Elisa Palvelupäätelaitteiden huolto

Tältä sivulta löydät ohjeet Elisa palvelupäätelaitteiden huoltoa varten.

EPP-laitevaihto

Voit ilmoittaa vikaantuneesta laitteesta huoltolomakkeella tai olemalla yhteydessä Elisa Yritysasiakkaiden vikapalveluun.

EPP-laitevaihdon yhteydessä huomioitavia asioita

  • Ota vanhan laitteesi tärkeistä tiedoista, kuten esimerkiksi yhteystiedoista ja valokuvista, varmuuskopiot ennen laitteen palauttamista huoltoon. Vanha laite tyhjennetään huollon yhteydessä, jolloin kaikki tiedot katoavat.
  • Ennen vanhan laitteen palautusta poista laitteesta SIM-kortti sekä mahdollisesti käytössä ollut muistikortti.
  • Mikäli laite on kadonnut tai varastettu, tulee yrityksen yhteyshenkilön merkitä laite kadonneeksi ja tilata uusi Yritysten OmaElisasta.

Takuun ulkopuoliset viat

Jos laite on selkeästi hajonnut, kuten kastunut, rikkoutunut tai pudonnut niin, että laite on palasina tai muuten korjauskelvoton, tämä ei ole takuunalainen vika. Tällöin laitevaihtoa ei tehdä, vaan yrityksen yhteyshenkilön tulee merkitä laite tuhoutuneeksi, ja tilata uusi Yritysten OmaElisasta.

Jos vioittunut laite voidaan kuitenkin huoltaa käyttökuntoon, yritykseltä veloitetaan vain takuun ulkopuolinen huolto eikä koko laitetta.

Lisälaitteiden vaihdot ja takuu

Akkujen, lisävarusteiden sekä myyntipaketeissa olevien tuotteiden takuu on kuusi kuukautta. Muistikorttien takuu on 90 päivää. Plantronics-lisävarustepaketeissa on poikkeuksellisesti 24 kuukauden takuuaika.

Jos takuuaika on umpeutunut, yrityksen yhteyshenkilö voi tilata uuden lisälaitteen Yritysten OmaElisasta.