Oikeaa viestintää, oikeaan aikaan, oikealle kohderyhmälle
Markkinoinnin automaatio perustuu inbound-markkinontiin, jossa yksilö tuodaan markkinointiviestinnän keskiöön. Hyödyntämällä dataa ostajapersoonista ja asiakkaan käyttäytymisestä voidaan luoda asiakaspolut, joiden varrella tarjotaan kullekin asiakkaalle relevanttia sisältöä. Oikein kohdennettu sisältö puhuttelee potentiaalista asiakasta paremmin verkossa ja saa hänet sitoutumaan yrityksesi viestiin.
Markkinoinnin automaatiojärjestelmän tehtävänä on saada markkinointi ja myynti toimimaan tehokkaasti yhdessä. Kohdennettu viestintä tuottaa paremmin liidejä, jotka tulevat automaattisesti myyjien käsiteltäväksi. Samalla markkinointi tehostuu, kun toimenpiteet kohdennetaan kaikkein potentiaalisimmille asiakkaille oikea-aikaisesti.