Markkinoinnin automaatio tehostaa liidigenerointia myynnilleMarkkinoinnin automaatio tehostaa liidigenerointia myynnille
Markkinoinnin automaatio

Markkinoinnin automaatiolla ohjaat kiinnostuksen kaupaksi

Haluatko parantaa asiakaskokemusta, tehostaa markkinointiasi ja saada laadukkaampia liidejä myynnille?

Markkinoinnin automaatiolla kohdennat viestisi asiakkaille datapohjaisesti. Hyödyntämällä tarkempaa dataa viestisi tavoittavat oikean kohderyhmän juuri oikeaan aikaan. Personoitu sisältö puhuttelee asiakasta paremmin ja saa hänet kiinnostumaan.

Markkinoinnin automaatiojärjestelmä ohjaa markkinoinnista liidit suoraan myyjien käsiteltäväksi. Yhteisellä tiedolla ja mittauksella nähdään markkinoinnin ja myynnin kokonaisputki liidigeneroinnissa. Myynnin toimenpiteistä saadaan tietoa taas takaisin markkinointiin, jolloin markkinointi voi tehdä uusia kohdennuksia reaaliaikaisen datan pohjalta.

Elisalta saat markkinoinnin automaation työkalut, käyttöönoton ja konsultoinnin. Autamme yritystäsi hoitamaan markkinointia kokonaisvaltaisesti ja datavetoisesti. 

Lue lisää, mitä markkinoinnin automaatio sisältää ja tutustu konsultointipalveluihimme!

Haluatko viedä liidigenerointisi uudelle tasolle?

Jätä yhteystietosi, niin jutellaan lisää!

Ota yhteyttä

Mitä markkinoinnin automaatio on?

Markkinointiautomaatio perustuu inbound-markkinointiin

Oikeaa viestintää, oikeaan aikaan, oikealle kohderyhmälle

Markkinoinnin automaatio perustuu inbound-markkinontiin, jossa yksilö tuodaan markkinointiviestinnän keskiöön. Hyödyntämällä dataa ostajapersoonista ja asiakkaan käyttäytymisestä voidaan luoda asiakaspolut, joiden varrella tarjotaan kullekin asiakkaalle relevanttia sisältöä. Oikein kohdennettu sisältö puhuttelee potentiaalista asiakasta paremmin verkossa ja saa hänet sitoutumaan yrityksesi viestiin.

Markkinoinnin automaatiojärjestelmän tehtävänä on saada markkinointi ja myynti toimimaan tehokkaasti yhdessä. Kohdennettu viestintä tuottaa paremmin liidejä, jotka tulevat automaattisesti myyjien käsiteltäväksi. Samalla markkinointi tehostuu, kun toimenpiteet kohdennetaan kaikkein potentiaalisimmille asiakkaille oikea-aikaisesti.

Miksi kannattaa valita Elisa kumppaniksi?

  • Enemmän kuin vain markkinoinnin automaatio

    Me ymmärrämme asiakkaan liiketoiminnan ja kokonaismyyntiprosessin sekä miten markkinoinnin automaatio saadaan toimimaan osana prosessia.

  • Katsomme koko digitaalisen markkinoinnin kokonaisuuden

    Edustamme useita teknologioita, jotka ovat maailman johtavia markkinoinnin automaatiojärjestelmiä. Meiltä saat koko paketin: työkalut, käyttöönoton ja konsultoinnin.

  • Meillä on vahva kokemus erilaisista integraatioista

    Pystymme yhdistämään markkinoinnin automaation yrityksesi muihin palveluihin, esimerkiksi CRM-järjestelmiin, asiakaspalveluun ja taustajärjestelmiin.

Mitä hyötyä markkinoinnin automaatio tuo yrityksille?

Mitä hyötyä markkinoinnin automaatio tuo?

  • Herätät kiinnostusta haluamallesi kohderyhmälle monikanavaisesti.
  • Asiakassitoutuminen kasvaa: Palvelet asiakkaita juuri oikeanlaisella sisällöllä, joka oikeasti kiinnostaa ja palvelee heitä.
  • Tuotat laadukkaita liidejä myynnille - automaattisesti ja reaaliajassa.
  • Yhdistät markkinoinnin ja myynnin toisiinsa - liidigeneroinnista tulee läpinäkyvää kaikille.
  • Teet päätöksiä faktojen pohjalta. Analytiikasta näet heti, mikä toimii ja mikä ei. Näin kehität markkinointia tuloksien pohjalta.
Missä markkinoinnin automaatiota voi käyttää?

