltotapauksessa ota yhteyttä Nothing -asiakastukeen.

Tablettien huolto


Tablettien takuuaika on 24 kk. Poikkeuksena on Applen iPad, jonka takuuaika on 12 kk.

Suosittelemme toimittamaan tabletin suoraan laitevalmistajan nimeämälle huoltokumppanille. Löydät alta huoltokumppanit eri valmistajille. Voit myös toimittaa sen Elisan myymälään, mutta huoltoaika on tällöin keskimäärin pidempi, koska Elisa toimittaa tabletin eteenpäin huoltokumppanille. Huomioithan myös, että myymälät eivät voi toistaiseksi laskuttaa asiakkailta mahdollisia takuun piiriin kuulumattomia huoltoja.

Apple

iPadit huoltaa MCare. Voit toimittaa laitteen huoltoon käyttämällä MCaren kuljetus- tai postituspalvelua tai viemällä sen suoraan huoltoliikkeeseen.

Lenovo

Huolletaan valmistajan valtuuttamassa huoltoliikkeessä. Löydät Lenovon tuen sekä valtuutetut huoltoliikkeet täältä.

  • Takuunaikainen puhelintuki, puhelin +358 97 47 90 251
  • Palvelee arkisin klo 9-18

Samsung

Samsungin tablettien huoltokumppanina toimii Aito Support.

Huawei

Huawein tablettien huoltokumppanina toimii Resete.

Microsoft Surface

Huolletaan valmistajan valtuuttamassa huoltoliikkeessä. Löydät Microsoftin tuen sekä valtuutetut huoltoliikkeet täältä.

  • Microsoft asiakaspalvelu, puhelin: +358 9 8171 0400 (pvm) 
  • Palvelee arkisin

Tietokoneiden ja ulkoisten näyttöjen huolto


Tietokoneen ja ulkoisen näytön vaatiessa huoltoa, suosittelemme olemaan yhteydessä suoraan laitevalmistajaan. Löydät lisätietoja sekä yhteystiedot alempaa laitevalmistajan kohdalta.

Acer

Huolletaan valmistajan valtuuttamassa huoltoliikkeessä. Voit pyytää Acer-tuotteen korjausta täällä.

  • Tekninen tuki, puhelin: +358 9 8763574 (pvm) 
  • Palvelee arkisin klo 10-17

Apple

Huolletaan valmistajan valtuuttamassa huoltoliikkeessä. Löydät Applen valtuuttamat huoltoliikkeet täältä.

  • Puhelintuki: 0800 940 73

Asus

Huolletaan valmistajan valtuuttamassa huoltoliikkeessä. Löydät lähimmän valtuutetun huoltoliikkeen täältä.

  • Puhelintuki, puhelin +358 9 693 79 690 (pvm)
  • Palvelee arkisin klo 9-18

Dell

Huolletaan valmistajan valtuuttamassa huoltoliikkeessä. Löydät tuen sekä valtuutetut huoltopisteet täältä.

Dell Premium Support ja ProSupport palvelee takuuaikana 24/7 numerossa +358 207 533 566 (pvm)

Fujitsu

Huolletaan valmistajan valtuuttamassa huoltoliikkeessä. Löydät lähimmän Fujitsu-laitteiden huoltokumppanin täältä.

  • Takuunaikainen tukipalvelu, puhelin: 0800 0 5979
  • Palvelee arkisin klo 8-18

  • Takuuajan jälkeen tukipalvelu, puhelin: 0600 9 5955 (2,95 €/min + pvm)
  • Palvelee arkisin klo 8-18

HP

Huolletaan valmistajan valtuuttamassa huoltoliikkeessä. Löydät HP:n tuen sekä valtuutetut huoltoliikkeet täältä.

Lenovo

Huolletaan valmistajan valtuuttamassa huoltoliikkeessä. Löydät Lenovon tuen sekä valtuutetut huoltoliikkeet täältä.

  • Takuunaikainen puhelintuki, puhelin +358 97 47 90 251
  • Palvelee arkisin klo 9-18

Microsoft

Huolletaan valmistajan valtuuttamassa huoltoliikkeessä. Löydät Microsoftin tuen sekä valtuutetut huoltoliikkeet täältä.

