Palvelumuotoilu (Service Design) luo asiakaskeskeistä lisäarvoaPalvelumuotoilu (Service Design) luo asiakaskeskeistä lisäarvoa
Palvelumuotoilu

Palvelumuotoilu auttaa luomaan asiakaskeskeistä lisäarvoa

Elisan palvelumuotoilu (Service Design) auttaa yrityksiä kehittämään liiketoimintaa ja palveluita asiakaslähtöisemmiksi. Palvelumuotoilun periaatteemme perustuvat paremman asiakaskokemuksen kehittämiseen ja datan parempaan hyödyntämiseen. Ymmärtämällä asiakkaiden prosesseja ja tarpeita syvällisesti voimme suunnitella ratkaisuita ja palveluita, jotka tuovat todellista arvoa asiakkaille ja kilpailuetua yritykselle.

Elisa tarjoaa palvelumuotoilua monipuolisesti erilaisiin liiketoiminnallisiin haasteisiin. Voimme auttaa hahmottamaan isoa strategista tahtotilaa ja tukea yrityksen johtoa digistrategian selkeyttämisessä. Toteutamme myös lyhytaikaisia ja ketteriä palvelumuotoilun projekteja, joissa halutaan optimoida tiettyä palveluketjun osa-aluetta ja prosesseja. Lisäksi meiltä löytyy asiantuntijoita pitkäaikaiseen yhteistyöhön ja jatkuvaan asiakaslähtöiseen kehittämiseen growth hacking -menetelmillä.

Elisan palvelumuotoilu soveltuu kaikille organisaatioille, jotka haluavat parantaa kilpailukykyään, digitalisoida palveluitaan sekä kohottaa asiakkaiden ja työntekijöiden tyytyväisyyttä.

Tutustu palveluihimme ja ota yhteyttä, niin kerromme lisää!

Palvelumuotoilun asiakkaistamme 100% suosittelee Elisaa!

Haluatko kuulla lisää palvelumuotoilusta?

Jätä yhteystietosi, niin kerromme lisää palveluistamme:

Ota yhteyttä

Palvelumuotoilua strategiasta jatkuvaan kehitykseen

  • Business Design

    Asiakaslähtöisen strategian kehitys ja tiekartan jalkauttaminen yrityksessä.

  • PalveluSprint

    Tehosprint asiakkaan liiketoiminnallisen haasteen ratkaisemiseksi palvelumuotoilun keinoin.

  • Design Hacking

    Kumppanuusmalli jatkuvaan asiakaslähtöiseen ja ketterään kehitykseen.

Johdon palvelumuotoilu

Business Design - Johdon palvelumuotoilu

Oletteko suunnittelemassa digistrategiaa yrityksellesi, mutta ette tiedä, mistä aloittaa? Onko teidän vaikea jalkauttaa tavoitteet konkreettisiksi työvaiheiksi ja toimenpiteiksi? Mietittekö, vastaako strategianne asiakkaidenne tarpeita ja viekö se teitä kehityksessä eteenpäin?

Elisan Business Design eli Johdon palvelumuotoilu on keino selkeyttää yrityksesi digistrategia ja saada konkreettinen roadmap kohti strategisia tavoitteita. Kirkastamme yhdessä yrityksesi kanssa, mitä haluatte saavuttaa markkinoilla ja minkälaisia kokemuksia haluatte tarjota asiakkaille ja työntekijöille. Tämän jälkeen konkretisoimme strategian selkeiksi kehityshankkeiksi ja toimenpiteiksi, jotka priorisoimme aikajanalle.

Johdon palvelumuotoilu auttaa yritystäsi jalkauttamaan digistrategian operatiiviseen toimintaan ja johtamaan uusia muutoshankkeita onnistuneesti. Elisan asiantuntijat auttavat yritystäsi pysymään ajan hermolla digitalisaation matkalla ja kokeilemaan esimerkiksi uusia keinoja asiakaskohtaamisessa, kuten robotiikkaa ja keinoälyä. Teemme tiivistä yhteistyötä eri sidosryhmien kanssa yrityksessäsi, jotta strategia toteutuu onnistuneesti ja tuo hyötyä niin asiakkaille kuin liiketoiminnalle.

kysy lisää

Palvelumuotoilun projekti yritykselle

PalveluSprint - Palvelumuotoilun tehoprojekti

Mietittekö yrityksessäsi, miten voisitte parantaa asiakaskokemusta palveluissanne tai tuotteissanne? Haluatteko kenties kehittää prosessejanne asiakaslähtöisemmiksi ja helpottaa asiakkaiden ostopolkua? Haluaisitteko saada konkreettisia näkemyksiä ja hyödyntää palvelumuotoilun parhaita käytänteitä nopealla aikataululla?

Me Elisalla uskomme, että palvelumuotoilun voi aloittaa myös ketterästi ja kevyesti. Olemme kehittäneet palvelumuotoiluun tehosprintit eli PalveluSprintit, joilla saa service design -projektin nopeasti käyntiin. PalveluSprintin tuloksena syntyy yritykselle konkreettisia ratkaisuehdotuksia ja näkemyksiä, joita voi hyödyntää palveluiden kehittämisessä sekä asiakastyytyväisyyden parantamisessa.

