Elisa Yritystietoturvan tietojen palautus

Käytössäsi on Elisa Yritystietoturva, joka mahdollistaa tietojen palauttamisen, jos laitteesi tai tiedostosi ovat vaurioituneet.

Luethan alla olevat ohjeet tarkasti ja tutustu palvelun sopimusehtoihin.

Miten pyydän tietojen palautusta?

Tietojen palautuksesta vastaa yhteistyökumppanimme IBAS Ontrack. Ennen laitteen lähettämistä tietojen palautukseen vahvistamme, että olette oikeutettu palvelun käyttöön.

Olethan ensin yhteydessä asiakaspalvelumme Vikapalvelu numeroon 010804400.

Varmistathan ennen soittoa, että sinulla on tarvittavat tiedot:

  • Asiakkaan nimi, yritys, puhelinnumero, sähköpostiosoite
  • Laite: laitteesta tulee kirjata laitteen tyyppi (puhelin, tabletti, kannettava tietokone, tietokoneen kovalevy), laitteen valmistaja/merkki sekä laitteen ikä (tietojen palautusta voidaan yrittää tehdä maksimissaan kolme vuotta vanhoille puhelimille ja tableteille tai maksimissaan viisi vuotta vanhoille kovalevyille
  • Ongelman kuvaus (Mahdollisimman tarkka kuvaus vauriosta/tilanteesta, laite tippunut, kastunut)
  • Palautusosoite
  • PIN-koodi tai vastaava

Jos palvelunehdot täyttyvät, IBAS Ontrack saa tiedon tulossa olevasta laitteesta ja pystyy identifiomaan sen.

Laitteen toimittaminen IBAS Ontrackille

Pakkaathan laiteen hyvin ennen lähetystä. Asiakas on vastuussa kuljetuksen aikana mahdollisesti tapahtuvista vaurioista. Pakkausohjeet löydät Ibas Ontrackin sivuilta.  Pakkausmateriaalit ovat asiakkaan vastuulla.

Paketti tulee toimittaa Ibas Ontrackille Postin välityksellä. Toimita paketti Ibasilta saamiesi ohjeitten mukaisesti Postiin tai Postin asiamiehen palvelupisteeseen.

Postille tulee mainita, että kyseessä on asiakaspalautus sekä asiakaspalautusnumero 645610. Säilytä postin antama kuitti toimituksesta todisteena lähetyksestä.

Posti toimittaa lähettämäsi paketin Ibas Ontrackin Helsingin palvelupisteeseen, josta se edelleen lähetetään aina perjantaisin kello 12 eteenpäin laboratorioon.

Laitteen voit myös itse toimittaa suoraan Ibas Ontrackin palvelupisteeseen:

Luna House

Mannerheimintie 12 B, 5 krs

Palvelupiste on auki arkisin klo 08.30-17.00. Kun laite saapuu laboratorioon saat siitä vahvistuksen sähköpostitse.

Laitteen tietojen palautus laboratoriossa

Ibas Ontrack pitää sinut ajan tasalla koko tietojen palautusprosessin ajan.

Kun selviää mitkä tiedot/tiedostot ovat palautettavissa ne palautetaan sinulle ulkoisella salatulla kovalevylle. Kovalevyn koodi lähetetään sinulle sähköpostitse. Jos selviää, että tiedot eivät ole palautettavissa tai palautettavien tietojen määrä on vähäinen, Ibas ottaa sinuun yhteyttä sähköpostitse tai puhelimitse.

Voit sopia Ibasin kanssa haluatko laitteesi takaisin vai et. Laitteen hävittäminen Ibasin toimesta on maksutonta. Mikäli tietoja pystytään palauttamaan, on laitteet ja tietojen palautus maksutonta.

Reklamaatiotapauksissa olethan suoraan yhteydessä Ibas Ontrackiin.