Missä markkinointiautomaatiota voi käyttää?

Markkinointiautomaation työkaluja voit käyttää monipuolisesti:

  • Kampanja-automaatio
  • Monikanavaiset kampanjat
  • Sähköpostimarkkinointi
  • Web-lomakkeet: kyselyt, saapumissivut, lomakkeet
  • Liidien pisteytys ja hoivamalli
  • Some-markkinointi
  • Verkkosivuseuranta
Mitkä ovat markkinoinnin automaation tekniset ominaisuudet?

Mitkä ovat markkinoinnin automaation tekniset ominaisuudet?

Elisan kautta saat helposti lisenssit Dynamics 365 Marketing ja ClickDimensions for Dynamics 365 -järjestelmiin. Näiden keskeisiin ominaisuuksiin kuuluu mm.:

  • Osa Microsoft 365 -kokonaisuutta – saumaton toimivuus Dynamics 365:n kanssa
  • Yhteinen data ja yhteiset prosessit
  • Olemassa olevan Dynamics 365 -datan hyödyntäminen markkinoinnin automaatiossa
  • Data-analytiikan mahdollisuus
  • Ei erillisiä integraatioita
  • Lue lisää Dynamics 365:n tarjoamista mahdollisuuksista
Asiakaslähtöinen markkinointi ja asiakasdatan hyödyntäminen

Opas: Nykyasiakasmarkkinointi huipputasolle asiakasymmärryksen avulla

Asiantuntijoidemme oppaasta opit:

  • miten asiakasdata tukee modernia markkinointia
  • miten data auttaa kehittämään asiakaskokemusta
  • miten asiakaslähtöinen kulttuuri ja markkinointi syntyvät käytännössä

Lataa ilmainen opas

Markkinoinnin automaation konsultointipalvelut

Markkinoinnin automaation konsultointipalvelut yrityksille

Markkinoinnin automaatio vaatii myynniltä ja markkinoinnilta täysin uudenlaista tekemistä.

Automaatiojärjestelmästä saadaan paras hyöty irti, kun markkinointi ja myynti asettavat yhdessä selkeät tavoitteet ja pelisäännöt.

Tämän pohjalta rakennetaan suunnitelma toimenpiteistä ja datanhyödyntämisestä, jotta päästään asetettuihin tavoitteisiin.

Elisan asiantuntijat auttavat yritystäsi ottamaan markkinoinnin automaation kunnolla käyttöön ja optimoimaan tuloksia jatkuvasti. Tarjoamme palveluja koulutuksista strategiseen konsultointiin.

Markkinoinnin automaation palveluihimme kuuluu mm.:

  • Strateginen konsultointi ja sparrailu
  • Työpajat asiakasymmärryksen ja tavoitteiden kirkastamiseksi
  • Datalähteiden kartoitus ja olemassa olevan datan parempi hyödyntäminen
  • Käyttöönottokoulutukset markkinoinnin automaation järjestelmistä
  • Markkinoinnin automaation optimointi ja AB-testaus
  • Markkinoinnin automaation tulosten analysointi

Kysy lisää

Aiheeseen liittyviä termejä

Outbound eli perinteinen markkinointi

Perinteinen markkinointi on mainostamista niin tv:ssä, radiossa, printissä kuin ulkomainoksissa. Tällä on tärkeä rooli muun muassa kysynnän herättämisessä sekä tunnettuuden ja imagon luomisessa.

Inbound-markkinointi

Inbound-markkinoinnissa yksilö on keskiössä. Hänelle tuotetaan ja toimitetaan sisältöä, josta hän on juuri sillä hetkellä kiinnostunut. Kyse on aidosti kohderyhmää kiinnostavasta sisällöstä, joka on oikein ajoitettu.

Markkinoinnin automaatio

Markkinoinnin automaatio on inbound-markkinointia. Markkinoinnin automaatiossa hyödynnetään dataa asiakkaista ja heidän käyttäytymisestään, minkä pohjalta tehdään automatisoituja markkinointitoimenpiteitä, kuten kohdennettuja uutiskirjelähetyksiä tai personoituja tarjouksia. Automaattinen järjestelmä vie liidit myynnille ja usein liidejä pisteytetään valittujen laatukriteerien mukaan.