Yritysten OmaElisa - ohjeet ja vinkit

Yritysasiakkaat voivat Yritysten OmaElisa -itsepalvelussa hoitaa yrityksen asioita kellonaikaan katsomatta – esimerkiksi päivittää yrityksen liittymiä sekä maksaa laskuja.
Oletko työntekijä? Yrityksen työntekijänä voit kirjautua Työntekijän OmaElisaan ja tarkistaa esimerkiksi PUK-koodin tai liittymän datan käytön ulkomailla. Lue lisätietoja sekä ohjeita työntekijän itsepalveluun liittyen.



Ohjeet

Kirjautuminen Yritysten OmaElisaan

Kirjaudu osoitteessa https://yrityksille.elisa.fi/omaelisa tai klikkaa sivun oikeassa yläreunassa olevaa OmaElisa-kirjautumisikonia Kirjautumisikonista pääset kirjautumaan Yritysten OmaElisaan.

Kirjaudu palveluun yrityksesi tunnuksilla, kuten esimerkiksi Yritysten OmaElisa -tunnuksilla. Jos sinulla ei ole tunnuksia, voit käyttää henkilökohtaisia pankkitunnuksiasi ja luoda samalla itsellesi tunnukset. Tämä kuitenkin edellyttää, että sinulla on yrityksesi nimenkirjoitusoikeus.

Tunnusten luominen Yritysten OmaElisaan

Voit luoda itsellesi tunnukset Yritysten OmaElisaan, jos olet Elisan yritysasiakas ja sinulla on yrityksen nimenkirjoitusoikeus. Jos sinulla ei ole yrityksen nimenkirjoitusoikeutta, ota yhteyttä Yritysasiakaspalveluumme.

  1. Klikkaa sivun oikeassa yläreunassa olevaa OmaElisa-kirjautumisikonia Kirjautumisikonista pääset kirjautumaan Yritysten OmaElisaan.  Valitse Luo tunnukset kirjautumisikkunan alaosasta. 
  2. Täytä lomakkeelle tarvittavat tiedot ja tunnistaudu henkilökohtaisilla pankkitunnuksilla.  Muistathan lisätä puhelinnumerosi. Mikäli unohdat salasanasi, lähetetään uusi salasana tekstiviestillä puhelimeesi. 
  3. Luo lopuksi salasana ja tunnuksesi on valmis. Käyttäjätunnuksesi on lomakkeella ilmoittamasi sähköpostiosoite.

Salasanan uusiminen tai vaihtaminen

Unohtuneen salasanan uusiminen 
  1. Klikkaa sivun oikeassa yläreunassa olevaa OmaElisa-kirjautumisikonia Kirjautumisikonista pääset kirjautumaan Yritysten OmaElisaan ja valitse Unohtuiko salasana?
  2. Kirjoita käyttäjätunnuksesi ja Jatka.
  3. Syötä puhelinnumerosi ja lähetämme sinulle kertakäyttöisen salasanan tekstiviestillä.
  4. Palaa kirjautumissivulle. Kirjaudu palveluun käyttäjätunnuksellasi ja saamallasi salasanalla.
  5. Vaihda kertakäyttöinen salasana uuteen Yrityksen tiedot - osion  välilehdellä Käyttäjätiedot.

Salasanan vaihtaminen Yritysten OmaElisassa
  1. Klikkaa sivun oikeassa yläreunassa olevaa OmaElisa-kirjautumisikonia Kirjautumisikonista pääset kirjautumaan Yritysten OmaElisaan.
  2. Valitse Yrityksen tiedot ja Käyttäjätiedot-välilehti.
  3. Vaihda salasanasi.

Olen unohtanut käyttäjätunnukseni

Voit luoda uuden käyttäjätunnuksen unohtuneen tilalle, jos sinulla on yrityksen nimenkirjoitusoikeus.

  1. Klikkaa sivun oikeassa yläreunassa olevaa OmaElisa-kirjautumisikonia Kirjautumisikonista pääset kirjautumaan Yritysten OmaElisaan .
  2. Valitse Unohtuiko salasana? ja kohta En muista käyttäjätunnustani.
  3. Siirry rekisteröintisivulle, jossa voi täyttää lomakkeelle tarvittavat tiedot ja tunnistautua henkilökohtaisilla pankkitunnuksillasi. Huom. Luo uudet tunnukset eri sähköpostiosoitteelle kuin aiemmat tunnuksesi.
  4. Luo lopuksi salasana ja tunnuksesi on valmis. Lomakkeella ilmoittamasi sähköpostiosoite on käyttäjätunnuksesi.
Jos sinulla ei ole yrityksen nimenkirjoitusoikeutta, ota yhteyttä Yritysasiakaspalveluumme.

Yritysten OmaElisa uudistuu - käytössä uusi ja vanha palvelu


Rakennamme uutta itsepalvelua ja tällä hetkellä käytössä on kaksi OmaElisaa - "uusi" ja "vanha". Osalla asiakkaistamme on tietoja vain toisessa, mutta monilla on tietoja sekä uuden että vanhan palvelun puolella. Näin siksi, että osa toiminnallisuuksista ei ole vielä valmiina uudessa OmaElisassa.

Kuulostaako hankalalta? Älä huoli. Kirjaudu vain sisään ja palvelu ohjaa sinut näkymään, josta pääset hoitamaan yrityksesi asioita. Voit tarvittaessa liikkua palveluiden välillä yksillä ja samoilla tunnuksilla.