PalveluSprint-projektia voidaan hyödyntää yrityksen erilaisten digitaalisten haasteiden ratkaisemiseen ja parempien asiakaskokemusten luomiseen. Voimme auttaa esimerkiksi tekemään prototyypin uudesta palvelusta tai monikanavaisesta asiointiprosessista. Lisäksi voimme auttaa hahmottamaan, minkälaiset työkalut ja sovellukset palvelisivat asiakkaita ja työntekijöitä tehokkaammin.

kysy lisää

Design Hacking ja jatkuva asiakaslähtöinen kehitys

Design Hacking - jatkuva asiakaslähtöinen kehitys

Haluaisiko yrityksesi olla kehityksen kärjessä ja markkinoiden edelläkävijänä? Mietittekö, miten voisitte tarjota asiakkaille aina uusia ja yllätyksellisiä palveluelämyksiä? Kiinnostaisiko yritystäsi testata Growth Hacking -toimintatapoja ja kehittää toimintaa jatkuvan testaamisen kautta?

Elisan Design Hacking eli design-hakkerointi on jatkuvaa asiakaslähtöistä kehittämistä. Se perustuu Growth Hacking -periaatteisiin ja siinä kehitetään toimintaa sykäyksissä eli sprinteissä. Erilaisten kokeilujen kautta saadaan nopeasti oppeja ja tuloksia, miten prosesseja tulisi kehittää asiakaslähtöisemmäksi. Design Hacking auttaa yritystäsi ottamaan käyttöön kokeilukulttuurin parhaat käytänteet ja tekemään parempia päätöksiä datan perusteella.

Design Hackingia voi hyvin hyödyntää, kun yrityksesi haluaa parantaa asiakkaiden palvelukokemusta tai testata uusia teknologioita (RPA, AI) asiakasrajapinnassa. Design Hacking auttaa myös tehostamaan yrityksesi sisäisiä prosesseja. Jatkuvan kehittämisen kautta voimme tunnistaa olennaisimmat työvaiheet, jotka auttavat maksimoimaan asiakasarvon. Sopivilla digitaalisilla ratkaisuilla voimme myös automatisoida manuaaliset vaiheet ja työntekijäsi voivat keskittyä olennaiseen - eli asiakaslähtöiseen toimintaan.

Kysy lisää

Asiakaskokemuksen mittaaminen yrityksissä

Miten asiakaskokemusta tulisi mitata?

Keräsimme vinkit ja neuvot, miten asiakaskokemusta ja asiakaspalvelua kannattaa mitata yrityksissä. Näin tiedät, miten voit osoittaa asiakaskokemuksen hyödyt liiketoiminnalle. Lataa ilmainen opas!

Lataa opas

Elisa luotettavana palvelumuotoilun kumppanina

Elisan asiantuntijat palvelumuotoilussa takaavat onnistumisen

Vahvat osaajat ja yhdessä tekeminen takaavat onnistumisen

Elisa yhdistää palvelumuotoilun projekteissa asiantuntijat eri aloilta, huipputeknologiat sekä ketterän kehityksen. Toteutamme palvelumuotoilua yrityksesi haasteista ja tahtotilasta lähtien, ja teemme tiivistä yhteistyötä yrityksesi eri sidosryhmien kanssa. Hyödynnämme osallistavia menetelmiä ja viemme projektia tavoitteellisesti eteenpäin jatkuvan testaamisen ja oppimisen kautta.

Elisalta yrityksesi saa käyttöönsä monialaisen tiimin ja sen osaamisen: palvelumuotoilijan, konsultin ja strategistin. Projektin mukaan voimme ottaa mukaan myös analyytikoita, teknisiä arkkitehteja tai koodareita. Elisalta löytyy tarvittaessa osaaminen myös digitaalisten palveluiden tekniseen kehittämiseen ja ylläpitoon. Monipuolinen osaamisemme takaa sen, että yrityksesi saa aina oikeanlaista asiantuntemusta projektin eri vaiheissa.

Parempia asiakaskokemuksia service design -keinoin

Pitkä kokemus ja markkinoiden ymmärrys auttavat johtamaan asiakaskokemusta

Elisalla on pitkä kokemus digitaalisista ratkaisuista ja yhteistyöstä eri alojen yritysten kanssa. Tämä auttaa meitä löytämään sopivat työkalut ja toimintatavat, joilla ratkaistaan asiakkaidemme haasteet eri markkinoilla. Hyödynnämme dataa ja eri tutkimusmenetelmiä monipuolisesti, jotta loppuasiakasta voidaan ymmärtää syvällisesti.

Elisa on palkittu asiakasjohtamisen kehittämisestä. Vuonna 2019 saimme 1. sijan CXPA Finlandin "Asiakkuus­kokemusten johtaminen Suomessa" -selvityksessä. Korkea asiantuntemuksemme ja osaamisemme takaavat sen, että voimme auttaa teitä kehittämään liiketoimintaa eteenpäin - ja asiakaslähtöisesti.

Inspiraatiota ja artikkeleita palvelumuotoilusta

Webinaari: Mitä hyötyä palvelumuotoilu tuo arkeen

Katso Elisan webinaari "Palvelumuotoilulla pilkot oman elefanttisi", jossa asiantuntijamme Katja Bäckström ja Reetta Maila kertovat:

  • Miten voisit hyötyä palvelumuotoilusta omassa arjessasi
  • Miten kokeilusta syntyy kehittämisen kulttuuri
  • Mitä PalveluSprint tarkoittaa käytännössä

Kiinnostuitko?

Jätä yhteystietosi, niin keskustellaan lisää!

Ota yhteyttä