  • Microsoft asiakaspalvelu, puhelin: +358 9 8171 0400 (pvm) 
  • Palvelee arkisin

Huawei

Huolletaan valmistajan valtuuttamassa huoltoliikkeessä. Löydät Huawein tuen sekä valtuutetut huoltoliikkeet täältä.

LG

LG:n näytöt huolletaan valmistajan valtuuttamassa huoltoliikkeessä. Voit pyytää laitteellesi huoltoa LG:n tukisivuilta.

  • Puhelintuki: 0800 05454
  • Arkisin 9:00-18:00

Verkkolaitteet ja reitittimet


Verkkolaitteiden kohdalla kannattaa ensin varmistaa, onko ongelma yhteydessä vai laitteessa. Suosittelemme käyttämään apunasi ensin Verkkoapuria, ja sitten vasta ottamaan yhteyttä huoltoon.

Huawei, ZTE

Huawein verkkolaitteiden huoltokumppanina toimii Resete.

Jos et löydä laitettasi Reseten huoltosivulta, saat verkkolaitteesi huollon edistettyä Reseten asiakastuen avulla.

Dawn Communications, Google, F-Secure, HTC, Netgear, SB Scandinavia, TP-Link

Yllä mainittujen valmistajien verkkolaitteiden tai reitittimien vaatiessa huoltoa, ota yhteys Elisan Yritysasiakaspalveluun.

Zyxel

Kiinteän verkon modeemit

Kaikilla Zyxel-tuotteilla on vähintään 2 vuoden korjaamotakuu. Laitekohtaisen takuuajan löydät täältä.


Mobiilireitittimet

Mallit: LTE4506, LTE7460, GS-105SV2 ja WAP6806


Mallit: VMG3927-B50A, EX5501-BO ja NR2101 5G

  • Huoltoa tarvitsevat laitteet tulee toimittaa suoraan Elisan myymälään

Valvontakamerat

Burrel

Burrel tuotteiden takuuhuollot hoitaa Tracker Oy.

  • Varmista ensin, että vika on laitteessa, eikä esim. virtalähteessä, muistikortissa tai liittymässä. Jos olet epävarma, onko vika tuotteessa vai jossain muualla, ota aina ensin yhteyttä tukeen. Tällä tavoin vältymme turhalta huollolta, jos voimme ratkaista ongelman puhelimitse. 
  • Huoltoon toimitettaessa tulee mukaan laittaa yhteystiedot, vikaseloste ja ostokuitti/takuutodistus. Mukaan tulee liittää myös huoltolomake, joka löytyy sivun oikeasta laidasta tiedostoista. Asiakas voi myös itse tehdä huoltopyynnön osoitteessa support.burrelcameras.com
  • Takuunalaiset riistakamerat huolletaan Trackerin tehtaalla. Laite toimitetaan Postin palautustunnuksella 601248 osoitteeseen: Tracker Oy / Burrel huolto, Takatie 6, 90440 Kempele
Huomioitavaa! Käyttövirheestä/aiheettomista huolloista veloitetaan vähintään 40 € tarkastusmaksu + postituskulut.

Takuun ulkopuoliset riistakamerat

Takuun ulkopuolisten riistakameroiden huollon asiakaspalvelu:
Pihlatek puh. 0600 301510 (0,25 €/min)

Lähetys Postin palautustunnuksella 632263
Pihlatek Oy/ Burrel huolto, Untamontie 151, 23800 Laitila

Confienta

Confienta hoitaa itse kaikki takuutapaukset. Takuu toimii niin, että jos tulee laitepalautuksia, niin ne toimitetaan suoraan Confientalle. Confientalta tulee myös tarvittaessa suoraan uusi laite tilalle. Jos asiakkaalla on mitä tahansa laitteeseen liittyviä kysymyksiä, niin yhteydenotot ohjataan mieluiten suoraan Confientalle.

Asiakastuki
Puhelinnumero: 010 281 3400 (ma-pe klo09:00 - 16:00)
info@confienta.fi
www.confienta.fi 

Enjoy

Enjoy -valmistajalta meillä on myynnissä kaksi erilaista laturia Reolink -kameroihin. Takuuaika 24kk.

Takuu -ja vaihto oikeus säilyy niin kauan kuin meillä on tuotteita varastossa tai muussa tapauksessa asiakas on oikeutettu hyvitykseen.

