Vinkit sujuvaan yhteysasennukseen

Tutustu ohjeisiimme ennen tilaamasi palvelun yhteysasennusta. Näillä ohjeilla varmistat, että asennus sujuu kätevästi ja nopeasti.

Huomioitavaa ennen asennusta

Asennusajankohta

Asennusajankohta on sovittu tilauksen teon yhteydessä tai olet saanut siitä tiedon erikseen tilausvahvistuksen jälkeen.

Asennusajankohtaan valmistautuminen on tärkeää, että palvelu saadaan mahdollisimman vaivattomasti käyttöön. Varmistathan myös, että asennusajankohta ei aiheuta liiketoiminnallesi merkittäviä häiriöitä.

Asennusajankohdan varmistaminen

Lähetämme lähestyvästä asennuspäivästä vahvistusviestin noin viikkoa ennen asennusta. Lisätietoja asennuksesta voi kysyä numerosta 010 262 0100 arkisin klo 8-15.

Yhteyshenkilö ja -tiedot

Asennusta varten tarvitsemme yhteyshenkilön tiedot, joka vastaa osaltanne asennuksesta ja asennuskohteessa liikkumisesta.

Jos yhteyshenkilö vaihtuu, ilmoita uuden yhteyshenkilön tiedot numeroon 010 262 0100 (arkisin klo 8-15 välillä). Asentaja on yhteydessä yhteyshenkilöön ennen asennusta tarkemman ajankohdan sopimiseksi.

Varmistathan, että toimituskohteen yhteyshenkilö on tietoinen asennuksen ajankohdasta ja tässä ohjeessa kuvatuista asennuspäivänä huomioitavista asioista.

Huomioitavaa asennuspäivänä

Yhteyshenkilö

Yhteyshenkilön tulee olla asennuskohteessa, jotta asennus sujuu vaivattomasti ja asentaja saa tarvitsemansa tiedot kohteesta.

Ovien avaus ja liikkuminen kohteessa

Yhteyshenkilön tulee päästää asentaja sisään kohteeseen ja huolehtia, että asentajalla on pääsy kaikkiin asennuksessa vaadittaviin tiloihin. Tämä vaatii usein asentajan saattamista kohteessa, joten varmistathan, että asentajan saatto on järjestetty asennusajankohtana.

Käyttöönoton aiheuttama palvelukatko

Palvelun käyttöönotto aiheuttaa palvelukatkon käytössä oleviin tietoliikenneyhteyksiin. Pyrimme tekemään asennuksen ja palvelun käyttöönoton mahdollisimman sujuvasti. Varmistahan silti, että liiketoiminnassasi on varauduttu mahdolliseen käyttökatkoon.

Käyttökatkon kesto määritetään tarkemmin asennuksen aikana tai asentajan toimesta lähempänä asennusajankohtaa. Käyttökatkon kesto riippuu asennettavasta tuotteesta ja palvelukokonaisuudesta.

Tarkistettavat tiedot asennuskohteessa

Sisäverkko

Tietoliikennepalvelu kytketään kiinteistön talojakamon kautta. Talojakamon ja käyttöpaikan välillä yhteys käyttää kiinteistön sisäverkkoa.

Huolehdithan, että kiinteistön sisäverkko on kunnossa asennusta varten. Jos jo tilausvaiheessa tiedetään, että sisäverkko on puutteellinen, voimme tehdä tarjouksen sisäverkon kunnostamisesta osana palvelua. Kiinteistön sisäverkko alkaa talokaapelin jälkeisistä laitteista ja kaapeloinneista.

Talojakamo

Sähkönsyöttö

Huolehdi, että liiketilassasi on valmiina vapaa pistorasia tietoliikennelaitteita varten, siellä minne haluat asennuksen tehtävän.

Henkilönostimet

Jos kohteen asennuskorkeus on normaalia huonekorkeutta korkeammalla, tarvitaan henkilönostimia asentajien työturvallisuuden varmistamiseksi.

Voit lähettää meille kuvia toimituskohteen teknisistä tiloista, jotta voimme valmistautua asennukseen, sekä varmistaa sujuvan asennuksen. Jos et ole saanut asennuksesta vahvistusviestiä, niin olethan yhteydessä numeroon 010 262 0100 (arkisin klo 8-15 välillä).

Kysy lisää asennuksesta!

Jos sinulla tulee kysyttävää asennukseen liittyen, voit soittaa alla olevaan numeroon arkisin klo 8-15 välillä.