SIM-kortin tilaus ja aktivointi

Ohjeet uuden SIM-kortin tilaamiseen ja aktivoimiseen.

Katso pikaohje ja valitse tarkempi ohje sen mukaan, oletko yrittäjä/yrityksen nimenkirjoitusoikeudellinen henkilö vai työntekijä.

Etsitkö tietoa eSIMistä? Katso ohjeemme eSimin tilaamiseen ja käyttöönottoon.

Pikaohje

Olen yrittäjä tai yrityksen nimenkirjoitusoikeudellinen henkilö

Saat tilattua uuden perinteisen SIM-kortin...

Aktivoi uusi SIM-kortti Yritysten OmaElisassa liittymän tiedoissa kohdasta SIM-kortti.

Olen työntekijä

Työsuhdeliittymän käyttäjänä voit tilata ja aktivoida SIM-kortin osoitteessa https://oma.elisa.fi/yrityksille/simkortinvaihto.

Jos SIM-kortin tilaus tai aktivointi ei onnistu, voit pyytää yrityksen nimenkirjoitusoikeudellista henkilöä tilaamaan/aktivoimaan SIM-kortin Yritysten OmaElisassa. Voit myös ottaa yhteyttä Yritysasiakaspalveluun.

Katso tarvittaessa alta tarkemmat ohjeet.

Ohjeet yrittäjälle ja yrityksen nimenkirjoitusoikeudelliselle henkilölle

Kuinka tilaan SIM-kortin?

SIM-kortin tilaaminen uudessa OmaElisassa

  1. Kirjaudu Yritysten OmaElisaan.
  2. Klikkaa Palveluni ja listalta kohta Puhelinliittymät.
  3. Valitse listalta liittymä, johon haluat tilata uuden SIM-kortin.
  4. Klikkaa liittymän tiedoista kohtaa SIM-kortti.
  5. Klikkaa kohdasta Tilaa uusi.

SIM-kortin tilaaminen OmaElisa Classicissa

  1. Kirjaudu Yritysten OmaElisaan.
  2. Klikkaa Laitteet ja liittymät ja valitse Tee yksittäinen muutos.
  3. Valitse listalta liittymä, johon haluat tilata uuden SIM-kortin.
  4. Klikkaa liittymän tiedoista kohtaa SIM-kortti.
  5. Täytä Uuden SIM-kortin tilaus -lomake.

Voit lähettää Yritysten OmaElisasta työntekijälle ohjeet tekstiviestillä SIM-kortin aktivoimiseen. Perinteiset SIM-kortit toimitetaan postitse 2-3 päivän kuluttua tilauksesta.

Kuinka tilaan useamman SIM-kortin kerralla?

Uuden OmaElisan puolella

  1. Kirjaudu Yritysten OmaElisaan.
  2. Mene Palveluni -osioon ja klikkaa Tilaa-painiketta.
  3. Valitse Pelkkä SIM-kortti ja lisää seuraavalla sivulla ostoskoriin haluamasi määrä liittymiä. Klikkaa Lisää koriin.
  4. Klikkaa oikealla yläkulmassa Ostoskoriin.
  5. Tarkista toimitusosoite, valitse laskutustiedot ja klikkaa Vahvista tilaus. SIM-kortit toimitetaan postitse valitsemaasi osoitteeseen 2-3 päivän kuluttua tilauksesta.

OmaElisa Classicin puolella

  1. Kirjaudu Yritysten OmaElisaan.
  2. Valitse Laitteet ja liittymät -ylävalikosta kohta Verkkokauppa.
  3. Valitse välilehti SIM-kortit.
  4. Lisää koriin haluamasi SIM-korttimalli ja kappalemäärä. Siirry kassalle ja viimeistele tilaus. SIM-kortit toimitetaan postitse valitsemaasi osoitteeseen 2-3 päivän kuluttua tilauksesta.

Kuinka aktivoin SIM-kortin?