Eufy

Alla ohjeistus RMA pyynnöille.
 
  • Kirjaudu Ingram Micron WEB kauppaan osoitteessa https://fi.ingrammicro.com/Site/Returns
  • Mikäli sinulla ei ole tunnuksia WEB kauppaan, otathan yhteyttä myynti@ingrammicro.com
  • Valitse “Start a new return”
Mikäli sinulla on kysyttävää, otathan yhteyttä customerservice.fi@ingrammicro.com (englanniksi). Mikäli RMA lomakkeen täyttämisessä on haasteita, otathan yhteyttä myynti@ingrammicro.com. 

Ezviz

F9 Distribution OY hoitaa viallisten EZVIZ -tuotteiden takuuvaihdon, kun tuote on ostettu F9:ltä.

Jälleenmyyjä tarkistaa takuun voimassaolon sekä tuotteen tilan ja mikäli tuote on viallinen, on jälleenmyyjä yhteydessä F9 takuuvaihtoon, joka antaa RMA-numeron: takuuvaihto@f9.fi

Kun F9 on vastaanottanut RMA-numerolla varustetun viallisen tuotteen, lähetämme ko. jälleenmyyjälle uuden tuotteen tai vastaavan nykymallistosta, jos kyseistä tuotetta ei ole enää saatavilla.

Poikkeuksena tuotteet, joita ei takuuvaihdeta vaan korjataan valmistajan toimesta.

EZVIZ Asiakastuki

Customer Service Email: support.eu@ezvizlife.com
Finland (English): 09 2293 1802  Ma- Pe  9.00 – 17.00

Reolink

Reolink-tuotteiden takuuaika on 24kk. Takuu- ja huoltoasiat hoidetaan ottamalla yhteyttä maahantuojaan Sandcomiin, joko asiakas itse tai jälleenmyyjä.

  • Sandcomin yhteystiedot löytyvät täältä (yhteystiedot tarkoitettu sekä asiakkaille että jälleenmyyjille)
  • Sandcom ohjeistaa tilanteessa tai antaa päätöksen mahdollisesta takuuvaihdosta. 
  • Ohjeita vikatilanteisiin löytyy täältä: Kysy Reolink-tuotteista (tuki) | Reolink Suomi
Huom! Reolink-laitteet tarvitsevat käytössä verkkoyhteyttä. Ennen yhteydenottoa Sandcomiin, on aiheellista rajata vikaa nettiyhteyden ja laitteen väliltä.

  • Käyttöönottovideot: Löytyvät https://reolink.fi/ sivustolta, kunkin kameran sivulta.
  • Yhteystiedot tukeen: Sähköposti: tuki@reolink.fi Puhelinnumero: 010 320 4747 (arkisin klo 8:30-16:00)

Robustel

Kaikki Robustel huolto- ja takuuasiat hoidetaan Elkome Systems Oy (maahantuoja) kanssa.

Asiakas tai jälleenmyyjä ottaa yhteyden Elkome Systems Oy tukeen

yhteystiedot asiakkaille ja jälleenmyyjille https://elkome.com/

Elkome Oy 
Helletorpankatu 37
05840 Hyvinkää
Puh. 029 007 4410
asiakaspalvelu@elkome.com

Elkome Oy antaa tarkat jatko-ohjeet.

SB Scandinavia

Kaikki SB Scandinavia huolto- ja takuuasiat hoidetaan SB Scandinavian teknisen tuen kanssa.
 
Asiakas tai jälleenmyyjä ottaa yhteyden SB Scandinavian tukeen:

SB Scandinavia antaa tarkat jatko-ohjeet.

Simpal

Kaikki Simpal huolto- ja takuuasiat hoidetaan Microdatan teknisen tuen kanssa.

  • Asiakas tai jälleenmyyjä ottaa yhteyden Microdatan tukeen
  • Yhteystiedot asiakkaille ja jälleenmyyjille: https://www.microdata.fi/tuki
  • Microdata antaa tarkat jatko-ohjeet

Uovision

UOVISION hoitaa itse kaikki takuutapaukset Suomessa. Jos sinulla on takuuasioita Uovisionille, ole suoraan yhteydessä alla olevaan Suomeksi palvelevaan tukinumeroon. Tukinumero auttaa sekä jälleenmyyjiä, kuin myös loppuasiakkaita.

