SIM-kortin tilaus ja aktivointi
Ohjeet uuden SIM-kortin tilaamiseen ja aktivoimiseen.
Katso pikaohje ja valitse tarkempi ohje sen mukaan, oletko yrittäjä/yrityksen nimenkirjoitusoikeudellinen henkilö vai työntekijä.
Etsitkö ohjetta eSIMin tilaamiseen ja käyttöönottoon? Katso ohjeet täältä.
Pikaohje
Olen yrittäjä tai yrityksen nimenkirjoitusoikeudellinen henkilö
Saat tilattua uuden perinteisen SIM-kortin...
- noutamalla sen suoraan myymälästä.
- ottamalla yhteyttä Elisan Yritysasiakaspalveluun.
- tilaamalla Yritysten OmaElisasta liittymän tiedoista kohdasta SIM-kortti. (Huom. Tilaus onnistuu sekä vanhan, että uuden Yritysten OmaElisan puolella.)
Aktivoi uusi SIM-kortti Yritysten OmaElisassa liittymän tiedoissa kohdasta SIM-kortti.
Olen työntekijä
Työsuhdeliittymän käyttäjänä voit tilata ja aktivoida SIM-kortin osoitteessa https://oma.elisa.fi/yrityksille/simkortinvaihto.
Jos SIM-kortin tilaus tai aktivointi ei onnistu, voit pyytää yrityksen nimenkirjoitusoikeudellista henkilöä tilaamaan/aktivoimaan SIM-kortin Yritysten OmaElisassa. Voit myös ottaa yhteyttä Yritysasiakaspalveluun.
Katso tarvittaessa alta tarkemmat ohjeet.
Ohjeet yrittäjälle ja yrityksen nimenkirjoitusoikeudelliselle henkilölle
Kuinka tilaan SIM-kortin?
SIM-kortin tilaaminen OmaElisassa
- Kirjaudu Yritysten OmaElisaan.
- Klikkaa Laitteet ja liittymät ja valitse Tee yksittäinen muutos.
- Valitse listalta liittymä, johon haluat tilata uuden SIM-kortin.
- Klikkaa liittymän tiedoista kohtaa SIM-kortti.
- Täytä Uuden SIM-kortin tilaus -lomake.
Voit lähettää Yritysten OmaElisasta työntekijälle ohjeet tekstiviestillä SIM-kortin aktivoimiseen. Perinteiset SIM-kortit toimitetaan postitse 2-3 päivän kuluttua tilauksesta.
Kuinka tilaan useamman SIM-kortin kerralla?
Uuden OmaElisan puolella
- Kirjaudu Yritysten OmaElisaan.
- Mene Tuotteeni ja palveluni -osioon ja klikkaa Tilaa-painiketta. (Huom. Jos tästä ohjeesta ei tunnu olevan apua, saatat olla vanhan OmaElisan puolella. Löydät vastaavan ohjeen heti tämän ohjeen alapuolelta.)
- Valitse liittymän tyyppi ja lisää seuraavalla sivulla ostoskoriin haluamasi määrä liittymiä. Klikkaa Tilaa.
- Valitse jokaiselle uudelle tilaamallesi SIM-kortille haluamasi asetukset ja täytä tarvittavat tiedot. Klikkaa Seuraava.
- Tarkista toimitusosoite, valitse laskutustiedot ja klikkaa Vahvista tilaus. SIM-kortit toimitetaan postitse valitsemaasi osoitteeseen 2-3 päivän kuluttua tilauksesta.
Vanhan OmaElisan puolella
- Kirjaudu Yritysten OmaElisaan.
- Valitse Laitteet ja liittymät -ylävalikosta kohta Verkkokauppa.
- Valitse välilehti SIM-kortit.
- Lisää koriin haluamasi SIM-korttimalli ja kappalemäärä. Siirry kassalle ja viimeistele tilaus. SIM-kortit toimitetaan postitse valitsemaasi osoitteeseen 2-3 päivän kuluttua tilauksesta.