Uuden OmaElisan puolella

  1. Kirjaudu Yritysten OmaElisaan.
  2. Klikkaa Palveluni ja valitse Puhelinliittymät-kohta.
  3. Valitse liittymä, jonka SIM-kortin haluat aktivoida.
  4. Klikkaa SIM-kortti liittymän tiedoista ja sieltä kohta Aktivoi SIM-kortti. Lisää SIM-kortin numero ja klikkaa Vahvista.
  5. Uusi SIM-kortti alkaa toimimaan noin 30 minuutin kuluttua, jolloin vanha SIM-kortti lopettaa toimintansa.
  6. Laita uusi SIM-kortti laitteeseen ja käynnistä laite uudelleen. Syötä PIN-koodi 1234.
  7. Liittymä on nyt valmis käytettäväksi. Suosittelemme, että oletus PIN-koodi vaihdetaan henkilökohtaiseksi. Vaihtaminen onnistuu puhelimen asetuksissa.

OmaElisa Classicin puolella

  1. Kirjaudu Yritysten OmaElisaan.
  2. Klikkaa Laitteet ja liittymät ja valitse Tee yksittäinen muutos
  3. Valitse listalta liittymä, jonka SIM-kortin haluat aktivoida. Klikkaa liittymän tiedoista kohtaa SIM-kortti.
  4. Kirjoita SIM-kortin vaihto -osioon SIM-kortin 14 viimeistä numeroa Uuden SIM-kortin numero -kenttään. Klikkaa Tilaa muutos.
  5. Uusi SIM-kortti alkaa toimimaan noin 30 minuutin kuluttua, jolloin vanha SIM-kortti lopettaa toimintansa.
  6. Laita uusi SIM-kortti laitteeseen ja käynnistä laite uudelleen. Syötä PIN-koodi 1234.
  7. Liittymä on nyt valmis käytettäväksi. Suosittelemme, että oletus PIN-koodi vaihdetaan henkilökohtaiseksi. Vaihtaminen onnistuu puhelimen asetuksissa.

Ohjeet työntekijälle

Kuinka tilaan uuden SIM-kortin?

  1. Tilaa SIM-kortti vanhan tilalle osoitteessa https://oma.elisa.fi/yrityksille/simkortinvaihto.
  2. Syötä Puhelinnumero-kenttään puhelinnumerosi ja klikkaa Tilaa kertakäyttösalasana.
  3. Saat numerosta +358509020021 viestin: "Tilaamanne kertakäyttösalasana on: xxxxxxxx. Salasanaa ei saa luovuttaa toiselle henkilölle."
  4. Syötä viestissä oleva kertakäyttöinen salasana Kertakäyttösalasana-kenttään ja klikkaa Tunnistaudu.
  5. Täytä lomake Uuden SIM-kortin tilaus -kohdassa. Klikkaa Tilaa uusi SIM-kortti.

Uusi SIM-kortti toimitetaan postitse 2-3 päivän kuluttua tilauksesta. Kun olet saanut SIM-kortin, aktivoi se https://oma.elisa.fi/yrityksille/simkortinvaihto -sivustolla.

Kuinka aktivoin SIM-kortin?

  1. Aktivoi SIM-kortti osoitteessa https://oma.elisa.fi/yrityksille/simkortinvaihto.
  2. Tunnistaudu palveluun syöttämällä puhelinnumerosi ja tilaamalla kertakäyttösalasana.
  3. Kirjoita uuden SIM-kortin 14 viimeistä numeroa SIM-kortin numero -kenttään ja klikkaa Tee SIM-kortin vaihto.
  4. Uusi SIM-kortti alkaa toimimaan n. 30 minuutin kuluttua, jolloin vanha lopettaa toimintansa.
  5. Laita uusi SIM-kortti laitteeseen ja käynnistä laite uudelleen. Syötä PIN-koodi 1234.
  6. Liittymä on valmis käytettäväksi. Suosittelemme, että vaihdat oletus PIN-koodin henkilökohtaiseksi. Vaihtaminen onnistuu puhelimen asetuksissa.