Huolto ja takuu

Huolto ja takuu yrityksille

Täältä löydät Elisan yritysasiakkaiden laitteiden sekä lisätarvikkeiden huolto- ja takuuohjeet.

Katso myös usein kysytyt kysymykset.

Takuuaika

Elisan Yritysverkkokaupasta tai myymälästä ostettujen laitteiden ja lisätarvikkeiden takuu aika vaihtelee 90 päivän ja 24 kuukauden välillä. Tarkista takuuaika saamastasi takuutodistuksesta tai laitevalmistajalta.

Ennen huoltoa

1. Tulosta Yritysten OmaElisasta tosite laitteen ostohetkestä tilaushistoriasta. Saat tositteen myös Yritysasiakaspalvelusta.

2. Ota varmuuskopiot ja tärkeät tiedostot ja kuvat talteen ennen huoltoa.

Mikä laitteesi kaipaa huoltoa?

Valitse alta, minkä tyyppiselle laitteelle kaipaat huoltoa, ja valitse huoltoliike valmistajan/merkin mukaan.

Huom. Jos käytössäsi on Elisan Palvelupäätelaite, katso huolto-ohje täältä.

Puhelinten huolto

Puhelinten takuuaika on 24 kk. Poikkeuksena on Apple, jonka takuuaika on 12 kk.

Suosittelemme toimittamaan puhelimesi suoraan laitevalmistajan nimeämälle huoltokumppanille. Löydät alta huoltokumppanit eri valmistajille. Voit myös toimittaa puhelimen Elisan myymälään, mutta huoltoaika on tällöin keskimäärin pidempi, koska Elisa toimittaa puhelimen eteenpäin huoltokumppanille. Huomioithan myös, että myymälät eivät voi toistaiseksi laskuttaa asiakkailta mahdollisia takuun piiriin kuulumattomia huoltoja.

Tablettien huolto

Tablettien takuuaika on 24 kk. Poikkeuksena on Applen iPad, jonka takuuaika on 12 kk.

Suosittelemme toimittamaan tabletin suoraan laitevalmistajan nimeämälle huoltokumppanille. Löydät alta huoltokumppanit eri valmistajille.

Voit myös toimittaa sen Elisan myymälään, mutta huoltoaika on tällöin keskimäärin pidempi, koska Elisa toimittaa tabletin eteenpäin huoltokumppanille. Huomioithan myös, että myymälät eivät voi toistaiseksi laskuttaa asiakkailta mahdollisia takuun piiriin kuulumattomia huoltoja.

Tietokoneiden ja ulkoisten näyttöjen huolto

Tietokoneen ja ulkoisen näytön vaatiessa huoltoa, suosittelemme olemaan yhteydessä suoraan laitevalmistajaan. Löydät lisätietoja sekä yhteystiedot alempaa laitevalmistajan kohdalta.

Verkkolaitteet ja reitittimet

Verkkolaitteiden kohdalla kannattaa ensin varmistaa, onko ongelma yhteydessä vai laitteessa. Suosittelemme käyttämään apunasi ensin Verkkoapuria, ja sitten vasta ottamaan yhteyttä huoltoon.

Valvontakamerat

Lisätarvikkeet ja muut laitteet

Usein kysytyt kysymykset

En löytänyt laitteeni huolto-ohjetta. Mitä teen?

Jos et löytänyt laitteesi huolto-ohjetta, ota yhteys Elisan asiakaspalveluun, niin autamme sinua huollon edistämisessä.

Kuinka paljon huolto maksaa?

Jos laitteesi takuuaika on edelleen voimassa ja huoltoa vaativa vika on takuunalainen, sinulta ei peritä maksua huollosta.

Jos takuuaika on mennyt umpeen, tai huollossa ilmenee, että laitteen vika jää takuun ulkopuolelle, saat kustannusarvion ennen huollon aloittamista. Jos kustannusarviota ei hyväksytä, laite palautetaan korjaamattomana ja laitteesta peritään kustannusarviomaksu sekä mahdollisesti rahtikulut.

Ostin laitteelleni SquareTrade Lisäturvan. Kuinka toimin, jos laite menee rikki?

Pääset täyttämään vahinkoilmoituksen Squaretraden sivustolla. Lue lisää SquareTrade Lisäturvasta, joka on mahdollista ostaa uuden laitteen oston yhteydessä.