Palvelumuotoilu (Service Design) luo asiakaskeskeistä lisäarvoaPalvelumuotoilu (Service Design) luo asiakaskeskeistä lisäarvoa
Palvelumuotoilu

Palvelumuotoilu auttaa luomaan asiakaskeskeistä lisäarvoa

Elisan palvelumuotoilu (Service Design) auttaa yrityksiä kehittämään liiketoimintaa ja palveluita asiakaslähtöisemmiksi. Palvelumuotoilun periaatteemme perustuvat paremman asiakaskokemuksen kehittämiseen ja datan parempaan hyödyntämiseen. Ymmärtämällä asiakkaiden prosesseja ja tarpeita syvällisesti voimme suunnitella ratkaisuita ja palveluita, jotka tuovat todellista arvoa asiakkaille ja kilpailuetua yritykselle.

Elisa tarjoaa palvelumuotoilua monipuolisesti erilaisiin liiketoiminnallisiin haasteisiin. Voimme auttaa hahmottamaan isoa strategista tahtotilaa ja tukea yrityksen johtoa digistrategian selkeyttämisessä. Toteutamme myös lyhytaikaisia ja ketteriä palvelumuotoilun projekteja, joissa halutaan optimoida tiettyä palveluketjun osa-aluetta ja prosesseja. Lisäksi meiltä löytyy asiantuntijoita pitkäaikaiseen yhteistyöhön ja jatkuvaan asiakaslähtöiseen kehittämiseen growth hacking -menetelmillä.

Elisan palvelumuotoilu soveltuu kaikille organisaatioille, jotka haluavat parantaa kilpailukykyään, digitalisoida palveluitaan sekä kohottaa asiakkaiden ja työntekijöiden tyytyväisyyttä.

Tutustu palveluihimme ja ota yhteyttä, niin kerromme lisää!

Palvelumuotoilun 
asiakkaistamme 100% suosittelee Elisaa!

Haluatko kuulla lisää palvelumuotoilusta?
Jätä yhteystietosi, niin kerromme lisää palveluistamme:

Ota yhteyttä



Palvelumuotoilua strategiasta jatkuvaan kehitykseen

Business Design


Asiakaslähtöisen strategian kehitys ja tiekartan jalkauttaminen yrityksessä.

PalveluSprint


Tehosprint asiakkaan liiketoiminnallisen haasteen ratkaisemiseksi palvelumuotoilun keinoin.

Design Hacking


Kumppanuusmalli jatkuvaan asiakaslähtöiseen ja ketterään kehitykseen.

Business Design - Johdon palvelumuotoilu


Oletteko suunnittelemassa digistrategiaa yrityksellesi, mutta ette tiedä, mistä aloittaa? Onko teidän vaikea jalkauttaa tavoitteet konkreettisiksi työvaiheiksi ja toimenpiteiksi? Mietittekö, vastaako strategianne asiakkaidenne tarpeita ja viekö se teitä kehityksessä eteenpäin?

Elisan Business Design eli Johdon palvelumuotoilu on keino selkeyttää yrityksesi digistrategia ja saada konkreettinen roadmap kohti strategisia tavoitteita. Kirkastamme yhdessä yrityksesi kanssa, mitä haluatte saavuttaa markkinoilla ja minkälaisia kokemuksia haluatte tarjota asiakkaille ja työntekijöille. Tämän jälkeen konkretisoimme strategian selkeiksi kehityshankkeiksi ja toimenpiteiksi, jotka priorisoimme aikajanalle.

Johdon palvelumuotoilu auttaa yritystäsi jalkauttamaan digistrategian operatiiviseen toimintaan ja johtamaan uusia muutoshankkeita onnistuneesti. Elisan asiantuntijat auttavat yritystäsi pysymään ajan hermolla digitalisaation matkalla ja kokeilemaan esimerkiksi uusia keinoja asiakaskohtaamisessa, kuten robotiikkaa ja keinoälyä. Teemme tiivistä yhteistyötä eri sidosryhmien kanssa yrityksessäsi, jotta strategia toteutuu onnistuneesti ja tuo hyötyä niin asiakkaille kuin liiketoiminnalle.



