Tärkeää tietoa uudistuksesta Elisa Palvelupäätelaitteet -palvelun asiakkaille
Päivitetty viimeksi 2.11.2022
Päivitetty viimeksi 2.11.2022
Uudistuksessa vanha laitekanta siirretään uuteen tilaus- ja hallintaportaaliin. Uudistuksen jälkeen pääkäyttäjät voivat jatkaa tilaamista uudessa pääkäyttäjän OmaElisassa. Samalla yritys voi tutustua uusiin ominaisuuksiin ja ottaa käyttöönsä itselleen sopivat. Nykyinen OmaElisa jää pois päätelaitteiden tilauskanavana.
Kehitämme palveluitamme vastataksemme paremmin yritysasiakkaiden muuttuviin tarpeisiin. Palvelu- ja tuoteuudistuksissa huomioimme asiakkailta tulleet toiveet ja kehitysideat parantaaksemme asiakkaidemme käyttökokemusta.
1. Tutustu huolellisesti ja rauhassa tähän sivustoon. Ole tarvittaessa yhteydessä Elisan yhteyshenkilöösi.
2. Varmista, että tieto muutoksesta on tavoittanut tarvittavat henkilöt yrityksessäsi.
3. Tutustu pääkäyttäjänä uuteen OmaElisaan uutena tilaus- ja hallintakanavana. Katso tarkemmat tiedot Aikataulut ja vaikutukset -osiossa.
4. Jos yrityksesi ottaa käyttöön Oma Laitelaskun ja/tai Työntekijän OmaElisan, suunnittele työntekijöiden laitevalikoima ja siihen liittyvät sisäiset linjaukset sekä tiedota sisäisesti yrityksen käytännöt ja tilauskanavat.
5. Uudistettu Elisa Palvelupäätelaitteet -palvelu ei edellytä sopimuksen uusimista. Ottamalla uuden palvelun käyttöön yrityksesi hyväksyy uuden palvelunkuvauksen muutokset.
Uudistuksen myötä palvelussa on entistä enemmän vaihtoehtoja mm.
Voimassa olevien palvelupäätelaitesopimusten 24 kuukauden sopimusaika säilyy ennallaan. Muutoin uudet ominaisuudet tulevat voimaan kaikille sopimuksille, kun tilaaminen alkaa uuden Yritysten OmaElisan tai Työntekijän OmaElisan kautta.
Yrityksen olemassa olevat laitteet siirretään uuteen prosessiin uuden mallin mukaisiksi. Uudistuksen jälkeen toisella jatkokaudella olevat laitteet jäävät yrityksen omaisuudeksi.
Työntekijät voivat jatkossa asioida ja hallinnoida palveluita suoraan Työntekijän OmaElisassa.
24 kk
12 kk, 24 kk tai 36 kk
Yritysten OmaElisa
Hallinta: Yritysten OmaElisa
Hankinta-aloitteet: Työntekijän OmaElisa
Oma Lasku -sopimusehdot
Muutos aiempaan: Työnantajalle on mahdollisuus sitouttaa työntekijä lunastamaan Oma Laitelaskulla tilattu laite työsuhteen päättyessä.
12 kk:n käytön jälkeen kertamaksulla
Palautus milloin vain kesken kauden. Laskutamme jäljellä olevat kk-maksut - 15%, vahinko-palvelun osuutta ei sisällytetä.
Laskutamme jäljellä olevat kk-maksut - 25 %, vahinkopalvelun osuus sisältyy.
Laskutamme jäljellä olevat kk-maksut -15 %, vahinkopalvelun osuutta ei sisällytetä.
Laskutamme 2 x kk-maksun
Laskutamme 2 x kk-maksun
Oma Laitelaskulla tilatut laitteet.
Laskutamme jäljellä olevat kk-maksut -15 % + 2 x kk-maksun.
Kaikki laitteet.
Laskutamme jäljellä olevat kk-maksut -10 % + 2 x kk-maksun.
Vahinkopalvelun osuutta ei sisällytetä.
Info-kortti laitetoimituksen yhteydessä
Info sähköpostilla laitetoimituksen yhteydessä. Infoon liitettävissä myös asiakaskohtaiset ohjeet.
Ei tiedotetta loppukäyttäjälle
Käyttäjälle tiedote ja laitelähetyksen seurantakoodi
Koskee vain Apple-palvelupäätelaitteita ja sisältyy sopimuksen kuukausihintaan
Valinnainen lisäpalvelu, jonka laskutamme yritykseltä. Saatavilla kaikille puhelinmerkeille ja malleille: Business Pro 1,80 €/kk, omavastuu 30 €.
Business Premium 2,30 €/kk, omavastuu 50 €.
Pääkäyttäjä pääsee tutustumaan uuteen EPP tilaus- ja hallintaportaaliin OmaElisassa. Hän voi luoda asiakaskohtaisen laitevalikoiman, joka jää työntekijöiden saataville, kun uusi palvelu on käytössä. Listan voi myös poistaa, mikäli palvelua haluaa vain testata. Lisäksi testata voi myös tilaamista pääkäyttäjän ja työntekijän roolissa (tilauksia ei toimiteta). Kiireelliset EPP- ja ostolaitteet on hyvä tilata ennen 31.10.2022, jolloin tilaaminen OmaElisa Classicista estetään. Uusia laitetilauksia pääsee jälleen tekemään uudesta OmaElisasta 7.11.2022 lähtien.
Siirry uuteen OmaElisaan tästä (Huom. Linkki vain OmaElisa-pääkäyttäjille)
Pääkäyttäjä pääsee tutustumaan uuteen EPP tilaus- ja hallintaportaaliin OmaElisassa. Hän voi luoda asiakaskohtaisen laitevalikoiman, joka jää työntekijöiden saataville, kun uusi palvelu on käytössä. Listan voi myös poistaa, mikäli palvelua haluaa vain testata. Lisäksi testata voi myös tilaamista pääkäyttäjän ja työntekijän roolissa (tilauksia ei toimiteta). Kiireelliset EPP- ja ostolaitteet on hyvä tilata ennen 14.11.2022, jolloin tilaaminen OmaElisa Classicista estetään. Uusia laitetilauksia pääsee jälleen tekemään uudesta OmaElisasta 18.11.2022 lähtien.
Siirry uuteen OmaElisaan tästä (Huom. Linkki vain OmaElisa-pääkäyttäjille)