Nykyisin yhä useampi yritys päätyy hankkimaan laitteet palveluna Elisalta ja huolehtii näin kierrätyksestä sekä pienemmistä CO₂-päästöistä.
Elisa Palvelupäätelaite toimii samalla periaatteella kuin autojen liisaus: työntekijä saa laitteen määräajaksi ja sopimukseen sisältyy huoltopalvelut. Sopimuskauden päätyttyä Elisa huolehtii laitteen tietoturvallisesta ja ympäristöystävällisestä kierrätyksestä. Tällöin yritys voi olla varma, etteivät työntekijöiden puhelimet ja tietokoneet keräänny laatikoiden perukoille täynnä arkaluontoista tietoa.
Neljä syytä hankkia laitteet palveluna
1. Työaikaa oleelliseen
Elisa Palvelupäätelaitteet -palvelu vapauttaa IT-tiimisi aikaa keskittyä liiketoiminnan kannalta kriittisiin hankkeisiin. Elinkaarenhallinta – tilauksesta ja toimituksesta aina kierrätykseen – siirtyy kokonaan Elisan hoidettavaksi.
2. Kustannusten optimointi ja ennakoitavuus
Palvelupäätelaitteen kuukausimaksupohjainen malli poistaa laiteinvestointien kertaluonteiset kulut. Lisäksi yrityksesi voi osittaa kustannuksia työntekijöiden kanssa, mikä lisää joustavuutta budjetointiin.
3. Vastuullisuus ja ympäristöystävällisyys
Palvelupäätelaite tukee yrityksesi ympäristötavoitteita. Palvelu huolehtii laitteiden asianmukaisesta kierrätyksestä ja vähentää yrityksen CO₂-päästöjä. Palvelusta saa myös tarkat vastuullisuus- ja päästöraportit yrityksen vastuullisuusraportointiin.
4. Työntekijätyytyväisyys edellä
Palvelupäätelaite mahdollistaa yksilöllisten laitevalintojen tekemisen, mikä tukee työntekijöiden hyvinvointia ja tuottavuutta. Modernit ja toimivat työvälineet ovat niin keskeinen osa työntekijöiden tyytyväisyyttä, että ne nousevat jopa valintakriteeriksi työpaikkaa haettaessa.
Työntekijät kokevat tärkeänä, että he voivat halutessaan valita yrityksen asettamaa kustannustasoa kalliimman ja paremman laitteen pientä omavastuuta vastaan. Tyytyväisyyttä parantaa sekin, että sopimuskauden päätyttyä työntekijä voi lunastaa puhelimen itselleen edullisella hinnalla. Palvelumalli ei rasita yrityksen IT:tä, sillä työntekijä maksaa ylimenevät osuudet helposti itse Elisan Oma Laitelaskulla.
Näin palvelu toimii käytännössä
Tilaukset ja hallinta
Palvelupäätelaite integroituu saumattomasti organisaatiosi IT-ympäristöön. Työntekijät voivat tilata laitteet Työntekijän OmaElisa -portaalista, ja IT-osastosi voi seurata laitteiden käyttöä sekä hallintaa keskitetysti.
Ylläpito ja huolto
Laitteiden huollot ja korjaukset hoituvat helposti ilman, että IT-resursseja tarvitaan. Palvelu tarjoaa myös mahdollisuuden vahinkopalveluihin, jolloin rikkoutuneet laitteet voidaan korvata nopeasti.
Kierrätys
Kun laitteet saavuttavat elinkaarensa pään, Elisa huolehtii niiden vastuullisesta ja tietoturvallisesta kierrätyksestä.
Näin pääset alkuun
Ota yhteyttä myyntiimme. Aloitamme kartoittamalla yrityksesi tarpeet ja laitemäärät, jonka jälkeen rakennamme räätälöidyn ratkaisun organisaatiollesi. Selkeät käyttöönotto-ohjeet ja OmaElisa-portaali varmistavat, että työntekijöidesi laitteet ovat valmiina käyttöön heti.
Lue lisää Elisa Palvelupäätelaitteista ja hanki yrityksellesi laitteet palveluna.
Lue myös:
Puhelimen osto yritykselle – mitkä asiat kannattaa huomioida verotuksen näkökulmasta
Samsungin laaja mobiililaitevalikoima on panostus työntekijätyytyväisyyteen






