Tältä sivulta löydät kaikki tekoäly-aiheiset artikkelimme. Tutustu myös sivustollamme Elisa Yrityksille siihen, miten tekoäly voi vahvistaa liiketoimintaasi.
SOK kehittää Elisan ja Microsoftin alustalla kestävää liiketoimintaa
Elisa toteutti SOK:lle analytiikka-alustan, joka lisää kiinteistöjen liiketoiminnan kilpailukykyä ja kehittää kestävää liiketoimintaa.
23.2.2023
Elisan uusi 5G-ratkaisu tehostaa Helsingin Sataman liikennettä
Nopeat 5G-yhteydet ovat yleistyneet ripeästi yritysten käytössä, ja monella alalla digitalisaatio on harpannut eteenpäin mobiiliverkkoon siirtymisen
9.9.2022
Elisa Desk tuo helppoutta monikanavaiseen asiakaspalveluun
Elisa esitteli asiakaspalvelua helpottavaa Elisa Desk -järjestelmää kevään 2022 Valtio Expossa ja asiakaspalvelun kehittämistä uudenlaisena kokonaisuutena.
2.6.2022
Näin ennakoit asiakkaasi ongelman: tulevaisuuden asiakaspalvelu on proaktiivista
Proaktiivisuus on suunta, johon asiakkaidensa odotukset tunteva yritys vie asiakaspalveluaan. Trendille pontta tuo yhä kasvava datan ja kontaktipisteiden määrä.
14.4.2022
Smart Building – älykästä ja ennakoivaa kiinteistönhallintaa S-ryhmässä
SOK Kiinteistöässälle kehitetty Smart Building on viimeisintä teknologiaa hyödyntävä IoT-alusta ja aivan uudenlainen dataohjatun kiinteistönhallinnan väline.
29.3.2022
5G, tekoäly ja drone tuovat ketteryyttä liikennemäärien laskentaan
Loppuvuonna 2021 Elisa, Forum Virium, Vertical Hobby ja Fyma kokeilivat liikenteenlaskentaa tekoälysovelluksella ja 5G-yhteydellä ilmasta käsin.
7.2.2022
Pienestä oivalluksesta johtavaksi teollisuuden digitalisaatiojärjestelmien toimittajaksi
Datan tehokas kerääminen tekoälyn analysoitavaksi antaa valmistavalle teollisuudelle kilpailukyvyn tehostaa ja optimoida tuotantoa ja koko toimitusketjua.
27.8.2021
Elisa ICT Day 2020: Automaatio ja tekoäly tuottavat käyttäjälähtöisiä IT-palveluja
Automaatio ja tekoäly mahdollistavat merkittävän laadullisen teknologialoikan IT-palvelujen tuotannossa lisäten nopeutta ja virheettömyyttä.
8.10.2020
Puhebotti tekee asiakaspalvelusta brändin kirkkaimman tähden
Puheentunnistusrobotti ja puhebotti antaa asiakaspalvelulle vahvan työkalun hoitaa yksinkertaiset tapaukset nopeasti jättäen vaikeimmat ihmisen ratkaistavaksi.
16.9.2020
Mika Railosalo: Älykäs verkko mukautuu muuttuviin tarpeisiin
Globaalit megatrendit, kuten pilvipalvelut ja liiketoimintaympäristön jatkuva muutos kirittävät yrityksiä ottamaan käyttöön älykkäitä verkkoarkkitehtuureja.
21.4.2020
Elisa ICT Day 2019: Tekoäly muuttaa toimialoja yllättävillä tavoilla
Elisan tutkimusjohtaja Nidhi Singh Elisa ICT Day:ssä: Tekoäly voi luoda kokonaisen elokuvan sarjakuvasta automaattisesti. “USA:lla ja Kiinalla on
18.11.2019
5G tuo uusia mahdollisuuksia kaikille yrittäjille
5G mahdollistaa yhä nopeammat yhteydet ja sitä myöten entistä sujuvammat palvelut. Valtakunnallisilla Yrittäjäpäivillä keskusteltiin 5G:n monista eduista.
1.11.2019
Elisa ICT Day 2019: Tekoäly on ihmiskeskeinen tukiäly
Microsoftin Suomen toimitusjohtaja Jussi Tolvanen Elisa ICT Day:ssä: Tekoäly pitää nähdä ihmisten tukiälynä. “Kesällä näin ensimmäisen esimerkin
Ohjelmistorobotiikka – oikotie keinoälyn hyötyihin?
Ohjelmistorobottien ja keinöälyn yhdistäminen lupaa automatisoida mm. yritysten rutiineja. Onko ohjelmistorobotiikka oikotie keinoälyn hyötyihin?
17.5.2019
Tekoäly, koneoppiminen ja data yritysten liiketoiminnassa
Tekoäly on erinomainen suurten datamäärien nopeassa käsittelyssä, analysoinnissa ja päätösten tekemisessä, tiivistää Elisan CTO Ville Rautio.
Tekoälykilpailun voittaja ratkaisee kotien WiFi-verkon häiriötä
“Haluamme ratkaista tekoälyn avulla kodin WiFi-verkon häiriöt jo ennen kuin asiakas soittaa tukipalveluun”, kertoo Lifemoten CEO Eren Soyak.
11.12.2018
Data on digitalisaation ja tekoälyn perusta
Kaikesta datasta on tullut digitalisaation ansiosta arvokasta. Data on se perusta, jolle kaikki yritykset rakentavat digitalisaation ja tekoälyn hankkeitaan.
2.11.2018
Ohjelmistorobotit johtavat digitalisaation uudelle tasolle
Ohjelmistorobotiikalla helpotetaan toimistotyötä jo nyt, kun robotit toistavat rutiinitehtäviä. Lisäämällä tekoäly päästään älykkääseen prosessiautomaatioon.
26.6.2018