Elisan digitaalisen viestinnän ja asiakaspalvelun työkalut pelastavat monesta pulasta, parantavat asiakaspalvelua ja helpottavat työntekoa Korsisaari-yhtiössä. Digitaalisen työpaikan ratkaisut mahdollistavat sujuvan työskentelyn.
Aiemmin tätä ei ollut mahdollista tehdä helposti. Kun esimerkiksi bussinkuljettaja puuttui sairastumisen vuoksi, Korsisaari-yhtiöiden ajojärjestelijä tarttui puhelimeen ja aloitti soittokierroksen, yksi soitto kerrallaan. Nyt hän voi naputtaa Elisa Dialogi -palveluun sms-viestin, joka tavoittaa kaikki vapaalla olevat kuljettajat yhdellä kertaa, jolloin puuttuvalle kuskille löytyy tuuraaja nopeasti.
“Näin ajojärjestelijän työaikaa vapautuu tärkeimpään, eli tulevien ajojen suunnitteluun. Näin pystymme entistä paremmin varmistamaan, että jokaiseen suunniteltuun kuljetukseen löytyy sekä auto että kuljettaja ”, kertoo Marjut Kuosmanen, Korsisaari-yhtiöiden henkilöstöpäällikkö.
Ja erilaisia henkilökuljetuksia Nurmijärvellä päämajaansa pitävällä perheomisteisella liikennöitsijällä riittää: on joukkoliikennettä, tilausajoja, taksiliikennettä, koululais- ja vammaiskuljetuksia sekä tapahtumakuljetuksia.
“Elisa Dialogi -palvelu on helpottanut viestinvaihtoa kuljettajien ja myös asiakkaiden suuntaan hyvin paljon. Nyt voimme hetkessä tavoittaa kaikki kuljettajat ja varoittaa esimerkiksi liikennehäiriöistä, uusista katutöistä tai onnettomuuksista tuurauskyselyjen lisäksi.”
”Koululais- ja vammaiskuljetuksissa aikatauluja joudutaan joskus muokkaamaan, ja Elisa Dialogin avulla voimme nopeasti viestiä uusista aikatauluista tai hakupaikan muutoksista. Tämä parantaa asiakaspalveluamme merkittävästi.”
Kaksisuuntaisen Elisa Dialogi -tekstiviestipalvelun avulla voi viestiä kohdennetusti asiakkaille ja omalle henkilöstölle sekä automatisoida palveluprosesseja ja mitata asiakastyytyväisyyttä.
Elisa Dialogi on yksi esimerkki Korsisaari-yhtiöiden käytössä olevista Elisan digitaalisista työkaluista.
Oma mobiilitukiasema, paremmat yhteydet
Kun Korsisaari-yhtiöt vaihtoi kumppanikseen Elisan, työnteon edellytykset sekä Nurmijärven pääkonttorilla että etätyössä paranivat.
“Aiemmin meillä oli haasteita mobiiliyhteyksien kanssa. Elisa rakensi meidän pääkonttorille oman mobiilitukiaseman, joka paransi merkittävästi kuuluvuutta ja työnteon mahdollisuuksia. Olen myös kuullut työntekijöiltä, että etätyössä mobiililiittymien kuuluvuus ja toimintavarmuus ovat parantuneet Elisan tultua operaattoriksi.”
Elisa rakentaa Korsisaari-yhtiöille oman yritysverkon ja samalla vahvistaa pääkonttorin kiinteää valokuituyhteyttä. “Tämä tuo meidän liiketoimintaan aiempaa vakaamman ja turvallisemman toimintaympäristön. ”
Paremmat mobiiliyhteydet näkyvät asiakkaille asti. Onhan kaikissa Korsisaaren busseissa 5G-yhteys ja mobiilireititin, jonka avulla yhteys jaetaan langattomana wifi-verkkona matkustajille.
“Olemme saaneet tilausajoissa kiitosta siitä, että busseissa on pystynyt wifin ja näyttöjen avulla kokoustamaan. Osalle tilausbussien tilaajista on tärkeää, että bussien wifi toimii myös ulkomailla. Elisa on tuonut tähän enemmän uusia mahdollisuuksia ja myös kustannussäästöjä.”
Tekoäly ratkomaan rutiinitöitä
Yhteistyö Elisan kanssa näkyy Korsisaari-yhtiössä siinä, että yhtiöllä on käytettävissä laaja Elisalta saatavissa oleva digitalisaation keinojen valikoima. Osa on jo käytössä, osa voidaan ottaa tarvittaessa käyttöön.
Yksi uusista palveluista on Elisa Ring -puhe- ja asiakaspalveluratkaisu.
“Se on meille selkeästi kustannustehokas ratkaisu, josta olemme saaneet välittömästä taloudellista hyötyä. Se myös helpottaa vaihteen pääkäyttäjien toimintaa, kun uusia palveluja voi ottaa käyttöön lähes saman tien. Puhelimitse tapahtuva kommunikaatio on myös helpottunut, kun kuljettavat voivat soittaa autosta toiseen Ringin kautta paljon aiempaa helpommin.”
Kuosmasen mukaan on erinomaista, että Elisalla on kyky auttaa myös liiketoiminnan digitalisaatiossa.
Olemme alkaneet yhdessä Elisan kanssa tutkia, mitä hyötyjä tekoälyn käyttö voisi meille tuoda. Lupaavalta näyttää.
“Esimerkiksi saamme sähköpostitse paljon tarjouspyyntöjä, jotka joudumme tarkistamaan manuaalisesti ja joihin pyytämään lisätietoja. Tekoälyn avulla voisimme automatisoida tarjouspyyntöjen käsittelyn ja lisätietojen kysymisen. Tekoäly voisi esitäyttää tarjouksen, jonka myyjä sitten tarkistaa. Tämä vapauttaisi myyjien työaikaa rutiineista varsinaiseen myyntityöhön.”
Kuosmasen mukaan tekoäly voisi myös auttaa ajojärjestelijöitä suunnittelemaan optimaalisimmat ajoreitit.
“Täytyy erikseen kiittää todella mahtavaa, asiakaslähtöistä ja ammattitaitoista Elisan yhteyshenkilöä, joka kysyy tarpeistamme, kuuntelee ja osaa ehdottaa ratkaisuja, kuten tekoälyn hyödyntämistä,” Kuosmanen kiittää.
Lue myös:
Näin Fortum digitalisoi työpaikkaa moderniksi
Työelämän muutos 2024: Kolme digityövinkkiä parempaan työtyytyväisyyteen
Digitaalinen työympäristö vaatii modernit yhteydet, laitteet ja tietoturvan