Huolto ja takuu yrityksille
Täältä löydät Elisan yritysasiakkaiden laitteiden sekä lisätarvikkeiden huolto- ja takuuohjeet.
Täältä löydät Elisan yritysasiakkaiden laitteiden sekä lisätarvikkeiden huolto- ja takuuohjeet.
Elisan Yritysverkkokaupasta tai myymälästä ostettujen laitteiden ja lisätarvikkeiden takuu aika vaihtelee 90 päivän ja 24 kuukauden välillä. Tarkista takuuaika saamastasi takuutodistuksesta tai laitevalmistajalta.
1. Tulosta Yritysten OmaElisasta tosite laitteen ostohetkestä tilaushistoriasta. Saat tositteen myös Yritysasiakaspalvelusta.
2. Ota varmuuskopiot ja tärkeät tiedostot ja kuvat talteen ennen huoltoa.
Huom. Jos käytössäsi on Elisan Palvelupäätelaite, katso huolto-ohje täältä.
Puhelinten takuuaika on 24 kk. Poikkeuksena on Apple, jonka takuuaika on 12 kk.
Suosittelemme toimittamaan puhelimesi suoraan laitevalmistajan nimeämälle huoltokumppanille. Löydät alta huoltokumppanit eri valmistajille. Voit myös toimittaa puhelimen Elisan myymälään, mutta huoltoaika on tällöin keskimäärin pidempi, koska Elisa toimittaa puhelimen eteenpäin huoltokumppanille. Huomioithan myös, että myymälät eivät voi toistaiseksi laskuttaa asiakkailta mahdollisia takuun piiriin kuulumattomia huoltoja.
Tablettien takuuaika on 24 kk. Poikkeuksena on Applen iPad, jonka takuuaika on 12 kk.
Suosittelemme toimittamaan tabletin suoraan laitevalmistajan nimeämälle huoltokumppanille. Löydät alta huoltokumppanit eri valmistajille.
Voit myös toimittaa sen Elisan myymälään, mutta huoltoaika on tällöin keskimäärin pidempi, koska Elisa toimittaa tabletin eteenpäin huoltokumppanille. Huomioithan myös, että myymälät eivät voi toistaiseksi laskuttaa asiakkailta mahdollisia takuun piiriin kuulumattomia huoltoja.
Tietokoneen ja ulkoisen näytön vaatiessa huoltoa, suosittelemme olemaan yhteydessä suoraan laitevalmistajaan. Löydät lisätietoja sekä yhteystiedot alempaa laitevalmistajan kohdalta.
Verkkolaitteiden kohdalla kannattaa ensin varmistaa, onko ongelma yhteydessä vai laitteessa. Suosittelemme käyttämään apunasi ensin Verkkoapuria, ja sitten vasta ottamaan yhteyttä huoltoon.
Jos et löytänyt laitteesi huolto-ohjetta, ota yhteys Elisan asiakaspalveluun, niin autamme sinua huollon edistämisessä.
Jos laitteesi takuuaika on edelleen voimassa ja huoltoa vaativa vika on takuunalainen, sinulta ei peritä maksua huollosta.
Jos takuuaika on mennyt umpeen, tai huollossa ilmenee, että laitteen vika jää takuun ulkopuolelle, saat kustannusarvion ennen huollon aloittamista. Jos kustannusarviota ei hyväksytä, laite palautetaan korjaamattomana ja laitteesta peritään kustannusarviomaksu sekä mahdollisesti rahtikulut.
Pääset täyttämään vahinkoilmoituksen SquareTraden sivustolla. Lue lisää SquareTrade Lisäturvasta, joka on mahdollista ostaa uuden laitteen oston yhteydessä.