CX

Nainen katsoo tablettia. CX Akatemia.
Blogit

Taitoja työelämään – Elisa CX Akatemia valmentaa uusia digitaalisen tulevaisuuden rakentajia

Elisan CX Akatemia menestyi Microsoftin Vuoden Kumppani-kilpailun Taitoja Työelämään-kategoriassa. Miksi ohjelma on merkityksellinen - lue lisää!

Näin ohjaat asiakaspolkua asiakasymmärryksen avulla - Connected Customer Service
Blogit

Miten kehittää asiakaspolkua sujuvaksi? Näillä ohjeilla etenet

Miten kehittää yrityksen asiakaspolkua sujuvaksi ja arvoa tuottavaksi? Lue asiantuntijan ohjeet etenemiseen.

Sulautettu puhe
Blogit

Sulautettu puhe – näin se helpottaa myyjää

Tunteen aistii puheesta kirjoitettua paremmin ja siksi puhekanavaan kannattaa panostaa. Mitä myynnin kipukohtia sulautettu puhe helpottaa? Lue lisää!

Skaalautuva CRM-ratkaisu yli 10 eri maahan: Case Kiilto
Case

Skaalautuva CRM-ratkaisu yli 10 eri maahan: Case Kiilto

Elisa toteutti kotimaiselle Kiillolle Microsoft Dynamics 365:n päälle CRM-ratkaisun, tavoitteena yhdenmukaistaa yrityksen asiakkuudenhallintaa ja johtamista.

Asioinnin mittaaminen
Blogit

Asioinnin mittaamisessa on yhä parantamisen varaa – NPS ei yksinään riitä

Jos asioinnin mittaaminen on pistemäistä tai menestysmittaristo rakentuu edelleen NPS:n kaltaisista pehmeistä luvuista, hyötyjen näyttäminen toteen on vaikeaa.

Nainen kirjoittaa kynällä vihkoon
Blogit

Arvonluontimalli auttaa kehittämään asiointia ja ratkaisee myös julkisten palveluiden haasteita

Arvonluontimalli ja Lean auttavat kehittämään asiointia asiakaskeskeisempään suuntaan ja luopumaan prosesseista, jotka eivät tuota arvoa asiakkaalle.

Asiakaskokemuksen sudenkuopat
Blogit

Näin vältät kolme yleistä sudenkuoppaa asiakaskokemusprojekteissa

Kuinka kehittää asiakaskokemusta, ja varmistaa CX-projektien sujuminen jouhevasti? Kerromme kolme tavallista sudenkuoppaa ja keinot välttää ne.

Asiakaskokemus pakkasella – miten tästä päästään eteenpäin?
Blogit

Asiakaskokemus pakkasella – miten tästä päästään eteenpäin?

Tuleeko asiakasrajapinnasta negatiivista palautetta tai onko myynti laskenut? Oletko huomannut eri asiakaskokemuksen mittareissa laskua?

Asiakasymmärrys
Blogit

Valjasta asiakasymmärrys uusien palveluiden kehittämisen tueksi

Asiakasymmärrys on polttoaine palveluiden ja tuotteiden kehitykselle. Asiakkaat ansaitaan ratkaisuilla, jotka ovat aidosti asiakkaiden tarpeiden mukaisia.

Asiakasdatasta prediktiiviset mallit asiakaspoistuman minimointiin
Blogit

Asiakasdatasta prediktiiviset mallit asiakaspoistuman minimointiin

Uusien asiakkaiden hankkiminen on kalliimpaa kuin nykyisten pitäminen. Onko yritykselläsi käytössä kaikki keinot asiakaspoistuman (churn) minimoimiseksi?

Digiasioinnin kehittäminen
Yleinen

Digiasioinnin kehittäminen tehostaa ja parantaa asiakaskokemusta – myös pienillä investoinneilla

Kun asiakaskokemusta kehitetään, olisi hyvä unohtaa vanhat rajoitteet ja sisäiset siilot sekä rakentaa koko asiointipolku asiakas- ja digilähtöisesti.

Itsepalvelu parantaa asiakaskokemusta ja asiakaspalvelun tehokkuutta
Blogit

Itsepalvelu parantaa asiakaskokemusta ja asiakaspalvelun tehokkuutta

Kuinka tehdä asioinnista mahdollisimman helppoa niin asiakkaille kuin asiakaspalvelijoille? Lisäämällä mahdollisuuksia ratkaista asiat itsepalveluna.

Kilpailukykyä kaupan ja palvelun alalle
Blogit

Kilpailukykyä kaupan ja palvelun alalle – erotu ja menesty kaikkikanavaisella asiakaskokemuksella

Käytätkö paljon resursseja digitaalisen asioinnin ja asiakaspolkujen kehittämiseen? Muistatko kehittää myös fyysisen myymälän asiakaskokemusta?

Johda asiakaspalvelua tiedolla, älä arvauksilla
Blogit

Johda asiakaspalvelua tiedolla, älä arvauksilla

Kuvittele mielessäsi tilanne, jossa yrityksen asiakkaiden määrä kasvaa ja yhteydenotot asiakaspalveluun puolestaan laskevat. Mietitkö, mistä on kyse?

Yleinen

Puheluiden data on paras lähde CX:n ja liiketoiminnan kehityksen ideoille

Jopa 40 % asiakkaista puhuu mieluummin kuin kirjoittaa. Onneksi suomen kieltä ymmärtävät puhebotit ja muut puheentunnistuksen teknologiat ovat viimein

Yhtenäinen asiointikokemus monikanavaisesti
Blogit

Näin syntyy läpinäkyvä ja yhtenäinen asiointikokemus monikanavaisesti

Asiakaskokemuksen ja asiakaspalvelun kehittäminen on tärkeää kilpailukyvylle ja monet yritykset kehittävät niitä aktiivisesti. Asiakaspalvelun ja

Pohjois-Karjalan Osuuskauppa – monikanavainen asiakaskuuntelu PKO Raadilla
Case

Pohjois-Karjalan Osuuskauppa – monikanavainen asiakaskuuntelu PKO Raadilla

Pohjois-Karjalan Osuuskauppa haluaa osallistaa asiakasomistajiaan. Elisan palvelumuotoilun asiantuntijoiden kanssa syntyi uusi asiakaskuuntelukanava Raati.

Pirkanmaan Osuuskauppa ravintola-alusta ja hyvinvoinnin digipalvelu
Case

Ravintolapalvelualusta sekä hyvinvoinnin ja muodin digipalvelu Pirkanmaan Osuuskaupalle

Pirkanmaan Osuuskauppa ja Elisa kehittivät yhdessä Minun Sokos -digipalvelun ja Prisma Pirkkalan ruokamaailman asiointipalvelun Pirkanmaan Osuuskaupalle