Vakioitua tehokkuutta NOC-palvelun avulla, case Stanley Security

Asiakasyhteyksien virtaviivaistaminen sujuvoittaa Stanley Securityn myyntityötä, nopeuttaa vikatilanteisiin reagointia ja tuo selkeitä kustannussäästöjä.

Täyden palvelun turvatalo Stanley Securityn asiakasyhteyksien ongelmina olivat pidentyneet toimitusajat, näkyvyyden puuttuminen ja vianselvitys. Stanley Security lähti kehittämään Elisa Santa Monican kanssa skaalautuvaa ratkaisua, joka työllistäisi mahdollisimman vähän yrityksen IT-yksikköä.

Kuusi vuotta käytössä olleet asiakasyhteydet ovat osoittautuneet investoinnin arvoisiksi.

”Mikään ei jalkaudu kertalaakista, mutta tämä harjoitus on edennyt erittäin hyvin sen suunnitelman mukaan, jonka teimme Elisa Santa Monican kanssa”, Stanley Securityn it-päällikkö Jyrki Ojala myhäilee.

Turvapalveluita asiakastarpeen mukaan

Omasta verkkoympäristöstään asiakkailleen turvapalveluita tuottavalla ja niitä valvovalla Stanley Securityllä on kolme erilaista yhteysmallia: mobiili Stanley Mobile, kiinteä Stanley SecureGW ja näiden kombinaatio Stanley SecureGW+.

Stanley Mobile kytkeytyy joko 4G-kortilla tai kohteeseen asennettavalla laitteella Stanley Securityn toteuttamaan asiakaskohtaiseen Access Point Name (APN) -virtuaaliverkkoon.

”Jos kohteessa on kriittinen hälytysjärjestelmä tai tuloajanseuranta, joka ei saa kaatua, kombinaatioyhteys on luotettavin vaihtoehto”, Ojala sanoo.

Palveluiden takana ovat Elisa Santa Monican Stanley Securityn tarpeisiin harmonisoimat Fortinetin ja Teltonikan kiinteän ja langattoman verkon reitittimet ja tietoturvaratkaisut.

Nopea käyttöönotto

Asiakasyhteyksien tuotteistaminen tuoteperheiksi helpottaa myyjien työtä, ja vakioidut ratkaisut nopeuttavat prosesseja.

”Myyjillä on käytössä tuotekortit, jotka kertovat palvelun sisällön, käytettävän laitteiston ja yhteyden, vikasietoisuuden ja operoinnit häiriötilanteissa”, Ojala sanoo.

Tuotekortti on yksinkertainen A4-liuska. Siitä asiakas voi kätevästi tarkistaa, millainen palvelu sopii hänen omaan verkkoympäristöönsä.

Elisa Santa Monica määrittelee laitteet, jotka saadaan nopeasti käyttövalmiiksi.

”Virtaviivaistetut prosessit tuovat merkittäviä kustannussäästöjä, kun asiakasyhteyksien omistajuus on hallussa ja Elisa Santa Monica verkon hallinta- ja palvelukeskus NOC (Network Operations Center) seuraa laitteiden toiminnallisuuksia yötä päivää. Säästöjä syntyy tuhansia euroja yhtä asennettua laitetta kohden aiempaan toimintatapaamme verrattuna”, Ojala sanoo.

Tietoturva- ja palomuurisuojauksin varustettu Stanley Security asiakasyhteydet ovat nyt takuuvarmalla perustalla ja niiden kehitys hyvissä käsissä.

”Voimme tarjota täydellisen palvelutuotteen, joka sisältää yhteyden ja monitoroidun laitteen. Kahdennetulla palvelulla takaamme asiakkaalle 99,99-prosenttisesti käytettävän ratkaisun.”

Stanley Securityn hälytys- ja seurantajärjestelmiä valvovat serverit käyttävät kahdennettua palvelua. Jos 4G-verkko on poikki, käytössä on kiinteä Internet.

Lisää syvyyttä myyntityöhön

Stanley Securityn proaktiivinen kehitystyö jatkuu myyjien osaamisen syventämisellä. Stanley Security myy asiakasyhteyksien mukana asiakkaalle määritellyn SIM-kortin, joka sisältää ainutlaatuisen IMEI-koodin.

”Asiakkaille on osattava viestiä selkeästi, mitä lisäarvoa suojattu ja salattu SIM-kortti tuo tavalliseen SIM-korttiin verrattuna”, Ojala sanoo.

