Merkkivalot
Power
- Vilkkuu vihreänä: Laite käynnistyy
- Palaa vihreänä: Laite on käynnissä
- Pois päältä: Laite sammutettu
- Punainen: Virhetilanne
Internet
- Palaa sinisenä: 5G-yhteys
- Palaa vihreänä: 4G-yhteys
- Palaa punaisena: Ei yhteyttä
Signaalin vahvuus
- Palaa sinisenä: Hyvä verkkoyhteys
- Palaa vihreänä: Kohtuullinen verkkoyhteys
- Palaa punaisena: Heikko verkkoyhteys
- Vilkkuu punaisena: Huono verkkoyhteys
- Pois päältä: Ei verkkoyhteyttä
SMS
- Palaa vihreänä: Tekstiviestejä on lukematta
- Vilkkuu vihreänä: Postilaatikko täynnä
- Pois päältä: Ei uusia viestejä
WiFi/WPS
- Vilkkuu vihreänä: WPS-toiminto on käynnissä
- Palaa vihreänä: Langaton WiFi-verkko on päällä ja käytettävissä
- Pois päältä: Langaton WiFi-verkko on pois päältä
Kirjautuminen laitteen asetuksiin
Laitteen asetuksiin kirjautuminen
- Mikäli haluat helpottaa kirjautumista, voit ladata Zyxel Air sovelluksen älylaitteellesi Google Playn tai App Storen kautta
- Siirry selaimella hallintasivulle http://192.168.1.1 ja kirjaudu sisään
- Kirjaudu tunnuksilla käyttäjänimi (User Name): admin sekä salasanalla (Password): Katso laitteeseen kiinnitetystä tarrasta
Langattoman verkon asennus
Langattoman verkon nimen eli SSID:n ja salasanan eli Wi-Fi Keyn löydät Zyxel -reitittimen pohjassa olevasta tarrasta. Tarvitset näitä tietokoneen tai muun langattoman laitteen ja NR5103 -reitittimen välisen yhteyden muodostamiseen.
Langaton WiFi -verkko on mahdollista asentaa seuraavilla tavoilla: Käyttäen salasanaa tai QR-koodia, WPS-toiminnolla tai Ethernet-johdolla. Tarkemmat ohjeet löydät yläreunassa olevasta pikaoppaasta.
Langattoman verkon voi valita 2,4 GHz:n (SSID) tai 5 GHz:n (SSID-5G) taajuuksille.
- Pienempi 2,4 GHz -taajuus ruuhkautuu helposti tiheästi asutuilla alueilla tai esimerkiksi kerrostalossa.
- Laitteet kannattaa yhdistää ruuhkattomampaan, ja selvästi paremman langattoman verkon mahdollistavaan, 5 GHz:n langattomaan verkkoon.
Vinkki! Henkilökohtaista opastusta asennuksiin ja parhaat käyttövinkit saat Yritysgurulta.
Vianselvitys ja huolto-ohjeet
Vikatilanteissa kannattaa aina ensimmäiseksi käynnistää mobiilireititin uudestaan.
Mikäli yhteys kuitenkin pätkii, kokeile seuraavia vaiheita:
1. Tarkista, että virtalähde on kytkettynä sekä power-kytkin on pohjassa
2. Tarkista, että SIM-kortti on asennettu oikein
3. VArmista, että SIM-kortti on aktiivinen
4. Testaa toimiiko laite paremmin eri tiloissa kuten vaikka toisessa huoneessa tai ikkunan läheisyydessä
5. Mikäli käytät yhteyttä langattoman WiFi-verkon kautta, kokeile siirtää laitteesi lähemmäksi reititintä
6. Tarkista onko laitteellasi saatavilla olevia päivityksiä
7. Palauta reititin oletusasetuksiin painamalla laitteen pohjassa olevaa reset-painiketta noin 10 sekuntia terävällä esineellä
Ominaisuudet
Ominaisuudet
- 5G NR, DL 4.67 Gbps
- 4G LTE DL 1.6 Gbps
- DL 4x4 MIMO
- FOTA
- NSA & SA moodit
- WiFi 6 and EasyMesh R2 sertifioitu
- Zyxel mobiilisovellus
- WiFi 6 (11ax)
- Etähallinta
- Laitteessa on 4 x TS-9 liitäntää ulkoiselle antennille