Näin avaat palomuurin TeamViewer-ohjelmalle

Jos ongelma ei ole ratkennut sähköpostin tai puhelimen avulla, käytämme TeamViewer -etätukiohjelmaa. Näin mahdollistat sen käytön.

Mikä on TeamViewer?

Tilanteissa, joissa asiakkaan ongelma ei ole ratkennut puhelintuen ja sähköpostiviestinnän avulla, Elisan käyttöönottotuki hyödyntää TeamViewer -etätukiohjelmaa. Ohjelman avulla asiantuntija voi ottaa yhteyden asiakkaan päätteeseen ja seurata asiakkaan tekemiä valintoja tai tehdä valinnat asiakkaan puolesta.

TeamViewer-etätukiohjelman käyttäminen edellyttää tietoliikenteen sallimisen asiakkaan palomuurin ohi, jotta asiakkaan ja Elisan käyttöönottotuen välille voidaan muodostaa yhteys.

Näin avaat palomuurin TeamViewer -ohjelmalle

1. Valitse Control Panel >  System and Security

Käyttäjän lisäämä kuva

2. Valitse Windows Firewall

Käyttäjän lisäämä kuva

3. Valitse Allow a program or a feature through Windows Firewall

Käyttäjän lisäämä kuva

4. Varmista, että seuraavat asetukset löytyvät:

Käyttäjän lisäämä kuva