PalveluSprint - Palvelumuotoilun tehoprojekti


Mietittekö yrityksessäsi, miten voisitte parantaa asiakaskokemusta palveluissanne tai tuotteissanne? Haluatteko kenties kehittää prosessejanne asiakaslähtöisemmiksi ja helpottaa asiakkaiden ostopolkua? Haluaisitteko saada konkreettisia näkemyksiä ja hyödyntää palvelumuotoilun parhaita käytänteitä nopealla aikataululla?

Me Elisalla uskomme, että palvelumuotoilun voi aloittaa myös ketterästi ja kevyesti. Olemme kehittäneet palvelumuotoiluun tehosprintit eli PalveluSprintit, joilla saa service design -projektin nopeasti käyntiin. PalveluSprintin tuloksena syntyy yritykselle konkreettisia ratkaisuehdotuksia ja näkemyksiä, joita voi hyödyntää palveluiden kehittämisessä sekä asiakastyytyväisyyden parantamisessa.

PalveluSprint-projektia voidaan hyödyntää yrityksen erilaisten digitaalisten haasteiden ratkaisemiseen ja parempien asiakaskokemusten luomiseen. Voimme auttaa esimerkiksi tekemään prototyypin uudesta palvelusta tai monikanavaisesta asiointiprosessista. Lisäksi voimme auttaa hahmottamaan, minkälaiset työkalut ja sovellukset palvelisivat asiakkaita ja työntekijöitä tehokkaammin.



Design Hacking - jatkuva asiakaslähtöinen kehitys


Haluaisiko yrityksesi olla kehityksen kärjessä ja markkinoiden edelläkävijänä? Mietittekö, miten voisitte tarjota asiakkaille aina uusia ja yllätyksellisiä palveluelämyksiä? Kiinnostaisiko yritystäsi testata Growth Hacking -toimintatapoja ja kehittää toimintaa jatkuvan testaamisen kautta?

Elisan Design Hacking eli design-hakkerointi on jatkuvaa asiakaslähtöistä kehittämistä. Se perustuu Growth Hacking -periaatteisiin ja siinä kehitetään toimintaa sykäyksissä eli sprinteissä. Erilaisten kokeilujen kautta saadaan nopeasti oppeja ja tuloksia, miten prosesseja tulisi kehittää asiakaslähtöisemmäksi. Design Hacking auttaa yritystäsi ottamaan käyttöön kokeilukulttuurin parhaat käytänteet ja tekemään parempia päätöksiä datan perusteella.

Design Hackingia voi hyvin hyödyntää, kun yrityksesi haluaa parantaa asiakkaiden palvelukokemusta tai testata uusia teknologioita (RPA, AI) asiakasrajapinnassa. Design Hacking auttaa myös tehostamaan yrityksesi sisäisiä prosesseja. Jatkuvan kehittämisen kautta voimme tunnistaa olennaisimmat työvaiheet, jotka auttavat maksimoimaan asiakasarvon. Sopivilla digitaalisilla ratkaisuilla voimme myös automatisoida manuaaliset vaiheet ja työntekijäsi voivat keskittyä olennaiseen - eli asiakaslähtöiseen toimintaan.


Miten asiakaskokemusta tulisi mitata?

Keräsimme vinkit ja neuvot, miten asiakaskokemusta ja asiakaspalvelua kannattaa mitata yrityksissä. Näin tiedät, miten voit osoittaa asiakaskokemuksen hyödyt liiketoiminnalle. Lataa ilmainen opas!


Elisa luotettavana palvelumuotoilun kumppanina




Elisan asiantuntijat palvelumuotoilussa takaavat onnistumisen

Parempia asiakaskokemuksia service design -keinoin

Inspiraatiota ja artikkeleita palvelumuotoilusta



Kiinnostuitko?


Jätä yhteystietosi, niin keskustellaan lisää!


ota yhteyttä