Ohjeet Yritysten OmaElisan käyttäjähallintaan

Tältä sivulta löytyy ohjeita käyttäjähallintaan Yritysten OmaElisassa. Saat apua käyttäjien lisäämiseen, käyttäjätietojen muokkaamiseen ja käyttäjien poistamiseen. Löydät myös vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin.

Yritysten OmaElisan käyttäjähallinta

Tällä hetkellä käytössä on kaksi OmaElisa-palvelua yrityksille: Yritysten OmaElisa (uusi palvelu) sekä OmaElisa Classic (vanha palvelu). Osalla asiakkaistamme on tietoja vain toisessa tämänhetkisistä OmaElisa-palveluista, mutta monella asiakkaalla on tietoja molempien palveluiden puolella.

Osa OmaElisan toiminnallisuuksista ei ole vielä valmiina Yritysten OmaElisassa. Siksi osa käyttäjähallinnan toiminnoista pitää tehdä OmaElisa Classicin puolella.

Siirtymä Yritysten OmaElisaan tekee käyttäjähallinnasta sujuvampaa ja kokonaisvaltaisempaa ja parantaa OmaElisa-palvelun käyttökokemusta.

Mihin käyttäjähallintaa käytetään?

Yritysten OmaElisan käyttäjähallinnassa Elisan yritysasiakkaiden pääkäyttäjät voivat hallinnoida yrityksen työntekijöiden:

  • laitteita ja liittymiä
  • yhteystietoja (etu- ja sukunimeä, työmatkapuhelinnumeroja, sähköpostiosoitetta, kustannuspaikkaa ja viitetietoja, kuten henkilönumeroa)

Pääkäyttäjänä voit esimerkiksi:

  • lisätä uuden työntekijän
  • poistaa entisen työntekijän
  • päivittää nykyisen työntekijän yhteys- ja kustannuspaikkatiedot
  • väliaikaisesti sulkea tai irtisanoa työntekijän liittymän
  • lähettää tukipyynnön työntekijän laitteesta tai liittymästä

Käyttäjätiedot toimivat pohjatietoina tilauksia varten, joten ne helpottavat uusien laitteiden ja palveluiden tilaamista. Yhteystietojen ajantasaisuudesta on hyötyä erityisesti silloin, kun viestitään työntekijöille tärkeistä asioista, kuten laitteiden postituksesta.

Käyttäjätietojen hallinta

Usein kysytyt kysymykset