Lisää ohjeita matkapuhelinliittymän käyttöön liittyen löydät täältä
Elisa Saldomuistutus
Valitse Elisa Saldomuistutus -palvelun käyttöönoton yhteydessä 1-2 saldorajaa, joiden täyttymisestä haluat tekstiviestimuistutuksen. Voit valita rajat 10 eurosta alkaen 10 euron välein. Lähetämme muistutustekstiviestit automaattisesti rajojen täytyttyä. Saat tekstiviestin myös silloin, kun liittymän laskutuskausi on vaihtunut, ja saldon seuraaminen alkaa alusta.
Huomioita
- Elisa Saldomuistutus ei ole reaaliaikainen palvelu, vaan saldomuistutusviestit lähtevät aina viiveellä. Viestistä näet ajanjakson, jolta saldoa on kertynyt.
- Muistutusviestit eivät ota huomioon liittymän mahdollista puheaikaetua, eivätkä laskulle tulevia liittymän ja palveluiden avaus-, muutos tai perusmaksuja.
- Saldomuistutus ei rajoita mitenkään puhelimen käyttöä.
Saat halutessasi Elisa Saldomuistutuksen muistutusviestit kahteen Elisan matkapuhelinliittymään. Voimme lähettää muistutusviestit suomeksi, ruotsiksi tai englanniksi.
Elisa Saldorajoitus
Elisa Saldorajoitus -palvelussa voit valita liittymälle saldorajan, jonka täyttymisen jälkeen liittymällä ei voi enää soittaa tai lähettää tekstiviestejä. Puhelujen ja tekstiviestien vastaanottaminen sekä soittaminen yleiseen hätänumeroon onnistuvat. Kun liittymän laskutuskausi vaihtuu tai saldorajaa nostetaan, avaamme liittymän automaattisesti käyttöön. Ilmoitamme myös avauksesta tekstiviestillä.
Elisa Saldorajoitus -palvelun alin saldoraja on 20 euroa, jonka jälkeen voit valita sopivan rajan 10 euron portaissa. Kun valitusta saldorajasta on kulunut puolet, saat muistutustekstiviestin. Jos saldoraja täyttyy kokonaan, ilmoitamme myös siitä tekstiviestillä. Voit halutessasi saada saldorajoituksen muistutusviestit kahteen Elisan matkapuhelinliittymään.
Kun saldoraja täyttyy, liittymän datapalvelu passivoituu ja multimediaviestien lähettäminen sekä vastaanottaminen estyvät. Jos haluat aktivoida datapalvelun uuden laskutuskauden alkaessa, sinun tulee käynnistää puhelimesi uudelleen. Tämä mahdollistaa tiedonsiirron ja multimediaviestien lähettämisen sekä vastaanottamisen.
Huomioita
- Elisa Saldorajoitus ei ole reaaliaikainen palvelu, vaan se toimii viiveellä. Viiveen kesto on keskimäärin yksi vuorokausi. Tänä aikana palvelun saldoon kertyneet ja saldorajan ylittävät tapahtumat siirretään seuraavan laskutuskauden saldoseurantaan.
- Palvelun saldo ei sisällä palveluiden ja liittymien avaus-, muutos- ja kuukausimaksuja. Saldorajoitus ei myöskään ota huomioon mahdollista puheaikaetua.
- Palvelun maksut veloitetaan sen matkapuhelinliittymän laskussa, johon palvelu on tilattu.
Matkapuhelinliittymän saldokyselyt
Matkapuhelinliittymän saldokyselyillä voit seurata esimerkiksi puhepaketin käytettyjä minuutteja, tekstiviestejä, datasiirron määrää ja multimediaviestejä. Saldotietokyselyt ovat maksuttomia.
Kun soitat saldoautomaatin numeroon 0800 90598, saat vastauksen saldokyselyyn tekstiviestinä. SALDO tarkoittaa minuuttihinnoiteltua liittymää ja PAKETTI pakettihinnoiteltua liittymää.
Tekstiviestikyselyn teet lähettämällä hakusanan SALDO tai PAKETTI numeroon 18258. Kirjoittamalla SALDO saat minuuttihinnoitellun liittymän tiedot. Jos kirjoitat PAKETTI, saat pakettihinnoitellun liittymän tiedot.
Saldopalvelun käyttöönotto ja muutokset
Voit ottaa saldomuistutuksen tai -rajauksen käyttöön kirjautumalla Yritysten OmaElisaan, jossa voit tilata tai muuttaa palvelua:
- Klikkaa Laitteet ja liittymät ja sieltä Tee yksittäinen muutos.
- Valitse liittymä, johon haluat lisätä Saldopalvelun.
- Valitse haluamasi asetukset ja vahvista muutokset.
Ilmoitamme palvelun kytkemisestä tekstiviestivahvistuksella. Jos saldopalvelun käyttöönotto ei onnistu, ota yhteys Elisan Yritysasiakaspalveluun.
Rajoitukset
Samassa matkapuhelinliittymässä ei voi olla yhtä aikaa sekä Elisa Saldorajoitusta että Elisa Saldomuistutusta.
Kun matkapuhelinliittymässä on Elisa Saldorajoitus, liittymää ei voi käyttää ulkomailla.
Lisäksi puhelut ja tekstiviestit ajanviete- tai aikuisviihdepalveluihin on estetty Viestintäviraston estoluokka P3 Ajanviete-estolla.