- Yksityisille
- Yrityksille
- Elisa Oyj
Tilaus
Elisan yrityslaajakaistaliittymää ei voida välttämättä avata, mikäli osoitteessa on avaushetkellä toiminnassa toinen kiinteä laajakaistaliittymä.
Laajakaistaliittymä kytketään lankapuhelimen yhteyteen, jos osoitteessa on sellainen käytössä. Laajakaistaliittymän avaus voi viivästyä, mikäli lankanumero ei ole tiedossamme avaushetkellä.
Laajakaistaliittymän käyttö ei vaikuta lankapuhelimen käyttöön, mutta käytössä oleviin puhelinpistorasioihin on hankittava osoitteessa olevan laajakaistatekniikan, ADSL tai VDSL2, mukainen analogisuodin, joka estää laajakaistaliittymän häiriöt lankaliittymää käytettäessä. Voit hankkia suotimen Elisan myymälöistä tai kaikista hyvin varustetuista ATK-alan liikkeistä noin 10 euron hintaan.
Mikäli nykyinen laajakaistaoperaattorisi on jokin muu kuin Elisa:
Valitettavasti emme voi säilyttää toisen palveluntarjoajan lisäpalveluita Elisan laajakaistaliittymän yhteydessä. Jos kuitenkin haluat säilyttää vanhat lisäpalvelusi vaihdon yhteydessä, otathan yhteyttä nykyisen laajakaistaliittymäsi palveluntarjoajaan ja tiedustelet lisäpalveluiden säilytysmahdollisuutta.
Ilmoitathan laajakaistan irtisanomistilauksella, mikäli haluat säilyttää sähköposti- ja kotisivu-palvelut.
Tarkistamme osoitteen osoiterekisteristä ja käytämme järjestelmissämme aina virallista osoitetta. Tämän vuoksi kulmaosoitteen kohdalla tilausvahvistukselle saattaa päätyä eri osoite, kuin minkä olet ilmoittanut.
Liittymän laskutus alkaa toimituspäivämäärän jälkeisen kuukauden alusta. TuplaLaajakaistan kohdalla on mahdollista, että mobiililaajakaista on käytettävissä ennen laajakaistayhteyttä, jolloin mobiililaajakaistan laskutus voi alkaa ennen kiinteän laajakaistayhteyden avausta.
Elisa Netti Lite Tuplan kuukausimaksu sisältää kiinteän liittymän käytön sekä rajattoman mobiililaajakaistadatan käytön. Mobiililaajakaistan tiedonsiirrosta ei veloiteta erillistä maksua.
Elisa Netti Litellä on 1 kuukauden irtisanomisaika. Voit tehdä irtisanomisen Yritysten OmaElisassa.
Toimitus
Voit seurata liittymä- ja laitetilauksesi etenemistä Yritysten OmaElisassa. Tiedotamme sinua tilauksen etenemisestä myös tekstiviestitse.
Voit seurata tilauksesi etenemistä, hankkia lisäpalveluita ja hallita liittymäsi laskutus- ja käyttäjätietoja.
Mikäli olet valinnut liittymän asennettavaksi, asentaja tuo verkkopäätteen mukanaan tullessaan asentamaan liittymän. Jos et ole tilannut liittymälle asennuspalvelua, laitteet toimitetaan postitse asennusosoitteeseen.
Suosittelemme, että asennat modeemin toimintavalmiiksi heti laitteen saatuasi ja kytket siihen virran päälle. Näin voimme testata yhteyden toimivuuden samalla, kun avaamme liittymän. Jos modeemia ei ole kytketty tai sen virta ei ole päällä avaushetkellä, voimme avata laajakaistan, mutta emme pysty varmistamaan sen toimintaa.
Muistutamme sinua modeemin kytkennästä tekstiviestillä ennen liittymän avauspäivää ja tiedustelemme samalla, oletko asentanut modeemin toimintavalmiiksi.
Saat tiedon avauspäivästä tilausvahvistuksen yhteydessä.
Elisa yrityslaajakaistaliittymien avauksia tehdään arkisin klo 8-20 välisenä aikana. Asentajamme soittaa sinulle, mikäli liittymän avaus vaatii asentajan käynnin asennusosoitteessa. Saat tekstiviestillä ilmoituksen, kun liittymä on avattu ja valmiina käytettäväksi.
Useimmiten liittymän avaus onnistuu ilman asentajan käyntiä. Asentajamme kuitenkin soittaa sinulle hyvissä ajoin ennen asennusta, mikäli sinun tulee olla paikan päällä asennusosoitteessa.
Lue ennen asennusta vinkit sujuvaan yhteysasennukseen.
Mikäli haluat tehdä muutoksia tilaukseesi, ota välittömästi yhteyttä Yritysasiakaspalveluumme.