”Lisäksi haluamme tarjota ratkaisun, joka tutkii monipuolisemmin SIM-kortin tilaa. NOC on avainroolissa, kun analysoidaan, miten laitteen SIM-kortti lähettää tai ottaa vastaan dataa.”

Stanley Securityn asiakasyhteystuotteet perustuvat SantaCare Rapid Deployment -konseptiin, jonka avulla turvallinen yritysverkkoyhteys voidaan toimittaa minne päin maailmaa tahansa erittäin nopealla käyttöönoton aikataululla.

Valvonnasta ongelmaratkaisuun

Elisa Santa Monican Network Operation Center (NOC) vastaa Stanley Securityn Fortinet- ja Teltonika-verkkoratkaisujen konfiguroinnista, valvonnasta ja hallinnasta sekä ratkaisee ongelmatilanteita proaktiivisesti.

”Yhteistyömme on syventynyt koko ajan. NOC-palvelu aiemmin monitoroi verkkoamme ja nyt se myös ratkoo ongelmia etäyhteyden kautta. Palvelun joustavuudesta tarpeisiimme kertoo paljon se, että voimme tarjota palveluitamme sekä mobiili- että lankaliittymien osalta operaattoririippumattomasti.”

NOC-palvelut mahdollistavat palveluiden nopean käyttöönoton Stanley Securityn asiakkaiden parissa sekä hallitun ja suunnitelmallisen ip-osoitteiden ja salausparametrien hallinnan. NOCin konfiguraatiomallit varmistavat laitteiden yhdenmukaisuuden, jolloin laitteiden valvonta ja hallinta yksinkertaistuu.

Tiivis integraatio

Yhteistyön tiivistymisen myötä oppimista on tapahtunut puolin ja toisin. Stanley Securityn tiloissa pysyvästi toimivat Elisa Santa Monican asiantuntijat jakavat osaamistaan omassa organisaatiossaan.

”Mitä syvemmälle Elisa Santa Monican osaajat pääsevät verkkoinfrastruktuuriimme sisälle, sitä enemmän olemme voineet siirtää tekemistä heille. Tämä merkitsee muun muassa sitä, että NOC-palvelu vastaa ongelmien ratkaisusta 24/7.”

Yhteistyöstä kertoo paljon se, että Elisa Santa Monican asiantuntijat koetaan Stanley Securityn organisaatiossa osaksi omaa porukkaa.

”Integroituminen on niin syvää, että myyjämme eivät kohta erota ketkä ovat meidän ja ketkä Elisa Santa Monican asiantuntijoita.”

Yhteistyön tiivistyminen merkitsee Stanley Securityn liiketoiminnalle sitä, että uusia palveluja tuotetaan asiakkaille Elisa Santa Monican asiantuntijoiden kanssa. Kun asiakastarpeet tunnistetaan yhdessä, palveluiden tueksi rakennetaan niitä parhaiten tukevat teknologiat. Näin on tehty muun muassa uuden videovalvontapalvelun kehitystyössä.

”Luomme Elisa Santa Monican kanssa koko ajan uusia liiketoimintaa kasvattavia innovatiivisia ratkaisuja”, Ojala sanoo.

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

NOC valvoo 24/7

Elisa Santa Monican NOC valvoo vuorokauden ympäri palvelun hankkineiden asiakkaiden verkkoympäristöjä. NOC selvittää nopeasti, onko asiakkaan operaattoriverkossa tai yksittäisissä laitteissa ongelmia.

Nopeiden vasteaikojen ansiosta NOC-palvelu tarjoaa laadukkaan ja kustannustehokkaan tukipalvelun. Se reagoi proaktiivisesti mahdollisiin haavoittuvuuksiin asiakkaiden IT-rajapinnoissa. NOC:lle ulkoistettu hallintapalvelu on asiakkaalle läpinäkyvä: he voivat koko ajan seurata, miten palvelu toimii sekä reagoida ja ratkoa verkkoympäristön vikatilanteita ja poikkeamia.

Asiakkaat arvostavat NOC-palveluiden helppoutta, luotettavuutta ja läpinäkyvyyttä. Kun verkkoympäristön monitoroinnin, ylläpito ja kehittämisen on Elisa Santa Monican NOC:n siipien suojassa, asiakkaat voivat keskittyä liiketoimintansa ja palveluidensa kehittämiseen.

Lue lisää https://yrityksille.elisa.fi/tietoturva

Tutustu NOC-verkonhallintapalveluun