Kuinka aktivoin SIM-kortin?
Uuden OmaElisan puolella:
- Kirjaudu Yritysten OmaElisaan.
- Klikkaa Tuotteeni ja palveluni ja valitse liittymä, jonka SIM-kortin haluat aktivoida.
- Valitse liittymän tiedoista kohta Aktivoi SIM-kortti. Lisää SIM-kortin numero ja klikkaa Vahvista.
- Uusi SIM-kortti alkaa toimimaan noin 30 minuutin kuluttua, jolloin vanha SIM-kortti lopettaa toimintansa.
- Laita uusi SIM-kortti laitteeseen ja käynnistä laite uudelleen. Syötä PIN-koodi 1234.
- Liittymä on nyt valmis käytettäväksi. Suosittelemme, että oletus PIN-koodi vaihdetaan henkilökohtaiseksi. Vaihtaminen onnistuu puhelimen asetuksissa.
Vanhan OmaElisan puolella
- Kirjaudu Yritysten OmaElisaan.
- Klikkaa Laitteet ja liittymät ja valitse Tee yksittäinen muutos.
- Valitse listalta liittymä, jonka SIM-kortin haluat aktivoida. Klikkaa liittymän tiedoista kohtaa SIM-kortti.
- Kirjoita SIM-kortin vaihto -osioon SIM-kortin 14 viimeistä numeroa Uuden SIM-kortin numero -kenttään. Klikkaa Tilaa muutos.
- Uusi SIM-kortti alkaa toimimaan noin 30 minuutin kuluttua, jolloin vanha SIM-kortti lopettaa toimintansa.
- Laita uusi SIM-kortti laitteeseen ja käynnistä laite uudelleen. Syötä PIN-koodi 1234.
- Liittymä on nyt valmis käytettäväksi. Suosittelemme, että oletus PIN-koodi vaihdetaan henkilökohtaiseksi. Vaihtaminen onnistuu puhelimen asetuksissa.
Ohjeet työntekijälle
Kuinka tilaan uuden SIM-kortin?
- Tilaa SIM-kortti vanhan tilalle osoitteessa https://oma.elisa.fi/yrityksille/simkortinvaihto.
- Syötä Puhelinnumero-kenttään puhelinnumerosi ja klikkaa Tilaa kertakäyttösalasana.
- Saat numerosta +358509020021 viestin: "Tilaamanne kertakäyttösalasana on: xxxxxxxx. Salasanaa ei saa luovuttaa toiselle henkilölle."
- Syötä viestissä oleva kertakäyttöinen salasana Kertakäyttösalasana-kenttään ja klikkaa Tunnistaudu.
- Täytä lomake Uuden SIM-kortin tilaus -kohdassa. Klikkaa Tilaa uusi SIM-kortti.
Uusi SIM-kortti toimitetaan postitse 2-3 päivän kuluttua tilauksesta. Kun olet saanut SIM-kortin, aktivoi se https://oma.elisa.fi/yrityksille/simkortinvaihto -sivustolla.
Kuinka aktivoin SIM-kortin?
- Aktivoi SIM-kortti osoitteessa https://oma.elisa.fi/yrityksille/simkortinvaihto.
- Tunnistaudu palveluun syöttämällä puhelinnumerosi ja tilaamalla kertakäyttösalasana.
- Kirjoita uuden SIM-kortin 14 viimeistä numeroa SIM-kortin numero -kenttään ja klikkaa Tee SIM-kortin vaihto.
- Uusi SIM-kortti alkaa toimimaan n. 30 minuutin kuluttua, jolloin vanha lopettaa toimintansa.
- Laita uusi SIM-kortti laitteeseen ja käynnistä laite uudelleen. Syötä PIN-koodi 1234.
- Liittymä on valmis käytettäväksi. Suosittelemme, että vaihdat oletus PIN-koodin henkilökohtaiseksi. Vaihtaminen onnistuu puhelimen asetuksissa.