Digitalisaatio

Henkilöstöviestintä tukee Pirkanmaan Osuuskaupan asiakaskokemusta ja myyntiä
Case

Henkilöstöviestintä tukee Pirkanmaan Osuuskaupan asiakaskokemusta ja myyntiä

Digitalisaatio jo on arkea niin Pirkanmaan Osuuskaupan asiakkaille kuin henkilökunnallekin. Henkilöstöviestintä ei ole näin isolla toimijalla silti mutkatonta.

Mobiiliraha avasi Itä-Afrikan innovaatiohanat
Yleinen

Mobiiliraha avasi Itä-Afrikan innovaatiohanat

Itä-Afrikka näyttää digitaalisen kehityksen nopeudessa esimerkkiä myös  länsimaille. Yksi kehityksen tärkeä vauhdittaja on ollut maksamisen digitalisointi.

Vesa Aaltonen / Emergence
Yleinen

Innovaatiokilpailusta vauhtia startupin kasvuun: ”Voitto antoi uskottavuutta”

Elisa IoT Innovation Challenge 2016 -kilpailun voittaneen Emergencen toimitusjohtaja Vesa Aaltonen rohkaisee yrityksiä kilpailuihin. Ne tuovat yritykselle

Tulevaisuuden tehdas on yksi suuri IoT-ratkaisu
Yleinen

Tulevaisuuden tehdas on yksi suuri IoT-ratkaisu

Digitaalisten innovaatioiden valossa Eurooppa näyttää hyvin lupaavalta, uskoo Saksan Aacheniin nousevan European 4.0 Transformation Centerin Rupert Deger.

Deltabit Juha Turunen
Yleinen

Deltabit löysi koulutuksista apua liiketoiminnan digitalisointiin

Tamperelaisen Deltabiin Juha Turunen hakee koulutuksista apua liiketoiminnan digitalisointiin. “Ilman digitalisaatiota jää auttamatta jälkeen.”

Tutkimus kuluttajien odotuksista
Yleinen

Tutkimus kuluttajien odotuksista: Perinteisten ja digitaalisten kanavien raja on jo hävinnyt

Kesäkuussa 2017 julkaistun tutkimuksen mukaan digitaalinen ja perinteinen asiakasvuorovaikutus sekoittuvat suomalaisten kuluttajien ostoprosessissa.

Haavi torjuu harmaata taloutta
Yleinen

Haavi torjuu harmaata taloutta – seuloo tapaturmavakuuttamisen laiminlyöjät

Työtapaturma saattaa sattua kenelle vain ja työtapaturmavakuutus onkin osa suomalaisten sosiaaliturvaa: laki määrää, että työntekijät on vakuutettava.

Kuva: Erik Mårtensson /NCC
Yleinen

NCC:n IT-asiantuntija siirtyi Elisalle – takaisin saatiin kaksi osaajaa

NCC ja Elisa ovat ottaneet käyttöön uudenlaisen yhteistyömuodon: sovellusulkoistus tuo jatkuvuutta, pienentää henkilöriskiä ja kehittää yhteistyötä eteenpäin.

Yleinen

Digikoulutus teki Radio Vaasan työstä helpompaa

Laiskuus on Radio Vaasan toimitusjohtaja Christer Nybergin mielestä hyvä moottori. Halu arjen helpottamiseen vei digikoulutukseen ja vähensi turhaa työtä.

Myyntijohtaja, näin muutat myynnin kasvukoneeksi
Vinkit

Myyntijohtaja, näin muutat myynnin kasvukoneeksi

Ostaminen on muuttunut: 80 prosenttia myynnistä tapahtuu jo ennen kuin myyjä kohtaa asiakkaan. Myös myynnin pitää muuttua. Mutta miten?

AgroBioHack ideoi digitaalisia ratkaisuja lähiruokatuotantoon
Yleinen

AgroBioHack ideoi digitaalisia ratkaisuja lähiruokatuotantoon

Maatalous on Suomessa miljardibisnes, ja lähiruoka kasvattaa suosiotaan. Miten raaka-aineet löytäisivät helpommin tiensä ravintoloihin tai jatkojalostukseen?

Digitaalinen asiakaspalvelija
Yleinen

”Tekoäly tässä hei, kuinka voin palvella?”

Älykkäät tietämyskannat ja tekoäly tulevat lähivuosina muuttamaan asiakaspalvelua merkittävällä tavalla. Se voi tehdä myös ihmisasiakaspalvelijoista fiksumpia.

Yleinen

Esko Kilpi: Arvo syntyy asiakkaan maailmassa

Digitalisaation myötä asiakkaan arvonmuodostus on määriteltävä uudestaan. Tämä vaatii asiakaskohtaamisista kertyvän datan järjestelmällistä hyödyntämistä.

Yepzon seurantapalvelu
Yleinen

”Muutamassa vuodessa opimme paikantamaan aivan kaiken”

Yepzon haluaa, ettei yksikään lapsi, vanhus tai kulkuneuvo katoa vain siksi, ettei sitä voida paikantaa. Haastattelimme yrityksen perustaja Otto Linnaa.

Interfloran chat
Yleinen

Interfloran chat – tietoa, suosituksia ja inspiraatiota

Digitalisaatio on Interfloran arkea, yli puolet sen välittämistä kukkatervehdyksistä tilataan verkosta. Chat tuo verkkoon henkilökohtaisen palvelun.

Tekstiviesti elää uutta renessanssia
Yleinen

Tekstiviesti elää uutta renessanssia hyötyviestinnässä

"Pakettisi on noudettavissa." Yritysten ja kuluttajien välisten hyötytekstiviestien määrä Elisan verkossa on kaksinkertaistunut kahdessa vuodessa.

Googlen Antti Järvinen haastaa kohtaamaan digitaalisen kuluttajan
Yleinen

Googlen Antti Järvinen haastaa kohtaamaan digitaalisen kuluttajan

Suomalaiset tekevät päivittäin 30 miljoonaa Google-hakua – ja ostavat vuodessa yli kahdella miljardilla eurolla ulkomaisista verkkokaupoista.

Case

Chat toi Kellopuodille ison kaupan heti ensimmäisenä päivänä

Kellopuoti halusi olla lähempänä asiakasta ja otti käyttöön chat-palvelun. Asiakaspalvelu parani kuin huomaamatta ja kauppa käy paremmin,