Puhelinnumero: 020 3314 90 (ma-pe klo 09.00 - 15.30)

Lisätarvikkeet ja muut laitteet

Älykellot ja -rannekkeet

Apple
Applen kellot huoltaa Mcare.

Garmin
Ole yhteydessä Garminin tukeen.

Honor, Huawei
Honorin ja Huawein kellot huoltaa Resete.

Polar
Tee huoltopyyntö Polarin tukisivustolla.

Samsung
Samsung-kellot huoltaa Aito Support.

Suunto
Tee huoltopyyntö Suunnon tukisivustolla.

Xiaomi
Xiaomi -kellot huoltaa Resete.

Televisiot

Philips
Huolletaan valmistajan valtuuttamassa huoltoliikkeessä. Löydät lähimmän huoltopisteen valmistajan tuesta.

Samsung
Huolletaan valmistajan valtuuttamassa huoltoliikkeessä. Löydät lähimmän huoltopisteen valmistajan tuesta.

LG
Huolletaan valmistajan toimesta. Tee huoltopyyntö LG:n televisiolle.

Sony
Huolletaan valmistajan toimesta. Ota yhteys Sony Electronicsiin.

Toimiston pienkoneet ja robotti-imurit

Nivona
Täytä Aiden huoltolomake.

Xiaomi
Ota yhteys huoltoon osoitteessa huolto@yoloki.fi.

360
Ota yhteys huoltoon osoitteessa info@ewdservice.fi.

Wilfa

iRobot

Kuulokkeet ja kaiuttimet

Apple, Beats
Applen ja Beatsin kuulokkeet huoltaa Mcare.

Samsung
Samsungin kuulokkeet huoltaa Aito Support.

Sony
Ota yhteys Sonyn tukeen.

Insmat, JPL
Tuotteet huolletaan tai takuuvaihdetaan suoraan maahantuojan toimesta.

JBL
JBL -kaiuttimet huoltaa (Elcare) InfoCare Workshop.

Toimistokuulokkeet

Jabra
Mahdollisessa vika / häiriötilanteessa tutustu ensin Jabran tukiohjeisiin. Takuunalaisen Jabra-tuotteesi vikatilanteessa, voit tehdä takuuvaihtopyydön Jabra ServiceNet -palvelussa.

Poly / Plantronics
Poly-tuotteiden vikatilanteissa ole yhteydessä valmistajan asiakastukeen. Takuun alainen huolto / vaihto tapahtuu Polyn takuupalvelussa.

Sähköpotkulaudat ja dronet

DJI
Ota yhteyttä Bostonin tukeen.

E-way
Ota yhteyttä Wilfan asiakastukeen.

Unagi, Xiaomi
Ota yhteyttä huoltoon sähköpostitse huolto@yoloki.fi.
Huom. Reistaileeko Xiaomin sähköpotkulauta? Kokeile tämän ohjeen toimenpiteet, ennen kuin huollatat potkulaudan.

Maksupäätteet

SumUp -langattomat maksupäätteet
Ota yhteys SumUp -tukeen.

Usein kysytyt kysymykset


En löytänyt laitteeni huolto-ohjetta. Mitä teen?


Jos et löytänyt laitteesi huolto-ohjetta, ota yhteys Elisan asiakaspalveluun, niin autamme sinua huollon edistämisessä.

Kuinka paljon huolto maksaa?


Jos laitteesi takuuaika on edelleen voimassa ja huoltoa vaativa vika on takuunalainen, sinulta ei peritä maksua huollosta.

Jos takuuaika on mennyt umpeen, tai huollossa ilmenee, että laitteen vika jää takuun ulkopuolelle, saat kustannusarvion ennen huollon aloittamista. Jos kustannusarviota ei hyväksytä, laite palautetaan korjaamattomana ja laitteesta peritään kustannusarviomaksu sekä mahdollisesti rahtikulut.

Ostin laitteelleni SquareTrade Lisäturvan. Kuinka toimin, jos laite menee rikki?


Pääset täyttämään vahinkoilmoituksen täällä. Lue lisää SquareTrade Lisäturvasta, joka on mahdollista ostaa uuden laitteen oston yhteydessä.