Jos saat ilmoituksen, että liittymän siirto ei ole onnistunut, voi syy johtua alla olevista asioista. Voit selvittää siirtoon oikeat tiedot luovuttavalta operaattorilta.
Määräaikainen sopimus
Liittymällä voi olla määräaikainen sopimus nykyisellä operaattorillasi. Voit tarkistaa sopimuksesi tiedot:
- nykyisen operaattorisi asiakaspalvelusta
- liittymäsopimuksestasi
- puhelinlaskusta (operaattorista riippuen)
Numeronsiirron voi aloittaa tämän jälkeen uudestaan. Tällöin tarvitaan oikea tieto liittymän määräaikaisuudesta numeronsiirron onnistumiseksi.
Määräaikainen sopimus ei siis ole este operaattorin vaihdolle, mutta liittymästä voi tulla maksettavaksi määräaikaiseen sopimukseen liittyvät kuukausimaksut toiselle operaattorille. Operaattori ei voi muuttaa toisen operaattorin määräaikaisen sopimuksen ehtoja sopimuskauden aikana.
Numerolla ei ole liittymäsopimusta
Liittymällä on oltava voimassa oleva sopimus luovuttavalla operaattorilla, jotta numeronsiirto onnistuu. Voit tarkistaa sopimuksesi tiedot nykyiseltä operaattoriltasi ja tehdä sopimuksen liittymälle. Tämän jälkeen numeronsiirto uudelle operaattorille on mahdollinen.
Numero ei ole asiakkaan omistuksessa
Liittymän on oltava voimassa sen henkilön/yrityksen omistuksessa luovuttavalla operaattorilla, millä tiedoilla siirto käynnistetään. Voit tarkistaa sopimuksen tiedot nykyiseltä operaattoriltasi ja tehdä siirron uudelleen oikeilla tiedoilla.
Virheellinen allekirjoittaja
Liittymän siirtoon tarvitaan aina yrityksen allekirjoitusoikeudellinen henkilö, jotta siirto onnistuu. Voit tarkistaa tiedot nykyiseltä operaattoriltasi ja tehdä siirron uudelleen oikeilla tiedoilla