Mobiililaajakaista ei toimi
Ohjeita tilanteisiin, joissa mobiililaajakaistaliittymän netti ei toimi, tai kun esimerkiksi nettitikun tai mobiilireitittimen yhteys pätkii tai ei toimi lainkaan. Useimmat ongelmat ratkeavat jo näiden ohjeiden avulla.
Ohjeita tilanteisiin, joissa mobiililaajakaistaliittymän netti ei toimi, tai kun esimerkiksi nettitikun tai mobiilireitittimen yhteys pätkii tai ei toimi lainkaan. Useimmat ongelmat ratkeavat jo näiden ohjeiden avulla.
Mobiilireititin
Nettitikku
Jos toimii, ongelma on ratkennut! Jos ongelma jatkuu edelleen, jatka vianrajausta. Voit myös pyytää asiantuntijan apua Elisa Omagurulta.
Tarkista reitittimestä/nettitikusta, että SIM-kortti on paikoillaan. Ota SIM-kortti hetkeksi pois ja laita takaisin paikalleen.
Tarvittaessa testaa SIM-korttia toisessa laitteessa, esim. puhelimessa ja katso, löytääkö laite Elisan verkon. Jos verkko löytyy, SIM-kortti ja liittymä toimivat. Tällöin ongelma on tietokoneen ja/tai nettitikun yhteysohjelmiston asetuksissa.
Jos puhelinkaan ei löydä verkkoa, ongelma jää tällöin verkkoon tai liittymään.
Katso myös lisäohjeet mobiililaajakaistasta
Jos asia ei ratkennut näillä ohjeilla, eikä alueellasi ole tiedossa olevaa laajempaa häiriötä, olethan yhteydessä vikapalveluumme vikailmoituksen tekemiseksi.
Huom! Ota yhteyttä vikapalveluun vain tietokoneesi ääreltä, sillä muutoin vianselvitystä ei voida suorittaa. Ota ylös reitittimen merkki ja malli sekä reitittimestä löytyvä YH-numero. Tarkat mallitiedot löydät yleensä joko reitittimen pohjasta tai kyljestä. Ota lisäksi ylös käytössä olevan mobiililiittymän puhelinnumero. Jos puhelinnumero ei ole tiedossa, ota ylös reitittimessä olevan SIM-kortin numero.
Jos yhteys pätkii nettitikulla, suosittelemme, että teet yhteydelle verkon lukitseminen 4G-verkkoon, liittymätyypistä riippuen.
Katso myös: